• Gweny

Pco och sköldkörteln

engsan skrev 2015-12-03 11:04:07 följande:

Jag det hoppas jag verkligen att vi lyckas fort! Men känner att vi haft sån otur med allt möjligt hittills så jag har svårt att vara positiv!

Blir nästa ultra kring vecka 18 nu då eller?

Tittade på din bebis på bilden, och det får mig att tänka på min graviditet med flickan. Vi trodde vi var gravid mkt längre, ca vecka 17, men vid ultrat visade sig vara vecka 12ca! Så jag har åxå en ultraljudsbild från i princip samma vecka! =) och nu i januari blir hon 10! Tiden går fort, förutom när man vill bli gravid igen, då går allt så sakta är en enda lång väntan!

Oj...vilken skillnad i veckor! Hel cykel ju!

Ja åren tickar verkligen på. Min dotter är 11 år. Blir verkligen att börja om på ruta 1 igen.
  • Gweny
    engsan skrev 2015-12-11 17:04:20 följande:

[quote=76075002][quote-nick]Gweny skrev 2015-12-03 12:23:04 följande:[/quote-nick]Oj...vilken skillnad i veckor! Hel cykel ju!

Ja åren tickar verkligen på. Min dotter är 11 år. Blir verkligen att börja om på ruta 1 igen. [/

Då har vi vart på planeringsbesök på ivf kliniken och det var ett bra, hoppfullt och intressant möte. Väntar nu på mensen så denna gång blir det inte då det kan krocka med deras julledighet, men nästa mens drar allt igång! Hoppas vi har turen med oss då!

Kram tjejer, nu känner jag att det finns hopp igen !!

Det är verkligen så, man får nytt hopp! Hoppas det ska gå smidigt och bra för er nu.
  • Gweny

Oj ja det var rejäla avstånd. Ibland kan det bli flera vul också om det inte ser tillräckligt bra ut.

Nä jag fick inga tabletter för vikten... Vad gör dem? Men jag var dock med i en studie också, så kanske inte fick ta då.

Du får tänka att alla resor och slit kommer bli värt det sen när ni lyckas!!!

• Gweny

Vill önska er en god jul!!

Längtar lite extra till juldagarna nu, då vi kommer betätta för våra familjer på lite olika överrraskningssätt.

Dock blivit vrålförskyl nu, suck!

• Gweny

Nja dem kopplade tyvärr inte... Men när dem väl förstod så blev den glada och hans mamma börjde störtgråta!! (1a barnbarn)

Idag fick vi nycklar till vårt nyköpta hus, så mycket roligt nu. Har gått in i v.18 med.

Hoppas ni kommer igång med IVFen snabbbt. Vi gjorde ju långa protokollet, så det tar ju lite längre tid än korta.

• Gweny
    engsan skrev 2016-01-07 17:57:05 följande:

Vi kör korta protokollet, för det är väl det om man inte behöver köra med nässprayen?

Mailade kliniken idag och vi kör igång nu så fort jag får min mens, spännande! Den lyser dock med sin frånvaro!

Så roligt med husköp, grattis till det! Vi köpte hus för 3,5 år sedan! Skönt, bara liten bebis som saknas i huset!

Ingen aning...jag hade spray. Sen får du ha koll på äl va? Jag ville inte chansa på det då min ibland krånglar, så valde långa för ha koll.

Så klart mensen dröjer nudå när du vill den ska komma.

Hoppas ni också ska lyckas nu!!!
  • Gweny
    engsan skrev 2016-01-08 09:22:50 följande:

Hmm, alltså jag väntar på mensen och när den startar så väntar jag till 3 eller 4 Mensdagen och börjar ta sprutorna, sen efter några dagar börjar jag ta nästa sorts spruta och och så när ultraljuden är gjorda så meddelar dom vilken dag det äggplock! Inget sagt om att koll på ägglossning???

Kan säkert vara olika hur det går till. bara läst om andra. Men det finns säkert 100 olika planeringssätt.
  • Gweny
    engsan skrev 2016-01-11 11:41:22 följande:

[quote=76207536][quote-nick]Gweny skrev 2016-01-09 07:44:11 följande:[/quote-nick]Kan säkert vara olika hur det går till. bara läst om andra. Men det finns säkert 100 olika planeringssätt.[/

Jo det är väl så! Men förstår inte varför mensen inte kommer! 71 dagar sen sist! Den brukar ju vara väldigt oregelbunden men nu är det extremt! Undrar om metformintabletterna och folsyran kan ha med det och göra! Eller har jag hjärnspöken som skjuter upp den?

Har ju aldrig velat ha mensen så mkt som nu!

Jadu bra fråga... Min cykel blev bara mer och mer oregelbunden och konstig. Men säker du inte är gravid?
  • Gweny

Bara hoppas den kommer. Annars kanske du behöver göra långa som jag. Framkallar dem blödning med provera.

Duktig du är med rökningen!!

Svar på tråden Pco och sköldkörteln