BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
har känt på tappen ett par gånger precis. har fått in snitsen hur jag ska göra. Den är fortfarande hård men kan möjligtvis vara halvöppen? eller jag vet inte för sist jag kände så kände jag inte den ordentligt så jag vet inte riktigt hur den ska kännas. iaf andra gången jag kände på den kom det lite blod på mitt finger, bara lite sådär rosa. Kan ju vara att jag retat den eller så är mensen på g.
Jag är chockad och så otroligt glad :D jag har testar och testat och bara fått negativt! Och BIM-3 negativt och sen slutade jag testa för orkade inte och nu fyra dagar efter BIM när ingen mens kommit testade jag mig precis och jag fick plus!!!!! Jag är gravid!!!! 
Alltså om detta inte är graviditets hormoner så håller jag nog på att bli knäpp. Började lipa för att sonen inte gillade maten jag lagat. Ofta det händer liksom? 
Tack så mycket allihopa:)
Grattis CarolineElf :)
Här är vi på dag 13 bara än så länge. Haft mycket molvärk i helgen och mycket flytningar. Ska tempa imorgon och se om äl kanske skett tidigare. Annars infaller den på lördag. Kör ju inga tester nu utan börjar nog kanske med dom i januari /februari.
Haft en riktig skitmånad och började röka igen. Blev så när Höstdeppen kom. Så imorgon börjar jag med nikotinplåster igen! :)
Pratat med killen om spermietestet.. Han är inte alls sugen på det. Han sa att han vill inte "veta om det är något fel på honom" och att det är för nervöst. Jag förstår honom och känner med honom så jag tror vi väntar med den biten tills vi försökt ett år.
Dock har jag inte fått med honom på några vitamintillskott alls. Upptäckte nu i veckan när jag var och pantade ett jätteberg att han dricker alldeles för mycket cola (koffein) - snittar på 1l per dag! Jag försöker få honom att dra ner men han kör sitt eget race... Försöker prata med honom vad som vi behöver förbättra och att vi gör det tillsammans men han lixom struntar i det.. Han dricker alkohol minst en gång i veckan, allt från en öl till åtta stycken beroende på tillställning.
I och med det äts det inte bra från hans håll heller, det är godis varje dag och med jobbet blir det ofta pizza och hamburgare. Konstigt nog är min karl inte tjock, han är väldigt smal med hög förbränning.
Känns som jag satsar i motvind, hehe..
Här var det negativt. Har dom andra gångerna plussat på ÄL+11 så jag tror det är kört. Hade dessutom en skum rosa flytning så jag tror mensen kommer idag.
Grattis CarolineElf :)
Här är vi på dag 13 bara än så länge. Haft mycket molvärk i helgen och mycket flytningar. Ska tempa imorgon och se om äl kanske skett tidigare. Annars infaller den på lördag. Kör ju inga tester nu utan börjar nog kanske med dom i januari /februari.
Haft en riktig skitmånad och började röka igen. Blev så när Höstdeppen kom. Så imorgon börjar jag med nikotinplåster igen! :)
Pratat med killen om spermietestet.. Han är inte alls sugen på det. Han sa att han vill inte "veta om det är något fel på honom" och att det är för nervöst. Jag förstår honom och känner med honom så jag tror vi väntar med den biten tills vi försökt ett år.
Dock har jag inte fått med honom på några vitamintillskott alls. Upptäckte nu i veckan när jag var och pantade ett jätteberg att han dricker alldeles för mycket cola (koffein) - snittar på 1l per dag! Jag försöker få honom att dra ner men han kör sitt eget race... Försöker prata med honom vad som vi behöver förbättra och att vi gör det tillsammans men han lixom struntar i det.. Han dricker alkohol minst en gång i veckan, allt från en öl till åtta stycken beroende på tillställning.
I och med det äts det inte bra från hans håll heller, det är godis varje dag och med jobbet blir det ofta pizza och hamburgare. Konstigt nog är min karl inte tjock, han är väldigt smal med hög förbränning.
Känns som jag satsar i motvind, hehe..
Jag förstår att dåliga vanor lätt utvecklas när man har en kropp som inte visar ohälsan med övervikt. Men jag tänkte på det där med Colan. En liter Cola motsvarar ungefär en kopp kaffe koffeinmässigt, så av den anledningen tror jag inte det är någon fara.
Däremot kan jag tänka mig att de 100 gram (~30 sockerbitar) det motsvarar kan ha desto mer negativ effekt. Men socker är ju hemskt svårt att skära ner på, så jag förstår om det känns motigt för honom. Ni kanske kan skära ner lite i taget? Han kan ju börja med att "bara" dricka 50 cl per dag och/eller ha som regel att dricka lika mycket vatten innan som han tänker dricka Cola. Ibland kan ju suget bara vara törst.
Tung dag idag.. Har BIM idag eller någon gång nu i veckan, men testade negativt imorse. Eftersom vi har bestämt att detta är vårt sista försök innan fyra månaders uppehåll så känns det riktigt skit..
Känner med er, Lizzie och Pyret. Jag kan inte med ord förklara den empati jag känner för er, men hoppas verkligen att det ska ta sig för oss alla tre. <3
Ingen äl har skett ännu här, tempen var för låg för att visa på något. Kommer fortsätta tempa och hoppas att jag ska hitta äl med hjälp av temp nu när jag kör utan ältester :) Den har infallit dag 19 tidigare och jag har som oftast börjat tempa efter det. Men nu ska jag tempa fram till mensen from idag :)
Ser inte listan nu, men hur går det för er andra? Hur har du det, eagle?