• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Nostalgity

Aha..okej! Hur har de gått tycker du? Lr när ska du ha äl? Hehe

Jag har en cykel på 26 dagar så då ska jag inte prova de med andra ord.

Har sen igår varit öm runt äggstockarna och livmoder.. Det liksom känns ömt i det området när jag sätter mig lr böjer mig på nå sätt...någon som varit med om de?

NILE90 skrev 2014-10-09 05:31:19 följande:

Bidrottninggele är det, sägs vara en mirakelkur för att bli gravid. Jättemånga som blivit det direkt dom provat. För min del är det lite risky att prova då den är känd för att korta ner cykler och göra att man känner ÄL jättebra, jag har redan en "normal" cykel på 28-29 dagar men det skulle inte skada att få känna när man har ÄL. :P

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • NILE90
    Nostalgity skrev 2014-10-09 11:04:22 följande:

Aha..okej! Hur har de gått tycker du? Lr när ska du ha äl? Hehe

Jag har en cykel på 26 dagar så då ska jag inte prova de med andra ord.

Har sen igår varit öm runt äggstockarna och livmoder.. Det liksom känns ömt i det området när jag sätter mig lr böjer mig på nå sätt...någon som varit med om de?

Jag känner ingen förändring mer än att magen kanske har kommit igång lite mer vilket jag bara ser som positivt då jag tidigare bara gjorde nr 2 två-tre gånger i veckan. 

Jag ska ha ÄL om en vecka, men eftersom Apiforcen kan göra att man får ÄL tidigare så ska jag börja med ÄL-tester i morgon eller på lördag redan, så vi inte missar den om det nu skulle vara så att jag inte känner den i alla fall den här månaden. 

När var det du skulle ha ÄL eller BIM? Kan kanske vara att ÄL är på gång? Eller att det finns något annat i magen om du är nära BIM? 

• NILE90
    Fian88 skrev 2014-10-09 08:19:58 följande:

Jag tycker faktiskt inte man har rätt att kalla någon okänslig som bara berättar hur det gick för dom, man har rätt att bli ledsen absolut men vi som blivit gravida väldigt snabbt kan faktiskt inte hjälpa det mer än vad ni kan hjälpa att det tar lång tid!! Jag blev gravid på första ägglossningen efter pillerstopp sist och jag kan säga att jag hade blivit jätteledsen och skitförbannad om någon av mina vänner hade pikat om det på nått negativt sätt. Vad ska vi göra då? Be om ursäkt för att vi hade turen att det gick fort? Som sagt, det är inget man kan påverka och alla vet att det tar olika lång tid för alla. Tycker det är precis lika okänsligt att klanka ner på dom som blev gravida direkt! Man får bli ledsen men om man inte kan känna den minsta glädje för sina vänners/släktingars skull så är det nog dags att rannsaka sig själv!

eagle87 skrev 2014-10-09 10:26:21 följande:

Ja förstår att de inte är hennes fel att hon blev gravid fort de va mer att hon skröt om hur lyckligt lottad hon är o hur synd det är om alla andra som de tar lång tid, o hur jobbigt de skulle varit om de inte tagit sig på en gång. Och att hon sen berättar om alla andra i kretsen som också år gravida o frågar flertal gånger när vi ska ha barn.

Jag förstår eagle87 eftersom jag själv hamnar i den sitsen dagligen då det diskuteras barn både på jobbet, bland familj och bland vänner. Får frågan flera gånger i veckan när vi tänkt skaffa barn. Vi är nu inne på vårat 6:e försök och jag tycker det är jobbigt att höra om andra som blev gravida på första försöket men jag missunnar dom inte graviditeten överhuvudtaget. 

Samtidigt förstår jag Fian88 också, planerar man barn och lyckas få till det ganska omgående så förstår väl jag att man vill berätta för andra att det gick "förvånansvärt" fort, speciellt om man räknat med att det kan ta ett tag. Man ska ju får vara överlycklig om man är gravid.

Det är jättebra att folk börjar bli mer öppna med hur lång tid det tog för dom men samtidigt måste man förstå att för vissa är hela barnverkstaden en tuff period med många motgångar, oavsett hur länge man försökt, och alla hanterar allt olika. 
  • Pyret 85

Återigen har jag äggviteflytningar. Vi får väl se om kroppen luras denna gången också.

• Pyret 85

Jag har väl också "turen" att bli gravid ganska lätt. Oplanerat trots p-piller med sonen och på försök nr två i juli (som tyvärr inte slutade väl). Vi får se hur snabbt det går denna gången. Men jag vill ju inte att någon tycker illa om mig för det. Man får ju acceptera att det tar olika tid för alla.

• NILE90
    Pyret 85 skrev 2014-10-09 12:27:59 följande:

Jag har väl också "turen" att bli gravid ganska lätt. Oplanerat trots p-piller med sonen och på försök nr två i juli (som tyvärr inte slutade väl). Vi får se hur snabbt det går denna gången. Men jag vill ju inte att någon tycker illa om mig för det. Man får ju acceptera att det tar olika tid för alla.

Det är väl ingen som tycker illa om de som har lättare för att bli gravid. En viss avundsjuka finns garanterat, i alla fall från mitt håll. Men det är precis som du säger, det tar olika lång tid för alla. 
  • JOLI

Tusen tack alla ni fina! Mannen har väldigt få spermier, som dessutom är avvikande. Det var informationen vi fick. Har fått papper där vi kan läsa en massa om IVF, samt ett besök bokat för att få ytterligare information om det. Med mig gjordes en vanlig gyn-undersökning, samt blodprov för att kolla om jag hade ägglossning, och det var inga problem där. Det tog hårt på krafterna. Idag har vi en återhämtnings- och mysdag hemma, där vi njuter av varandra och våra hundar. Kändes behövligt.

• Nostalgity

Ja, jag har själv aldrig kört med äl tester, men kan förstå att dom hjälper till en hel del jag hade äl igår. Tis och onsdag med äl sekret, idag lite mer genomskinliga å tunnare. Bim 22a. Så detta ömmande jag känner hela tiden är rätt skumt hehe. Får tillägga att jag är en som blir gravid lätt. Både för å nackdelar!

NILE90 skrev 2014-10-09 11:35:36 följande:

Jag känner ingen förändring mer än att magen kanske har kommit igång lite mer vilket jag bara ser som positivt då jag tidigare bara gjorde nr 2 två-tre gånger i veckan. 

Jag ska ha ÄL om en vecka, men eftersom Apiforcen kan göra att man får ÄL tidigare så ska jag börja med ÄL-tester i morgon eller på lördag redan, så vi inte missar den om det nu skulle vara så att jag inte känner den i alla fall den här månaden. 

När var det du skulle ha ÄL eller BIM? Kan kanske vara att ÄL är på gång? Eller att det finns något annat i magen om du är nära BIM? 

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Zora

Min temp säger mig att mensen med största sannolikhet är på g till helgen så himla tråkigt. 4:e försöket byebye. Är ju 36 och känner att tiden rinner iväg för ett syskon. Visst, 4 månaders försök är väl inte jättelänge, men i kombination med min ålder och vetskapen om att vi träffat äl alla gånger så känns det som en evighet.

Ringde faktiskt fertilitetskliniken här då jag läst att man inte ska vänta ett år med att söka hjälp om man är bortåt min ålder. Dom sa så här att eftersom jag testar med äl test och får utslag så har jag ägglossning och eftersom vi har ett barn sedan tidigare är det inget fel på sambons simmare. Mitt tidigare kejsarsnitt påverkar absolut inte och vi får ingen hjälp förrän det gått ett år. I nästa andetag sa hon att det i princip inte finns någon hjälp för oss att få heller. Jag har ägglossning och därför är det inte aktuellt med hormonbehandling, jag har blivit gravid tidigare, därför är det ingen större ide att kolla sambons spermier, vi har ett barn tillsammans och därför får vi inte ivf.

Frågade om det inte fanns någonting annat vi kunde göra och fick svaret nej, bara slappna av och ta det lugnt.... Blev faktiskt väldigt ledsen av det samtalet Visst, vi fortsätter försöka men vetskapen om att vi inte får någon hjälp om inget hänt inom 8 månader känns ganska betungande

• Fian88
    JOLI skrev 2014-10-09 13:24:51 följande:

Tusen tack alla ni fina! Mannen har väldigt få spermier, som dessutom är avvikande. Det var informationen vi fick. Har fått papper där vi kan läsa en massa om IVF, samt ett besök bokat för att få ytterligare information om det. Med mig gjordes en vanlig gyn-undersökning, samt blodprov för att kolla om jag hade ägglossning, och det var inga problem där. Det tog hårt på krafterna. Idag har vi en återhämtnings- och mysdag hemma, där vi njuter av varandra och våra hundar. Kändes behövligt.

Vet inte om det är till någon tröst men en bekant till mig och hennes man var tvungna att göra IVF då han inte kunde få barn på "naturlig" väg. Eftersom hon var, precis som du, helt ok så gick det på första försöket båda gångerna. Oftast går det lättare om kvinnan är utan problem så att säga! 
Svar på tråden BIM September 2014