• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-10-01 16:24:13 följande:

Lycka till. Jag spolades i april. Va tvungen O betala 4300 kr för min spolning. Jag tycker de gjorde sjukt ont som typ kraftig kraftig mensvärk. Mina äggledare såg Dock bra ut... De sägs att chansen för graviditet är högre efter spolning för de liksom öppet O rent...

Hur länge hade du ont?
  • eagle87
    SRMmamma87 skrev 2015-10-02 15:05:11 följande:
    Hur länge hade du ont?
    Bara under behandlingen... Lite mensvärk efter O blödde lite lätt efter....
  • SecretlyMe

Jag vill inte höra hur ont det gör, är tillräckligt livrädd redan!!

Lycka till srmmamma :)

• eagle87
    SecretlyMe skrev 2015-10-02 19:46:33 följande:

Jag vill inte höra hur ont det gör, är tillräckligt livrädd redan!!

Lycka till srmmamma :)

De flesta känner inget alls :) berättar bara om min erfarenhet ...
  • SecretlyMe
    eagle87 skrev 2015-10-02 21:28:48 följande:

De flesta känner inget alls :) berättar bara om min erfarenhet ...

Hehe, ja merparten säger att det gör skitont men jag vill inte alls veta, är extremt livrädd så sambon erbjöd sig att ta ledigt och följa med :)
  • SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-10-02 21:49:50 följande:

Hehe, ja merparten säger att det gör skitont men jag vill inte alls veta, är extremt livrädd så sambon erbjöd sig att ta ledigt och följa med :)

Min man ska också följa med Jag är beredd på vad som helst egentligen, men det är klart man är nervös! I mitt fall gäller det framför allt att det är en manlig läkare (har övergrepp i barndomen att tacka för det). Men hoppas det går snabbt. Nästan så jag hoppas det är blockage så att vi får en förklaring på varför det inte funkar.
  • SRMmamma87
    Nostalgity skrev 2015-10-02 21:56:46 följande:

Hej! En fråga...kan man ha äl trots blödning fortf?

Ingen aning tyvärr. Hoppas någon annan vet <3
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-10-03 10:54:23 följande:

Min man ska också följa med Jag är beredd på vad som helst egentligen, men det är klart man är nervös! I mitt fall gäller det framför allt att det är en manlig läkare (har övergrepp i barndomen att tacka för det). Men hoppas det går snabbt. Nästan så jag hoppas det är blockage så att vi får en förklaring på varför det inte funkar.

Jag vet inte vilken läkare jag får, men gissar på kvinnlig då jag fick svar via mail från en kvinnlig sköterska/läkare. Jag tycker det bara är obehagligt med män överlag, jag tycker inte om att visa mig naken för män jag inte känner oavsett om det handlar om en gynundersökning. De är minst lika kompetenta och de manliga sköterskor jag haft är faktiskt mer varsamma än kvinnor. Men visst finns det de som inte är lika försiktiga oxå, men är inte det man vill hålla fokus på :)

Jag hoppas på att ingenting är fel, jag vill inte genomgå ivf, et, fet eller adoption.. Kan tänka mig insemination (från egen partner) men jag sträcker mig nog inte längre än så..
  • SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-10-03 11:45:45 följande:
    Jag vet inte vilken läkare jag får, men gissar på kvinnlig då jag fick svar via mail från en kvinnlig sköterska/läkare. Jag tycker det bara är obehagligt med män överlag, jag tycker inte om att visa mig naken för män jag inte känner oavsett om det handlar om en gynundersökning. De är minst lika kompetenta och de manliga sköterskor jag haft är faktiskt mer varsamma än kvinnor. Men visst finns det de som inte är lika försiktiga oxå, men är inte det man vill hålla fokus på :)

Jag hoppas på att ingenting är fel, jag vill inte genomgå ivf, et, fet eller adoption.. Kan tänka mig insemination (från egen partner) men jag sträcker mig nog inte längre än så..
    Mmm, förstår hur du tänker. Det som är med blockering är ju att de kan öppna det där och då och så genom magi kan man bli gravid (i mina drömmar). Vi är öppna för i stort sett allt, men IVF står väl näst på tur.