• Gweny

Pco och sköldkörteln

Ja, det är en bra sida, med massa info.

Kanske ni vet, men läste idag i metro att Folat är ett viktigt ämne för cellers ämnesomsättning och när man försöker/är gravid. så fostret utvecklas normalt.
    Finns i bla advokado och vita bönor.   

Äter själv multivitamin och mycket grönsaker överlag, men intressant info.

• Gweny

Jennie>> Det låter ju väldigt skumt med ditt D-vitamin. Hoppas du snart mår bättre, låter kämpigt för dig.

anonym>> Mitt värde har också sjunkit yttligare, har mått bra fram tills för en vecka sen, då kom min hjärtklappning tillbaka. Väntar på mitt prov, som togs i måndags, sen kontakta läkare och se om min dos ska ändras.

Väntar även på svar om jag haft ägglossning.

• Gweny
    Jennie1987 skrev 2014-09-08 09:50:10 följande:

Jag har ätit Lchf mer eller mindre fram och tillbaka ganska länge.
    Jag har försökt äta någorlunda Lchf inspirerat.
    Men den 31 augusti tog jag tag i mig själv (alltså drygt en vecka sen).
    Och jag har gått ner 5 kilo! På åtta dagar! Det känns både overkligt och galet, men såklart sjukt motiverande! Det känns självklart att fortsätta med Lchf!

Ville bara dela med mig av det här, kanske fler blir inspirerade! :)

Idag fick jag dessutom en rödaktig flytning, så kanske är mensen på gång?
    Och då ska sägas att jag så gott som aldrig får mens utan att äta tabletter för att få den. Så det är stort för mig att få en blödning spontant!

Glad idag!

Härligt jobbat med 5 kg! Jag har ätit lchf förr, så vet att det fungerar, men så svårt att hålla mig.   

Fick brev hem idag att jag haft ÄL, men känner inte av något att det tagit sig, så får väl ställa in mig på att den jäkla mensen kommer snart....
  • Gweny
    Jennie1987 skrev 2014-09-08 17:47:51 följande:
    Ja, samma här, men denna gången känns det annorlunda, jag har liksom bestämt mig, det har jag aldrig riktigt gjort förut.
    Så det känns nästan för bra! :)

Åh! Grattis till ägglossningen! :) Jag kommer hålla mina tummar stenhårt för dig tills jag hör nåt annat! Så länge mensen inte kommer så finns det hopp!

Min lilla blodflytning var verkligen tillfällig, för den var där vid två toabesök, men sen inget mer. Så jag vet inte vad det kan ha varit? Mystiskt.
    Tack ska du ha, alla tumhållningar behövs!
    Hmm vad konstigt det låter med dina blodflytningar då... vart ligger du i cyklen?
  • Gweny

Idag fick jag hem från senaste proverna med sköldkörteln. Dock är den läkaren som skriver så kortfattad och skriver inte med siffrorna! Så får alltid ringa och fråga sekreteraren/ssk. Hade en annan läkare ett tag, hon var mer saklig och skrev med allt som var viktigt, ska nog ringa imorgon och se om jag kan få henne istället.
    Det stod iallafall att det var bra, dock har jag fått tillbaka hjärtklappning, så kanske behöver sänka dosen lite, får se vad dem säger.

• Gweny
    Theresan skrev 2014-09-10 20:18:11 följande:

Jag inväntar ÄL efter en trippelkur pergo (någon mer som använder pergo just nu?) Är på dag 20 och börjar bli orolig att ÄL inte kommer, idag fick jag dock ett mycket starkt teststreck på ÄL-testet. Strecken är så gott som lika starka, hoppas att ÄL sker i morgon eller på fredag. 

jag äter det, är på dag 30. har hämtar hem ny kur, ifall mensen dyker upp. hur många kurer har du haft totalt?
  • Gweny
    Anonym skrev 2014-09-11 12:46:30 följande:
    Jag har bara läst mycket bra om LCHF ihop med problem med hormonella problem. Läst om många som blivit gravida efter ha ändrat kosten.  Kolhydrater/socker kan hämma ägglossning har jag läst med.  Jag har ätit det i omgångar, men har sån fruktansvärt dålig disciplin.

Men både jag och min sambo gillar den kosten, och bägge har gått ner i vikt av det också.   så tycker verkligen ni ska prova det.

gå in på kostdoktorn.se och läs runt.  Finns många matböcker, bilagor från tidningar med LCHF tips/recept och såklart massa på nätet.  
    Jag som skrev det, blev också anonym.
  • Gweny

1a försöket med pergotime misslyckades, mensen på g nu ikväll....suck.

• Gweny

Jo får hoppas på det! Min cykel blev ju nu inom normalare längd med, inte varit på länge!

• Gweny
    Jennie1987 skrev 2014-09-16 15:15:56 följande:

Hej hörrni!

Hur går det för er?

Jag är mer "pigg i huvudet" nu när Levaxindosen är höjd, men kroppen hinner inte med, eller orkar inte med. Har teletid med min läkare imorgon, så det lutar nog åt sjukskrivning, heltid funkar inte just nu.

Äter D-vitamin varje dag och hoppas att bristen snart försvinner så jag kan börja må bättre och slippa all värk.

Jag har ätit LCHF nu sen den 31 augusti och gått ner 5 kilo försa veckan, känns jättebra!

Och jag har fått mens, spontan!

Dock är den lite märklig, började redan förra måndagen med blodblandade flytningar och kom igång ordentligt i onsdags, sen har det varit så otroligt mycket! Det rinner ur mig hela tiden! Nu har jag blött såhär mycket i 6 dagar, och det verkar inte vilja lugna ner sig... Jag har aldrig i hela mitt liv haft mens längre än 5 dagar, och då har dag 5 varit mycket sparsam, knappt något.

Men nu har jag haft någon form av blödning i över en vecka!

Har läst att man kan få lite störningar i mensen när man går över till LCHF, har ni erfarenhet av det?

Jag har ju ätit LCHF förut, men det har aldrig blivit såhär.

Såklart är jag jätteglad över mensen, alltid kul när kroppen fixar ihop nåt på egen hand, men jobbigt att blöda såhär mycket och länge.

Så bra med vikten och mensen! Imorgon börjar jag med min 2a kur, hoppas såå det ska gå vägen nu.
Svar på tråden Pco och sköldkörteln