• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Fian88
    JOLI skrev 2014-10-08 18:09:15 följande:

Har alltså nu, som 20 år gammal, fått veta att jag och min partner aldrig kommer kunna göra barn på egen hand. Känner mig inte hel längre.

Fy vad jobbigt!! Så ska det inte vara, inte för någon Ta hand om varandra! Kram
  • NILE90
    Nostalgity skrev 2014-10-08 17:41:26 följande:

Nä de förstår jag att man inte svarar på om man ibte har nå erfarenheter inom ämnet. Vilka metoder har ni?

• NILE90
    Nostalgity skrev 2014-10-08 17:41:26 följande:

Nä de förstår jag att man inte svarar på om man ibte har nå erfarenheter inom ämnet. Vilka metoder har ni?

NILE90 skrev 2014-10-08 20:52:54 följande:
    Som jag skrev tidigare så kör vi sex typ varje dag runt ÄL, Apiforce och tempning. :)
  • Nostalgity

Vad är apriforce?

NILE90 skrev 2014-10-08 20:54:48 följande:

Som jag skrev tidigare så kör vi sex typ varje dag runt ÄL, Apiforce och tempning. :)

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • eagle87

Vissa personer är så jävla okänsliga. Träffade en bekant idag som är gravid i 4 månaden som satt o berätta hur fort de gick, hon slutade med p-piller slutet av juni o blev gravid typ 3 veckor efter. Hon ba jag ville bli gravid nästa år o hade hört att de kan ta tid så vi börja försöka i tid men de tog sig på en gång fastän jag käkat piller. Så berätta hon om en vån de tog 2 år för. Så sa hon att hon skulle blivit jätte ledsen o stressad om de skulle tagit de ett år så fråga hon när vi ska ha barn o hur länge vi försökt. Ja berätta inget detaljerat. Jag förstår att man e överlycklig att man e gravid tycker bara de fel att skryta om hur fort de tog sig när man inte vet va andra går igenom. Eller vad tycker ni? Ja känner mig iaf nerstämd efter de mötet. Hon passade på att inflika att min mans bästa vån ska ha bebis 2 månader innan henne så de verkligen vår tur snart. O här har man inte äns haft äl än. På dag 26 idag men har haft de på dag 30 de senaste 2 cyklarna.

• carolinheiner
    eagle87 skrev 2014-10-08 23:35:31 följande:

Vissa personer är så jävla okänsliga. Träffade en bekant idag som är gravid i 4 månaden som satt o berätta hur fort de gick, hon slutade med p-piller slutet av juni o blev gravid typ 3 veckor efter. Hon ba jag ville bli gravid nästa år o hade hört att de kan ta tid så vi börja försöka i tid men de tog sig på en gång fastän jag käkat piller. Så berätta hon om en vån de tog 2 år för. Så sa hon att hon skulle blivit jätte ledsen o stressad om de skulle tagit de ett år så fråga hon när vi ska ha barn o hur länge vi försökt. Ja berätta inget detaljerat. Jag förstår att man e överlycklig att man e gravid tycker bara de fel att skryta om hur fort de tog sig när man inte vet va andra går igenom. Eller vad tycker ni? Ja känner mig iaf nerstämd efter de mötet. Hon passade på att inflika att min mans bästa vån ska ha bebis 2 månader innan henne så de verkligen vår tur snart. O här har man inte äns haft äl än. På dag 26 idag men har haft de på dag 30 de senaste 2 cyklarna.

Kanske lite överdrivet å bli arg för att hon ventilerar sig å berättar sin historia. Ja är en av dom som blir gravid snabbt. Hon kan ju inte veta hur ni har de eller hur du känner om man inte berättar eller hur?
  • NILE90
    Nostalgity skrev 2014-10-08 21:02:50 följande:

Vad är apriforce?

Bidrottninggele är det, sägs vara en mirakelkur för att bli gravid. Jättemånga som blivit det direkt dom provat. För min del är det lite risky att prova då den är känd för att korta ner cykler och göra att man känner ÄL jättebra, jag har redan en "normal" cykel på 28-29 dagar men det skulle inte skada att få känna när man har ÄL. :P
  • NILE90
    eagle87 skrev 2014-10-08 23:35:31 följande:

carolinheiner skrev 2014-10-09 05:12:30 följande:

Kanske lite överdrivet å bli arg för att hon ventilerar sig å berättar sin historia. Ja är en av dom som blir gravid snabbt. Hon kan ju inte veta hur ni har de eller hur du känner om man inte berättar eller hur?

Jag kan hålla med er båda, hon måste få berätta hur det gick för dom men eagle87 har rätt att bli ledsen över det också kan jag tycka. Om man inte själv vet hur det känns att få mensen månad ut och månad in så vet man inte heller hur det känns när man får höra hur lätt sina vänner blir gravida.

Att säga att "det snart är er tur" är, tycke jag, bland det värsta man kan göra om man inte vet hur det ligger till. Det är då man har lust att skrika ut att det inte är så jävla lätt att skaffa barn för alla och att man inte får ett barn på beställning.
  • Fian88

Jag tycker faktiskt inte man har rätt att kalla någon okänslig som bara berättar hur det gick för dom, man har rätt att bli ledsen absolut men vi som blivit gravida väldigt snabbt kan faktiskt inte hjälpa det mer än vad ni kan hjälpa att det tar lång tid!! Jag blev gravid på första ägglossningen efter pillerstopp sist och jag kan säga att jag hade blivit jätteledsen och skitförbannad om någon av mina vänner hade pikat om det på nått negativt sätt. Vad ska vi göra då? Be om ursäkt för att vi hade turen att det gick fort? Som sagt, det är inget man kan påverka och alla vet att det tar olika lång tid för alla. Tycker det är precis lika okänsligt att klanka ner på dom som blev gravida direkt! Man får bli ledsen men om man inte kan känna den minsta glädje för sina vänners/släktingars skull så är det nog dags att rannsaka sig själv!

• eagle87

Ja förstår att de inte är hennes fel att hon blev gravid fort de va mer att hon skröt om hur lyckligt lottad hon är o hur synd det är om alla andra som de tar lång tid, o hur jobbigt de skulle varit om de inte tagit sig på en gång. Och att hon sen berättar om alla andra i kretsen som också år gravida o frågar flertal gånger när vi ska ha barn.

Svar på tråden BIM September 2014