• sladd

    Kostnader för invandringen rusar i höjden. Migrationsverket kräver 48(!!) miljarder EXTRA omgående!

    Nu smäller det rejält!

    www.svd.se/opinion/ledarsidan/migrationsverket-behover-48-miljarder-till_3820506.svd

    Det står allt mer klart att vår nuvarande invandringspolitik för sverige mot ruinen och kostnader kommer öka med en rasande takt.

    Anders Borg har redan aviserat att detta kommer slå hårt mot svensk offentlig finans. sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5934772

    Citat: "Vi har sett att utvecklingen i Irak och Syrien gör att vi har en rätt påtaglig ökning av kostnaderna för asyl och integration och migration, den kommer att slå igenom på offentliga finanser, säger Anders Borg."

    Nu måste jag fråga alla här. Är det inte nog nu? Är ni VERKLIGEN villiga att offra er välfärd och sveriges rikes offentliga finanser för att vi ska fortsätta ÖSA in människor som inte kommer hitta ett arbete utan enbart kommer bli en kostnad för skattebetalarna?

    Är er vilja att vara GODA mot människor från andra länder så mycket större än er vilja att Sverige ska kunna behålla sin välfärd, skola, vård och äldreomsorg?

    Det är fan skarpt läge nu! Jag är riktigt orolig för mina barns framtid i det här landet. :(


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-14 18:54
    länken till sr blev fel: sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5934772

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-14 18:55
    Försöker igen med länken till SR då: t.sr.se/1nT4pNP

  • Svar på tråden Kostnader för invandringen rusar i höjden. Migrationsverket kräver 48(!!) miljarder EXTRA omgående!
  • Nightrod

    Hur fan kan man dra ner på vård och äldreomsorg för att gynna invandring, så jävla galet. Har man råd så skall man hjälpa dem helt klart men inte så det påverkar neggativt på vård och omsorg

  • Klotjohan
    Nightrod skrev 2014-08-19 09:00:35 följande:

    Hur fan kan man dra ner på vård och äldreomsorg för att gynna invandring, så jävla galet. Har man råd så skall man hjälpa dem helt klart men inte så det påverkar neggativt på vård och omsorg


    Har du något konkret exempel på att det har hänt?
  • OOoo000000

    "Har du något konkret exempel på att det har hänt?"

    Har själv jobbat inom hemtjänst och hemsjukvård. Idag dras antalet platser på korttidsboenden ned och ersätts med sk hemsjukvård för att spara pengar. På samma sätt dras antalet platser på äldreboenden ned och ersätts med hemtjänst. Köerna till boendeplatser, vårdplatser m.m. ökar i Sverige. Hur kan du inte vara medveten om att så är fallet?

    Ett personligt konkret exempel är en patient jag hade under sommaren som berättade för mig att ett sjukhus i västra Sverige läggs ned och omvandlas till ett flyktingboende.

    Från nyheterna kan vi läsa konkreta exempel (finns oändligt många om du använder en sökmotor märker du detta själv och kan inte längre förneka det):

    Äldreboenden läggs ned och ersätts med flyktingboenden.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5879805

    Kvinnohärbärgen läggs ned och ersätts med flyktingboenden.
    www.sydsvenskan.se/lund/kvinnoboende-blir-bostader-for-flyktingar/

  • BozotheClown
    Klotjohan skrev 2014-08-19 11:00:04 följande:
    Har du något konkret exempel på att det har hänt?

    Det har bevisligen hänt varje år som man inte har satsat på åldringsvården, utan istället satsat på invandringen. Det har bevisligen hänt, i kommuner runt om i landet, där man förflyttar åldringar från sina boenden flera gånger, för att ge utrymmet till asylsökande.
  • BozotheClown
    enånittitre skrev 2014-08-19 07:28:37 följande:
    Migrationsverket skriver upp prognosen ytterligare en gång då det gäller asylinvasionen, www.svt.se/nyheter/sverige/flyktingrekord-van... Den förväntade "flyktingvågen" beräknas nu hamna på 100 000 asylanter. Som grädde på moset skall vi även lägga till en beräknad anhöriginvandring på cirka 60 000 personer. -Någon mer än jag som får andnöd när ni läser detta?

    LEBENSRAUM lol
  • ölburk2

    Ge dom de pengar dom behöver, Sverige behöver föryngras för att säkerställa välfärden.
    Utan nya konsumenter kommer snart arbetslösheten att nå nya rekordnivåer..


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • OOoo000000

    ölburk2 skrev 2014-08-19 11:29:14 följande:

    Ge dom de pengar dom behöver, Sverige behöver föryngras för att säkerställa välfärden.
    Utan nya konsumenter kommer snart arbetslösheten att nå nya rekordnivåer..


    I och med att invandringen är en nettokostnad idag trots att invandrarbefolkningen är ung så är det knappast receptet för minskad arbetslöshet och förhöjd välfärd, snarare tvärtom, vilket all forskning mycket korrekt talar för (arbetslösheten bland flyktingar är över 50 %).
  • Klotjohan
    OOoo000000 skrev 2014-08-19 11:21:17 följande:

    "Har du något konkret exempel på att det har hänt?"

    Har själv jobbat inom hemtjänst och hemsjukvård. Idag dras antalet platser på korttidsboenden ned och ersätts med sk hemsjukvård för att spara pengar. På samma sätt dras antalet platser på äldreboenden ned och ersätts med hemtjänst. Köerna till boendeplatser, vårdplatser m.m. ökar i Sverige. Hur kan du inte vara medveten om att så är fallet?

    Ett personligt konkret exempel är en patient jag hade under sommaren som berättade för mig att ett sjukhus i västra Sverige läggs ned och omvandlas till ett flyktingboende.

    Från nyheterna kan vi läsa konkreta exempel (finns oändligt många om du använder en sökmotor märker du detta själv och kan inte längre förneka det):

    Äldreboenden läggs ned och ersätts med flyktingboenden.
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5879805

    Kvinnohärbärgen läggs ned och ersätts med flyktingboenden.
    www.sydsvenskan.se/lund/kvinnoboende-blir-bostader-for-flyktingar/


    Det är samma utveckling som i min kommun där man har beslutat om en strukturförändring av äldrevården. Men vi tar inte emot så många flyktingar som planerat i år men äldreboenden läggs ned ändå av hänsyn till den kommunala ekonomin. Äldrevård- flyktingmottagande står sällan i relation till varandra det ena är en kommunal fråga den andra är migrationsverket (staten) som finansierar. 
  • ölburk2
    OOoo000000 skrev 2014-08-19 11:34:00 följande:
    I och med att invandringen är en nettokostnad idag trots att invandrarbefolkningen är ung så är det knappast receptet för minskad arbetslöshet och förhöjd välfärd, snarare tvärtom, vilket all forskning mycket korrekt talar för (arbetslösheten bland flyktingar är över 50 %).
    Utan konsumenter, inga arbetstillfällen.
    Som företagare lever jag på att det finns folk som vill å kan konsumera, å högkonsumerar gör bara yngre människor.

    Alternativen är, kraftigt sänkta löner, höjd pensionsålder eller höjda avgifter/skatter så vi/staten kan anställa fler., andra alternativ finns inte.

    Uppfylls inget av alternativen, ja då tvingas vi avskeda, eller flytta produktionen till länder där det går att producera till en lägre kostnad, å sen skicka produkterna till Sveriges konsumenter.

    Vad politikerna påstår å har påstått under alla år jag lyssnat till deras förslag är bara skitsnack.
    Det är alltid efterfrågan som styr hur många som går att sysselsätta, om det inte är arbeten som betalas av oss själva/staten, genom avgifter eller skatter..


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • ölburk2

    Skitsnack skitsnack


    OOoo0000000 skrev 2014-08-19 12:10:34 följande:
    Konsumtionen drivs av kronor, det som sker med invandring är att kronor omfördelas från Lasse till Ahmed, dessa kronor hade konsumerats oavsett om vi hade haft invandring eller inte, eller så hade de lagts undan (sparats) så att Lasse får pengar över till ålderdomen. Att ditt pissföretag konkar eftersom färre köper snus och lakritsstänger skiter jag och nationalekonomer fullständigt i, då ditt företag knappast medför något värde för samhället om det går i konkurs om invandringen minskar.
    Vilket skitsnack, du har verkligen ingen koll på hur en ekonomi fungerar, allt, precis allt i ett kapitalistiskt samhälle bygger på att vi alla konsumerar, å det i en stigande spiral till allt kollapsar.., ja just det, kapitalismen är en bubbla som förr eller senare spränger sig själv.., en obehaglig sanning, men den enda sanning som finns.

    Det finns heller ingen som lägger undan nåt till ålderdomen, man bara lånar ut pengarna för att andra ska kunna konsumera med dessa pengar, om dom inte sparar i "madrassen" förstås. 
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden Kostnader för invandringen rusar i höjden. Migrationsverket kräver 48(!!) miljarder EXTRA omgående!