• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Gweny

Jag såg hjärtat slå i v.6+1. (sen slutade det ju tyvärr några dgr senare)

Men hoppas du får en tid snart och får se, det är verkligen så fascinerande att se på skärmen.

• engsan
    Theresan skrev 2014-10-31 21:08:23 följande:

Hur går det? Äl på gång snart?

Jag får snällt vänta på äl till tidigast nästa helg! Ligger med feber nu och tycker synd om mig själv!

För gweny borde det väll vara dax?

Hur går det för dig Theresan? Börjat inse att du plussat? =)
  • Gweny

Äl har kommit och varit. Nu är det jobbig väntan på BIM 14/11. Håll tummarna!

• Theresan

Jag håller tummarna för er!

Det har börjat sjunka in. Jag får något som påminner om träningsvärk i magen ett par gånger om dagen och det känns hoppfullt. Jag försöker att inte falla in i oro och misstro. Varje kväll tar jag en vagitor och på morgonen rinner de ut, det är jättehemskt för det känns som blod. Får ångest varje gång det händer.

• engsan
    Theresan skrev 2014-11-01 10:04:15 följande:

Jag håller tummarna för er!

Det har börjat sjunka in. Jag får något som påminner om träningsvärk i magen ett par gånger om dagen och det känns hoppfullt. Jag försöker att inte falla in i oro och misstro. Varje kväll tar jag en vagitor och på morgonen rinner de ut, det är jättehemskt för det känns som blod. Får ångest varje gång det händer.

Varför tar du dom. Är det också för att minska missfallrisken? Tar man det som vagiatoter?
  • engsan
    Gweny skrev 2014-10-31 22:34:01 följande:

Äl har kommit och varit. Nu är det jobbig väntan på BIM 14/11. Håll tummarna!

Håller tummarna jätte hårt! Fy så jag hatar den där väntan!!!
  • Theresan

Progesteron tas i form av vagitorer. Alla som gör ivf får dessa så det har väl visat sig fungera ibland. Jag tror att jag läst att pco och progesteronbrist hänger ihop.

• Gweny
    engsan skrev 2014-11-01 13:11:19 följande:

Håller tummarna jätte hårt! Fy så jag hatar den där väntan!!!

Tack snälla! Ja den är fruktansvärd, hur kan dagar gå så sakta!
  • engsan

Ok då förstår jag =)

Trodde man tog dom i tablettform men nu vet jag bättre!

Svar på tråden Pco och sköldkörteln