• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-10-19 14:56:45 följande:
    Jag började tempa igen inför utredningen. Förra månaden var kaos, hade låg och stabil temp efter ägglossning. Denna månad har jag haft väldigt hög temp och äl+4 fick jag en tempdipp och i samband med det började det ömma i äggstockarna. Trodde jag inte haft ägglossning och skulle ha det "på nytt", men tempen har gått upp igen och fortsätter vara hög. Idag har det varit mycket ömt i vänster äggstock samt mensvärk, äl+7. Kollat tillbaka andra månader och smärtor i äggstockarna efter ägglossning är något nytt, samt ömma bröst och myyycket finnar så kort efter äl.

Funderar på att testa mig den 26, äl+14 och bim-1 om tempen är fortsatt hög. Jag vill veta om det jag känner skulle kunna vara en graviditet, för kommer mensen kommer jag alltid undra om det var mf.
    Det låter väl vettigt om du känner att du skulle orka med den vetskapen Hjärta
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-10-20 10:55:57 följande:

Det låter väl vettigt om du känner att du skulle orka med den vetskapen 

Det är inte en jätterolig vetskap, men kanske kan vara gynnande inför utredningen <3
  • eagle87
    SecretlyMe skrev 2015-10-20 10:04:25 följande:
    Det är inte en jätterolig vetskap, men kanske kan vara gynnande inför utredningen <3
    Ja hoppas ju förstås på en graviditet för dej som inte leder till missfall .

När var du senast gravid?
  • miamarina84

"vi som försökt längre än 10 månader " heter en sida där ni kan komma över i då det ibte är många kvar här, välkomna :)

• eagle87
    SRMmamma87 skrev 2015-10-19 13:34:43 följande:

Tänkte ge en liten uppdatering om hur det går för oss. Vi har faktiskt tagit paus den här månaden :-O Det känns sådär, men gör troligen ingen skillnad i när vi får plus. Anledningen är att jag behandlats för en liten bakteriell vaginos, samt att min man börjat på medicin som måste stabilisera sig i några veckor. Längtar till mens! Vill få börja med Pergotime så snart som möjligt, hoppas så jäkla mycket på det. Kanske lite för mycket? TVÅ chanser med Pergotime att bli gravid innan julafton. Vet att mångt, också jag, hade som mål att bli gravid innan jul förra året. Nu är vi snart där igen. Hur tänker och känner ni andra??

Hej. Hade du ngt symptom för bakteriell vaginos?

Min äl va ngr dagar sen så har bim imorn.
  • knaappeen

Tänkte bara hoppa in med en liten uppdatering här Går in i v 8 imorgon och ska pp vårt andra VUL för att se om hjärtat slår då jag hade lätta blödningar förra veckan och det ultraljudet visade bara fostret o inga hjärtslag då det ännu var rätt tidigt.

Hålle tummarna för er alla här inne!

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • FruA78
    miamarina84 skrev 2015-10-17 09:35:23 följande:
    Vi har just börjat våran utredning och detta med att skaffa barn är en gåta haha. Så mycket man lär sig hela tiden. Så ni har bra kvalité båda två på era ägg o spermier? Valde ni insemination frivilligt innan ivf, varför ;)
    Ja allt såg bra ut hos oss. Eftersom vi har lyckas bli gravida två gånger på två år så tyckte läkaren att vi skulle börja med insemination innan vi går på det "tunga artilleriet" ivf. Det var nu 9 månader sedan jag sist var gravid och det blir 6:e försöket nu. Måste vänta 12 månader efter senaste missfallet innan vi kan stå i kö till ivf. Jag tycker det känns bra att börja med insemination först och hoppas att det går hela vägen nu.

När är er utredning klar?
  • FruA78
    SRMmamma87 skrev 2015-10-19 14:34:43 följande:

Tänkte ge en liten uppdatering om hur det går för oss. Vi har faktiskt tagit paus den här månaden :-O Det känns sådär, men gör troligen ingen skillnad i när vi får plus. Anledningen är att jag behandlats för en liten bakteriell vaginos, samt att min man börjat på medicin som måste stabilisera sig i några veckor. Längtar till mens! Vill få börja med Pergotime så snart som möjligt, hoppas så jäkla mycket på det. Kanske lite för mycket? TVÅ chanser med Pergotime att bli gravid innan julafton. Vet att mångt, också jag, hade som mål att bli gravid innan jul förra året. Nu är vi snart där igen. Hur tänker och känner ni andra??

Håller tummarna för att pergotime ska funka för er på en gång så ni får plus till jul. Själv blir det tredje året som jag har önskat och hoppas vara gravid. Skulle vara jättejobbigt om jag inte skulle vara gravid till jul i år.
  • FruA78
    knaappeen skrev 2015-10-21 10:05:31 följande:

Tänkte bara hoppa in med en liten uppdatering här Går in i v 8 imorgon och ska pp vårt andra VUL för att se om hjärtat slår då jag hade lätta blödningar förra veckan och det ultraljudet visade bara fostret o inga hjärtslag då det ännu var rätt tidigt.

Hålle tummarna för er alla här inne!

MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
    Håller tummarna att allt ser bra ut!
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-10-21 09:42:37 följande:

Hej. Hade du ngt symptom för bakteriell vaginos?

Det enda jag hade och som min läkare frågade om var att flytningarna någon/några dagar efter mensens slut luktade lite illa. Annars ingenting. På nätet står det att man bla kan få vaginos om man har samlag ofta, så det är väl våra aktiva barnförsök som bidragit. Borde vara borta nu iaf, är bara fem dagars kur.