• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • FruA78
    SecretlyMe skrev 2015-12-20 16:09:54 följande:
    För att genom insemination förs hela satsen in i livmodern istället för att ett visst antal får leta sig fram till öppningen vid vanlig utlösning i slidan Samt att spermierna "tvättas".
    Ja som secretleyme skriver så är det stor skillnad hur många spermier som når äggledarna. Spermierna tvättas inför insemination så de väljer de som är mest rörliga och sedan insemineras det via en kateter direkt in i livmodern. Mannen har haft ca 30-35 miljoner efter tvätt så det är stor skillnad på hur många som kommer in i livmodern än vid vanligt samlag.

Tredje gången gillt nu hoppas jag för vår del :)
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-12-20 16:24:39 följande:

Ja som secretleyme skriver så är det stor skillnad hur många spermier som når äggledarna. Spermierna tvättas inför insemination så de väljer de som är mest rörliga och sedan insemineras det via en kateter direkt in i livmodern. Mannen har haft ca 30-35 miljoner efter tvätt så det är stor skillnad på hur många som kommer in i livmodern än vid vanligt samlag.

Tredje gången gillt nu hoppas jag för vår del :)

Jajjemen, håller tummarna!
  • FruA78
    SecretlyMe skrev 2015-12-20 16:30:47 följande:
    Jajjemen, håller tummarna!
    Tack så mycket! Går så segt, det var 9 dagar sedan inseminationen och fortfarande rätt starkt plus efter ägglossningssprutan. Har gått 10 dagar sedan sprutan och enligt FASS ska den var ute efter 10 dagar. De tidigare försöken har de inte varit så här starkt nu. Får se om jag testar imorgon igen för att se att den har gått ur.
  • miamarina84
    SecretlyMe skrev 2015-12-20 16:09:54 följande:

För att genom insemination förs hela satsen in i livmodern istället för att ett visst antal får leta sig fram till öppningen vid vanlig utlösning i slidan Samt att spermierna "tvättas".

Jaha är det så det går till. Ja men då låter ju insemination vara en bra idé, även för oss fram över då ja o sambon har bra tester osv. Alltid lär man sig något nytt ;)
  • miamarina84
    SecretlyMe skrev 2015-12-20 16:08:38 följande:

Jag får sparsam mens flera dagar innan bim vid utebliven äl. Så det är individuellt. För vissa dröjer mensen väldigt länge och blöder först när slemhinnan brister, eftersom det inte finns någon gulkropp som skrumpnar (gulkroppen bildas efter ägglossning och producerar progesteron. Blir man inte gravid skrumpnar den).

Ok tack för svaret :) jag har alltid spottings tve- tre dagar innan mensen kommer på bim dagen. Som sagt det kanske visas på vissa människor o vissa får inga symtom på att ägglossningen ibte skett osv. Som sagt individuellt ;) för mina ägglossningstester visar alltid ägglossning samt utredningen vi gjort klart nu säger detsamma.
  • SecretlyMe
    FruA78 skrev 2015-12-20 16:40:23 följande:

Tack så mycket! Går så segt, det var 9 dagar sedan inseminationen och fortfarande rätt starkt plus efter ägglossningssprutan. Har gått 10 dagar sedan sprutan och enligt FASS ska den var ute efter 10 dagar. De tidigare försöken har de inte varit så här starkt nu. Får se om jag testar imorgon igen för att se att den har gått ur.

Får hoppas det är en liten julklapp därinne, redo att öppnas om 9 månader men redo att smygkikas på, på julaftonsmorgon (i form av positivt test) <3
  • eagle87

Så ledsen O irriterad.... Fortf halvt starka äl test men inte positivt O ingen temp höjning... Dag 25 idag.... Fan varför... Hur mycket ska man orka...

• carolinheiner
    miamarina84 skrev 2015-12-20 15:29:35 följande:
    Ja ja menar att om proverna osv är bra varför köra insemination istället för sex. Känns ju enklare med sex o att det är lika stor chans att bli med barn genom sex som som insemination? Hmm.. Vår gubbe nämnde ivf så det blir nog så innan sommaren hoppas vi på. Fick mens idag o vi har håller på sedan september 14 då spiralen åkte ut ;) åh när man till slut blir gravid så slutar det i mf urs vad plågsamt, lider med er.... Vissa får utstå en del medan andra blir gravida på första försöket..
    Alla som blir gravida direkt har inte de alltid lätt ;) ja blir lätt gravid MEN kan bara bära mina barn till v 22+ sen måste ja få medicinsk hjälp. De e lite pest eller kolera.. Inte bli gravid å få hjälp eller bli gravid å få hjälp.. Vi har fått gå igenom en förlust av ett barn plus en hemsk resa med andra.. Ja förstår att du inte menar så å alla är olika osv.. Men de smärtar när ja läser... Så orättvist att vissa blir gravida direkt.. Men de behöver inte betyda en lätt resa för att få ett friskt barn.
  • miamarina84
    carolinheiner skrev 2015-12-21 08:07:51 följande:

Alla som blir gravida direkt har inte de alltid lätt ;) ja blir lätt gravid MEN kan bara bära mina barn till v 22+ sen måste ja få medicinsk hjälp. De e lite pest eller kolera.. Inte bli gravid å få hjälp eller bli gravid å få hjälp.. Vi har fått gå igenom en förlust av ett barn plus en hemsk resa med andra.. Ja förstår att du inte menar så å alla är olika osv.. Men de smärtar när ja läser... Så orättvist att vissa blir gravida direkt.. Men de behöver inte betyda en lätt resa för att få ett friskt barn.

Kanske var lite klumpigt skrivit,Sorry. Tänkte inte på att man kan ha komplikation ändå, även om man har lätt att bli gravid osv. Jag tänkte mest positivt att allt blir och är bra. Kan inte förstå hur det är att mista ett barn, hemskt, något man aldrig ska behöva vara med om!!!
  • FruA78
    SecretlyMe skrev 2015-12-20 18:19:51 följande:
    Får hoppas det är en liten julklapp därinne, redo att öppnas om 9 månader men redo att smygkikas på, på julaftonsmorgon (i form av positivt test) <3
    Tack vad gullig du är :) Det hoppas jag med <3