• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Gweny

Håller tummarna för er nära BIM!

Imorgon tar jag sista tabletten på min 3e kur, sen blir det mysa på och hoppas på det bästa, Måtte det bli nu!

• engsan

Gjort ett test i går morse som var neg. Men det förstod jag ju med tanke på att det är lite för tidigt. Vet ju inte riktigt när jag ska mensen men bim borde vara mellan onsdag och fredag någonting om jag nu ens fick någon ägglossning.

Ska göra ett test i morgon och ett på fredag om jag inte fått mens eller om jag inte får positivt i morgon.

Känner typ inget så tror inte det blivit något.

innbillar mig ibland att det gör lite ont i magen och att brösten länns lite svullna och ibland lite värk i dom men tror att det är som så många ggr förut en sken graviditet.

Kommer fortfarande råmjöl från brösten upptäckte jag igår. Har inte sett det på länge så det var lite konstigt.

Riktigt spännande att se hur det går för oss alla. Tänk om vi kunde plussa alla tre?? =) känns dock inte som det för mig!

• engsan

Neggativt idag också och det känns som att mensen ska komma när som helst nu. Ont i magen!

Tråkigt!

Bara att börja om igen då! Drygt!

• Gweny

engsan>> uch tråkigt det är och såå drygt att börja om igen som du säger.

Idag tog jag sista tabletten, nu ska vi ladda för massa planerat mys... det är ju lagom kul efter alla dessa X antal månaders försök, suck.

• Theresan
    Gweny skrev 2014-10-22 10:35:33 följande:

engsan>> uch tråkigt det är och såå drygt att börja om igen som du säger.

Idag tog jag sista tabletten, nu ska vi ladda för massa planerat mys... det är ju lagom kul efter alla dessa X antal månaders försök, suck.

Ja, det är verkligen inte roligt, jag känner mig alltid lättad när ÄL är över. Tråkigt att behöva känna så.
  • engsan

Mm att "få till det" på planerade dagar är ju sååå as jobbigt när man kanske inte alls är sugen och det blir ju inte alltid bra då om man säger så.

Är såååå avis på dom som lossar naturligt och slipper hålla på på det här sättet.

Inte sagt att det funkar för dom heller direkt men har man då samlag regelbundet så blir man ju gravid inom rimlig tid om det är som ska.

Nu känner jag däremot inget i magen och ingen blödning heller. Men den dyker väll upp

snart.

brukar alltid få en lite brun flytning dagar/dagen innan mens men det har inte heller kommit.

• engsan

Fortfarande inget tecken på mens. Förutom molvärken igår.

mådde illa i natt när jag vaknade och på morgonen. Konstigt. Får se om den kommer under dagen,annars tar jag ett till test i morgon. Är det ännu negativt så får jag väll tolka det som att mensen är lite sen eller så blev det ingen ägglossning av de där två äggblåsorna jag hade. Senast i morgon borde jag väll få positivt om det skulle vara så eller?

Tänker att jag hade ägglossning mellan tisdagkväll och fredag för två veckor sedan. Tror tisdagen var 7:e okt.

när har du bim theresan?

• Gweny
    Theresan skrev 2014-10-22 10:41:39 följande:

Ja, det är verkligen inte roligt, jag känner mig alltid lättad när ÄL är över. Tråkigt att behöva känna så.

Visst är det! Blir inte lättare heller. Sambon tycker det är jobbigt. Prestationsångest ibland. Då blir jag frustrerad.
  • Theresan
    Gweny skrev 2014-10-23 12:42:03 följande:
    Visst är det! Blir inte lättare heller. Sambon tycker det är jobbigt. Prestationsångest ibland. Då blir jag frustrerad.
    Samma här. Även fast jag vet orsaken och vi pratar om det, så får jag dåligt självförtroende och tänker att det är mitt fel.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln