• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • FruA78
    miamarina84 skrev 2015-12-26 14:58:56 följande:
    Jaha får vissa vänta två år på ivf, menar du dem man inte hittar något fel på eller? De hittade inget fel på oss som tur är o vi har försökt sedsn september 14 men får ställa oss i kö i januari. Lång väntan därför skulle vi ställa oss i januari.
    Ja vissa som har fått diagnosen oförklarligt barnlösa kan få vänta 2 år innan remiss skickas till ivf. Vi har försökt sedan november 2013 men blev gravid september 2014 och januari 2015 men som båda slutade i missfall :(

Om remiss skickas nu i januari så kommer jag vända mig till vårdgarantin för väntetiden i Stockholms län är 9-12 månader. Så då blir kön Max 3 månader :)
  • SRMmamma87

Mm... Startade kontot för att kunna vräka ur mig massa känslor och upptäckte att ttc communityn är stor på instagram. Allt som hjälper, eller hur?

• Lizzie09

Kram till er tjejer <3 Jag hoppas verkligen att 2016 blir året för oss allihop.
    Själv är jag på äl+8 och känner ingenting alls, så tror inte att det blir något denna gången heller.

• eagle87
    SRMmamma87 skrev 2015-12-26 21:05:18 följande:

Mm... Startade kontot för att kunna vräka ur mig massa känslor och upptäckte att ttc communityn är stor på instagram. Allt som hjälper, eller hur?

Va heter du på insta?
  • SecretlyMe
    SRMmamma87 skrev 2015-12-26 20:45:49 följande:

Har en utskriven kur Pergo kvar. Känns som enda vägen kommer vara IVF nu och vill ställa mig i kö så snart som möjligt, men vet inte om vi får innan vi försökt alla tre kurer. Plus att det är ledigheter och sånt nu ett tag.

Hade också vittring på ett drömjobb. Var på intervju och rekryteraren tyckte jättebra om mig. Men företaget valde att anställa internt och rekryteraren fick inte ens möjlighet att visa min profil. Hade passat perfekt för jobbet med mina kvalifikationer. Det låg på perfekt plats och det fanns möjlighet att utvecklas. 100 procent. Men såklart föll jag på mållinjen.

Så trodde jag kanske hade drömjobb och var gravid, men såklart inte.

Har börjat hänga en del på Instagrams infertilitetskanaler och har startat en egen. Någon som hänger där??

Jag följer faktiskt dig där
  • miamarina84
    FruA78 skrev 2015-12-26 21:26:53 följande:

Ja vissa som har fått diagnosen oförklarligt barnlösa kan få vänta 2 år innan remiss skickas till ivf. Vi har försökt sedan november 2013 men blev gravid september 2014 och januari 2015 men som båda slutade i missfall :(

Om remiss skickas nu i januari så kommer jag vända mig till vårdgarantin för väntetiden i Stockholms län är 9-12 månader. Så då blir kön Max 3 månader :)

Oj 9-12 månader. Vet ej hur lång tid det är här men så länge hade jag inte trott. Vi gick privat o gjorde vår utredning då det var kortast väntetid. Allt var över efter tre månader :) fy vad ni har fått vänta o missfall på det, lider med er :(
  • miamarina84
    SRMmamma87 skrev 2015-12-26 22:05:18 följande:

Vad heter du på insta och får jag följa dig? :)
  • FruA78

Mensen kom igår :( Om nån vill vara snäll och uppdatera listan. Nytt bim 26/1.

Nu ställer jag in mig på ivf och längtar tills vi ska börja med behandling.

• SRMmamma87
    SecretlyMe skrev 2015-12-27 00:24:31 följande:

Jag följer faktiskt dig där

Vad kul att du kände igen mig Vad heter du på insta?
  • SRMmamma87
    eagle87 skrev 2015-12-26 23:46:13 följande:

Va heter du på insta?

miamarina84 skrev 2015-12-27 13:16:11 följande:

Vad heter du på insta och får jag följa dig? :)

Mitt Ttc-konto heter Langtatlangenog. Följ på, säg gärna hej så jag vet att det är ni Goa tjejer som jag hängt med tidigare