• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SecretlyMe
    Nostalgity skrev 2015-10-07 20:30:45 följande:

Nej, har inte tagit något grav-test. Ska köpa ett imorgon då

Tänkte att eftersom jag fortf har pytte blödningar så trode jag inte på äl redan.

Karln kommer hem imorgon kväll...kanske är för sent då?

Jag vet inte hur hormonerna är efter en avslutad graviditet så jag har inte mycket att tillföra :/ Men då testerna ökar så har du ju uppenbarligen ökning av LH och därmed ägglossning på intågande, gissar jag på :) Hur försent vet jag inte, men tycker absolut att ni ska köra på eftersom ägglossningen sker efter positivt test. Sen lever ju ägget i 24h oxå :) Hoppas det tar sig igen nu <3
  • FruA78
    SRMmamma87 skrev 2015-10-07 10:54:45 följande:

Okej tjejer, jag är tillbaka hemma efter min spolning. Den manliga läkaren jag fick var väldigt bra, mkt proffessionell och sympatisk. Kändes helt ok, det var han samt en sjuksköterska med vid spolningen (och min man). Fick ta stolpiller 45 minuter innan för smärtstillande effekt. 

Började med att kolla med ultraljud och känna på livmodertappen. Sedan tvättade de med kompresser för att bakterier inte ska komma upp i livmodern från vaginan. Upptäckte då en liten bakteriell infektion som jag ska få behandla. Inget som påverkar fertiliteten alls, men bäst att behandla i fall det blir ivf någon gång, plus att man vill ju alltid tja bra balans "där nere". Sedan skulle de sticka in katetern i livmoderhalsen, vilket han hade problem med så han blev tvungen att använda tång på livmodertappen, vilket gjorde för djävulskt ont. Dock endast i någon minut, sedan när den togs bort och spektrumet togs bort försvann det ganska snabbt. Annars var undersökningen smärtfri. Saltlösning och kontrastvätska sprutades in, både livmoder och äggledare såg fina ut. 

De hade fått tillbaka mitt andra blodprov för progesteron och det var något höjt, men fortfarande inte jättebra. Läkaren var tveksam till om jag faktiskt ägglossar. Tydligen kan gulkroppshormonet ge utslag på ÄL-stickorna trots att inga ägg släpps. så jag fick Pergotime utskrivet som jag ska börja med nästa månad. Trodde inte jag skulle kvalificera mig till det, men känns verkligen jättebra. Hoppas så att det ska fungera!! 

Nu är utredningen klar. Vi ska köra på med Pergotime under tre månaders tid. Har vi inte blivit gravida då, så ska vi kontakta honom på telefon för att se vad nästa steg blir. 

Vad skönt att er utredning är klar. Nu håller jag tummarna att pergotime funkar på första försöket för er :)
  • FruA78

Fick min mens igår :( Det var första gången som det inte kändes jättejobbigt att få mens. Blev inte ens ledsen utan det kändes bara tråkigt en kort stund. Imorgon ska jag på ett första vul och börja behandlingen inför insemination. Känns spännande jag känner mig positivt och som att det ska funka på första försöket, orkar inte vara negativ.

• Nostalgity

Är vi många som är kvar och ogravida?

Ser att många kämpar med utredningar etc :-/

Fick pos på äl sticka idag också? Vad innebär det?

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • miamarina84
    Nostalgity skrev 2015-10-08 17:39:31 följande:

Positivt här med o sexet är klart nu med ;) jag började min barn planering i september 2014 vilket inte än har resulterats i barn men utredning har precis börjat :)
  • eagle87
    Nostalgity skrev 2015-10-08 16:39:31 följande:

Ägget har inhe släppt än.

Kul att vi har äl typ samtidigt. Jag fick pos igår O förrigår.
  • Nostalgity
    eagle87 skrev 2015-10-08 18:01:00 följande:

Ägget har inhe släppt än.

Kul att vi har äl typ samtidigt. Jag fick pos igår O förrigår.

Åh tack för svar! Då finns de fortfarande en chans eftersom karln kommer hem ikväll

Hehe Aa, fan vad synkade vi är :-P
  • FruA78
    Nostalgity skrev 2015-10-08 17:39:31 följande:

Jag fick äl ca två veckor efter mina missfall även om jag fortfarande hade svagt positivt på graviditetstestet. Så det är mycket möjligt att du har äl nu.
  • Nostalgity
    miamarina84 skrev 2015-10-08 17:55:12 följande:

Positivt här med o sexet är klart nu med ;) jag började min barn planering i september 2014 vilket inte än har resulterats i barn men utredning har precis börjat :)

Okej..hoppas utredningen går smidigt och bra!

Vi började försöka i maj -14...men valt att inte gå vidare med utredning etc. Vi kan och blev ju gravida efter ett år nu förra månaden..så vi vet ju att det fungerar iaf
  • Nostalgity
    FruA78 skrev 2015-10-08 18:07:20 följande:

Jag fick äl ca två veckor efter mina missfall även om jag fortfarande hade svagt positivt på graviditetstestet. Så det är mycket möjligt att du har äl nu.

Får jag fråga hur du vet att du hade äl och att det inte va hcg de reagerade på?