BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Ja som secretleyme skriver så är det stor skillnad hur många spermier som når äggledarna. Spermierna tvättas inför insemination så de väljer de som är mest rörliga och sedan insemineras det via en kateter direkt in i livmodern. Mannen har haft ca 30-35 miljoner efter tvätt så det är stor skillnad på hur många som kommer in i livmodern än vid vanligt samlag.
Tredje gången gillt nu hoppas jag för vår del :)
För att genom insemination förs hela satsen in i livmodern istället för att ett visst antal får leta sig fram till öppningen vid vanlig utlösning i slidan Samt att spermierna "tvättas".
Jag får sparsam mens flera dagar innan bim vid utebliven äl. Så det är individuellt. För vissa dröjer mensen väldigt länge och blöder först när slemhinnan brister, eftersom det inte finns någon gulkropp som skrumpnar (gulkroppen bildas efter ägglossning och producerar progesteron. Blir man inte gravid skrumpnar den).
Tack så mycket! Går så segt, det var 9 dagar sedan inseminationen och fortfarande rätt starkt plus efter ägglossningssprutan. Har gått 10 dagar sedan sprutan och enligt FASS ska den var ute efter 10 dagar. De tidigare försöken har de inte varit så här starkt nu. Får se om jag testar imorgon igen för att se att den har gått ur.
Så ledsen O irriterad.... Fortf halvt starka äl test men inte positivt O ingen temp höjning... Dag 25 idag.... Fan varför... Hur mycket ska man orka...
Alla som blir gravida direkt har inte de alltid lätt ;) ja blir lätt gravid MEN kan bara bära mina barn till v 22+ sen måste ja få medicinsk hjälp. De e lite pest eller kolera.. Inte bli gravid å få hjälp eller bli gravid å få hjälp.. Vi har fått gå igenom en förlust av ett barn plus en hemsk resa med andra.. Ja förstår att du inte menar så å alla är olika osv.. Men de smärtar när ja läser... Så orättvist att vissa blir gravida direkt.. Men de behöver inte betyda en lätt resa för att få ett friskt barn.