Töntiga ord/uttryck!
Då kör vi:
"Hittepå" - Något bebisspråk för påhitt, eller vad?
"Awkward" - Ja, vad fan betyder det?
"Credit" - Ja, vad fan menas?
Då kör vi:
"Hittepå" - Något bebisspråk för påhitt, eller vad?
"Awkward" - Ja, vad fan betyder det?
"Credit" - Ja, vad fan menas?
Nej hen menade att det är hens uppfattning om de personer som använder sig av meningen "att svänga sina lurviga".Att det används av kvinnor 45+ som hänger på dansband och campingar..
Nej inte alla kvinnor men en viss typ, som ofta brukar vallfärda till min kommun under semestern då vi har en massa dansbandsveckor mm här.
Jag är 23 vad det nu har med saken att göra.
Folk som säger älska istället för knulla och är gamla och har aldrig rakat sig, det låter så sliskigt
Är du på riktigt??? Hur vet du vem som aldrig har rakat sig och vad har det med älska vs knulla att göra??
Herregud människa, dina inlägg dryyyyper av fördomar. Jag struntar i att raka mig ibland för att i min ålder bryr man sig inte om vad snorungar tycker längre. Däremot har jag varken svängt mina lurviga eller "älskat" någon gång i livet. Har istället haft samlag, oräkneliga gånger - orakad!!! Aldrig knullat, vad jag vet, men man glömmer så mycket med åren.
Har alltid fått ett obehag i mig när svensktalande människor säger "karma is a bitch" har även haft svårt för ordet snax..
Typ som min adoptivmamma, hittar på egna ord som helst ska uttalas med bebisröst även sedan barnen blivit vuxna. Typ "doff" istället för binda, "snuffsa" för äta, "somla"-gå runt, vipsgrädde, promenix,smutta-kvinnligt underliv,"purre" istället för puré. Även "välsignade unge"- istället för jävla unge, förbenat-istället för förbannat. Saker man sa som barn som skulle citeras varje måltid även som vuxen "ägg ä gott", "stek å sås å potaaaptis", "kackalon"-kalkon. Bah blev änna irriterad bara av att skriva det.