• Anonym (TS)

Det är allvar nu...

Min bebis är 11 veckor. Har fryst ut pappan helt och vi har inte haft någon kontakt sen jag var gravid i vecka 25 nåt.. och då var det ett hotmail från honom. Nu måste jag skriva på faderskapspapper. Hon jag pratade med från FR säger att hon pratat med pappan, att han ringt till henne, hon sa att han var rädd att jag skulle ange någon annan som pappa (undrar varför tro..?). Han är kortfattat en manipulativ psykopat som misshandlar psykiskt och fysiskt, han har låst in mig och förföljt mig, han har drogat och våldtagit mig, han har plågat en hund när jag tittat på. Han missbrukar alkohol, och kör alltid bil när han druckit. Han är sjuk i huvudet. Och det är bara jag som kan intyga det.. Nu är jag livrädd. Han kommer använda våran dotter för att komma åt mig. Jag hade ett bokat möte med polisen dagen efter jag lades in på sjukhus för HF tyvärr.. jag hade tänkt berätta allting. Hade äntligen tagit mig mod till att göra det, och då blir jag sjuk. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Nu när han snart står som pappa är det bara att vänta på att han slår till... jag vill försöka få igenom ett kontaktförbud. Hur svårt är det? Jag har sparat hotmailet.

Han skriver i mailet att det skulle gynna mig om jag gjorde som han sa nu, och gick tillbaka till honom. Han är inte rädd att starta en vårdnadstvist. Han har alla förmåner för att vinna. Han har kontakter och jag borde vara rädd. Jag kommer ångra mig om jag bestämmer mig för något annat. Den dagen han träffar barnet kommer vara den sista gången jag ser det. Han skriver att han förväntar sig ett svar från mig annars blir han tvungen att få sitt svar på annat sätt, och att jag vet hur det blir när jag inte gör som han säger. Sen slutar han med ''jag hoppas du mår bra, för jag bryr mig faktiskt om dig''. Jaa, det verkar verkligen så... kan jag komma någonstans med detta mail? 

VAD ska jag göra nu? Jag har en kontakt som hjälpte mig med polisen förra gången, ska kontakta henne och be henne hjälpa mig igen. Kan jag få ett kontaktförbud baserat på mailet? I och med att nu blir faderskapspapprena underskrivna och jag är LIVRÄDD för vad som ska hända. 

• Svar på tråden Det är allvar nu...
  • Anonym (vårdnadstvist)
    Anonym (flytta bums) skrev 2014-08-03 17:49:35 följande:
    Det är i och för sig alldeles riktigt. Men om mannen man försöker undkomma är "farlig" på riktigt och inte ger sig så är valet lätt, tycker ju jag såklart.

Man får ju offra en del om man har fått barn med en olämplig förälder och jag skyddar hellre mina barn och mig själv än utsätter dom för en tragisk uppväxt. Man sitter ju i en helt annan sits om man inte har barn att ta hänsyn till.
    Ts är den enda som vet vad hon har upplevt. Även pappan har rätt att höras. I slutet är det domstolen som dömer av vad de har fått höra och se och hur de tycker att det blir bäst för barnet. Om inte Ts vill fly till Saudiarabien och överge sina vänner och släktingar.
  • Anonym (flytta bums)
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-03 18:42:25 följande:

Ts är den enda som vet vad hon har upplevt. Även pappan har rätt att höras. I slutet är det domstolen som dömer av vad de har fått höra och se och hur de tycker att det blir bäst för barnet. Om inte Ts vill fly till Saudiarabien och överge sina vänner och släktingar.

Det finns fler länder än Saudiarabien i världen och än mindre tror jag de välkomnar en ensamstående, ogift mamma.

När det är fara för barnens liv så tycker jag inte att det finns nåt utrymme för chansning.

Dock svårt att veta hur sjuk mannen i ts fall är. Men har hon gjort bedömningen att han är farlig så måste hon ta konsekvenserna, på det ena eller andra sättet.

Vänner får man nya och de som är bra finns kvar, med dagens teknik är det inte alls svårt att hålla kontakten med släktingar och vänner.

Finns många som väljer att flytta ifrån Sverige på lång eller kort sikt utan att vara på flykt, så det är knappast det värsta som kan hända.
  • Anonym (vårdnadstvist)
    Anonym (flytta bums) skrev 2014-08-03 19:00:29 följande:
    Det finns fler länder än Saudiarabien i världen och än mindre tror jag de välkomnar en ensamstående, ogift mamma.

När det är fara för barnens liv så tycker jag inte att det finns nåt utrymme för chansning.

Dock svårt att veta hur sjuk mannen i ts fall är. Men har hon gjort bedömningen att han är farlig så måste hon ta konsekvenserna, på det ena eller andra sättet.

Vänner får man nya och de som är bra finns kvar, med dagens teknik är det inte alls svårt att hålla kontakten med släktingar och vänner.

Finns många som väljer att flytta ifrån Sverige på lång eller kort sikt utan att vara på flykt, så det är knappast det värsta som kan hända.
    Till de här länderna kan Ts dra: www.hcch.net/index_en.php

Ts vet inte hur han är som pappa. Hon vet hur han var som sambo. Det finns män och kvinnor som har misshandlat sin partner under förhållandet men som är riktigt bra föräldrar till sina barn.

Är Ts läkare eller psykiater? Om inte så kan Ts inte ställa diagnoser angående hur frisk eller sjuk mannen är.
  • Anonym (flytta bums)
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-03 19:06:26 följande:

Till de här länderna kan Ts dra: www.hcch.net/index_en.php

Ts vet inte hur han är som pappa. Hon vet hur han var som sambo. Det finns män och kvinnor som har misshandlat sin partner under förhållandet men som är riktigt bra föräldrar till sina barn.

Är Ts läkare eller psykiater? Om inte så kan Ts inte ställa diagnoser angående hur frisk eller sjuk mannen är.

Det ska mycket till att myndigheterna kallar hem henne än mindre om barnet har sin trygga hamn utanför Svedala. Sånt kan ta åratal och då har man ju ändå tjänat på det för barnets skull.

Pappan har inga rättigheter och kan knappast hävda nåt om inte ts skriver på nåt till hans fördel.
  • Moonis

Jag blir jäkligt förbannad när jag läser en del kommentarer här. Ni borde fan skämmas!!
    Ts, lyssna inte på dom som försöker trycka ner dig här. Dom har troligen stora problem med sig själva.

Du ska absolut spara det brevet (som uppenbarligen innehåller flera hot) och lämna in som bevis, även få ut journalerna på dom gångerna du fått åka in på sjukhuset. Alla dom som vet om situationen du va i ska du försöka få att stå bakom dig och vittna.
    Förhoppningsvis har någon av dom sett skadorna också.
    Jag förstår verkligen din oro och skulle aldrig våga lämna mitt barn till en sån man. För mannen handlar det om makt och dom gör nästan vad som helst för att bibehålla den makten, även använda barnet i detta spelet.
    Dom som säger att alla barn har rätt till sin pappa förstår inte vad det handlar om för inget barn mår bra av att vara runt en som misshandlar, våldtar och missbrukar.
    Jag har själv vuxit upp med en pappa som drack och misshandlade mamma både psykiskt och fysiskt. Detta har ärrat mig för livet på olika sätt och barn ska skyddas från detta.

Jag tycker du är riktigt stark ts som tog dig ur det för jag vet själv att det inte är lätt när man står där nedbruten med självkänslan i botten och någonstans på vägen har man nästan börjat tro på att man inte är värd bättre.
    Ta hjälp av så många du kan, samla bevis och vittnen så du är förberedd.

• Moonis
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-03 19:06:26 följande:
    Till de här länderna kan Ts dra: www.hcch.net/index_en.php?act=states.nonmembe...

Hur tusan kan man vara en bra förälder om man låter ens barn få genomlida att man misshandlar deras andra förälder?!? Vet du ens hur barn mår i en sån familjesituation och vilka ärr det medför??
  • Anonym (vv)
    Brumma skrev 2014-08-03 15:58:21 följande:
    Jag har skrivit varför JAG använde ordet. Inte att DU använde ordet.

Viss skillnad...
    Å fan! Så då har du inte skrivit nedanstående? Måste vara nån annan i tråden som kallar sig Brumma och har samma profilbild som du? För du har inte skrivit detta?
    Brumma skrev 2014-08-03 13:23:54 följande:
    Nejdå. Att du har trevlig människosyn är för att du skrev att man automatiskt är en kass förälder för att man väljer att skaffa barn med en misshandlande man.

• Anonym (vårdnadstvist)
    Anonym (flytta bums) skrev 2014-08-03 19:37:36 följande:
    Det ska mycket till att myndigheterna kallar hem henne än mindre om barnet har sin trygga hamn utanför Svedala. Sånt kan ta åratal och då har man ju ändå tjänat på det för barnets skull.

Pappan har inga rättigheter och kan knappast hävda nåt om inte ts skriver på nåt till hans fördel.
    Det går riktigt snabbt i vissa fall. Sen har barnet rätt till båda föräldrarna och eftersom ts inte vill låta barnet ha umgänge med sin pappa så blir det pappan som får se till barnets bästa och driva på.
  • Anonym (flytta bums)
    Anonym (vårdnadstvist) skrev 2014-08-03 21:31:52 följande:

Det går riktigt snabbt i vissa fall. Sen har barnet rätt till båda föräldrarna och eftersom ts inte vill låta barnet ha umgänge med sin pappa så blir det pappan som får se till barnets bästa och driva på.

Svårt för pappan att claima barnet när det först måste bevisas att han är pappa..

Så fort går det verkligen inte!

Har hört om barn som kidnappats av sina fäder inom EU där det har dragit ut på tiden fastän mammorna vet i vilket land de befinner sig.

Barnet kan ju också adopteras av mammans/pappans nya..
  • Anonym (vårdnadstvist)
    Anonym (flytta bums) skrev 2014-08-03 21:46:06 följande:
    Svårt för pappan att claima barnet när det först måste bevisas att han är pappa..

Så fort går det verkligen inte!

Har hört om barn som kidnappats av sina fäder inom EU där det har dragit ut på tiden fastän mammorna vet i vilket land de befinner sig.

Barnet kan ju också adopteras av mammans/pappans nya..
    Faderskap ska alltid fastställas på barn som föds i Sverige. Ett svenskt barn kan inte adopteras enligt svenska lagar utan att båda föräldrarnas åsikter har hörts.

Visst kan ts dra i morgon. Tror du hon är beredd att lämna allt här hemma och riskera att bli utlämnad från ett Eu-land i framtiden för att hamna i fängelse?
Svar på tråden Det är allvar nu...