• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Theresan
    Gweny skrev 2014-10-23 21:18:38 följande:
    åh men fy att läsa allas såna historier. såna har aldrig testat på hur det är att verkligen försöka få barn... suck.  som en jag känner som sa till mig att hon förstod hur jag kände, för dem fick försöka i 2 månader!!! öhhhh???? du skojar med mig nu va, blev lagom irriterad kan jag säga.
    Usch, det där vet jag inte om jag hade kunnat ta. Vad svarade du?

En vän till mig beklagade sig över att de fått försöka länge, jag passade mig noga för att fråga hur länge. Jag fick en känsla av att det trots allt inte rörde sig om mer än några månader.
  • Theresan

Jag förstår inte heller hur folk tänker ibland, är det inte väldigt privat att fråga någon om de försöker skaffa barn? Det är något jag knappt frågar mina närmaste vänner, jag tänker att om de vill att jag ska veta, så säger de det till mig på eget bevåg.

• engsan

Folk tänker sig inte för.

Jag var i mars i år på en fest, där jag inte drack något. Hade fått ma:t någon vecka före.

Då kommer en bekant till en bekan och klappar mig på magen och frågar när det är dax. Har lite sån mage åxå så det ser ut som tidig graviditet.

Jag kände att jag ville nästan kräkas.

Det värsta var att jag tror inte hon trodde att jag väntade barn, utan hennes sätt att visa att hon tycker jag har stor mage. Hon är nämligen lite jävlig ibland.

Och jag önskade så av hela mitt hjärta att jag kunde fått säga- ja det gör jag faktiskt!

• Theresan
    engsan skrev 2014-10-24 07:51:51 följande:

Folk tänker sig inte för.

Jag var i mars i år på en fest, där jag inte drack något. Hade fått ma:t någon vecka före.

Då kommer en bekant till en bekan och klappar mig på magen och frågar när det är dax. Har lite sån mage åxå så det ser ut som tidig graviditet.

Jag kände att jag ville nästan kräkas.

Det värsta var att jag tror inte hon trodde att jag väntade barn, utan hennes sätt att visa att hon tycker jag har stor mage. Hon är nämligen lite jävlig ibland.

Och jag önskade så av hela mitt hjärta att jag kunde fått säga- ja det gör jag faktiskt!

Fy, den där personen hade verkligen förtjänat ett "Nej, jag fick tyvärr missfall precis, tack för att du påminde mig." Men så säger man ju (tyvärr) inte.

Jag har också putig mage, även när jag varit smalare än nu har magen putat, den är skapt så helt enkelt. Så jag har också fått någon sådan kommentar, dock inte av någon vuxen.
  • Gweny

engsan>> men fy vilken b....h rent ut sagt, hur är folk funtade alltså!

Theresan>> Vi satt och smsade...så när hon skrev det, så slutade jag bara att svara...blev helt matt, orkade inte argumentera, vet inte om hon fattade vinken.

på tal om annat, här är en bra krönika just om detta att folk borde tänka sig för innan dem frågar om när man ska ha barn, syskon...

www.mama.nu/Kronikor/Annika-Leone-Sluta-fraga-kvinnor-nar-de-ska-skaffa-barn---du-har-inte-med-saken-att-gora

• engsan

Det blev ett negativt test igen ikväll. Konstigt att inte mensen kommit?

Är nog så att jag inte fick någon ägglossning denna gång trots två blåsor. =(

Suck!

• Gweny
    engsan skrev 2014-10-24 18:57:31 följande:

Det blev ett negativt test igen ikväll. Konstigt att inte mensen kommit?

Är nog så att jag inte fick någon ägglossning denna gång trots två blåsor. =(

Suck!

Men då! Hur kan det vara så svårt att funka!!
  • engsan

Och då kom mensen.

Mår väldigt konstigt. Känns som innan

jag började med levaxinet. Sover dåligt, fryser , mår lite illa, lite hjärtklappning/tungt i bröstet.

Kanske måste kolla om jag får lämna prover och se om tsh gått upp ytterligare. Låg på 2.9 sist. Mådde bättre när det var lägre.

Allt ska vist krångla. Börjar tröttna på allt nu! All motovation är som bortblåst.

blir väll ny pergotimekur igen då. Hoppas läkarn min är på plats nu höstlovsveckan annanrs får jag inga tabletter.

Men som sagt. Suget att fortsätta är helt borta!

Håller tummarna för er nu gweny och theresan, måste väll gå bra för någon av oss!

• Gweny
    engsan skrev 2014-10-26 10:53:35 följande:

Och då kom mensen.

Mår väldigt konstigt. Känns som innan

jag började med levaxinet. Sover dåligt, fryser , mår lite illa, lite hjärtklappning/tungt i bröstet.

Kanske måste kolla om jag får lämna prover och se om tsh gått upp ytterligare. Låg på 2.9 sist. Mådde bättre när det var lägre.

Allt ska vist krångla. Börjar tröttna på allt nu! All motovation är som bortblåst.

blir väll ny pergotimekur igen då. Hoppas läkarn min är på plats nu höstlovsveckan annanrs får jag inga tabletter.

Men som sagt. Suget att fortsätta är helt borta!

Håller tummarna för er nu gweny och theresan, måste väll gå bra för någon av oss!

Tack, kan ju hoppas. Äl till veckan. Ja, Låter som du borde kolla upp ditt värde. Jag fick sänka min dos,;fick sån jobbig hjärtklappning.
  • Theresan

Tråkigt att höra Engsan. Min motivation brukar också försvinna vid mens. Hoppas att din kommer tillbaka när du börjar närma dig äl igen.

Jag är på äl+10 och funderar på att testa i morgon

Svar på tråden Pco och sköldkörteln