• engsan

Pco och sköldkörteln

Theresan skrev 2016-01-19 16:22:35 följande:

Hej!

Var ett tag sedan jag var inloggad men har läst igenom alla olästa inlägg och följer era resor med spänning. Det känns som att det finns lite hopp i tråden nu!

engsan,

Jag har ätit provera många gånger och mensen har alltid kommit på dag 12 efter första tablett, oavsett vart jag varit i min egen cykel. Oroa dig inte för dem, du ska se att du får mens snart.

Min lille plutt fyller 6 månader i morgon och vi njuter för fullt. Jag tänker väldigt mycket på min graviditet och börjar sakna den (de bra och mysiga bitarna, inte oro för mf osv.), jag var nästan där du är nu Gweny, för ett år sedan. Jag skulle så önska att min kropp rättade till sig av graviditeten så att jag och min man kunde "låta naturen ha sin gång", men jag är tveksam. Har haft mens (om några droppar kan räknas) en gång sedan FL. Iofs delammar jag fortfarande. 

Håller tummarna för er!

Hej theresan
    Tänker ofta på dig, kul att du skriver!
    Men när du tog provera, fick du någon gång färgade flytningar mitt i kuren?( ursäkta frågan) som om mensen är på gång? Det är det jag inte tycker om, som att något är fel!

Går allt bra med lillen annars?
  • engsan

Ok då drar vi igång på fredag! Nu jäklar ska här bli bäbis!!!!!!

• engsan
    Gweny skrev 2016-01-26 21:44:57 följande:
    Lycka till nu!!!
    Tack det lär behövas en rejäl lyckospark!
  • engsan

Första sprutan tagen, med tårar, illamående och yrsel. Helt i onödan, gjorde ju inte ont eller så men obehagligt att göra själv! Men nu är det gjort och bara resten kvar, och i morgon lär det gå mkt bättre! Fy så fjantig jag känner mig!

• engsan
    Gweny skrev 2016-01-30 12:31:17 följande:
    Läst om många fler som blir så 1a gången dem tae den. Så du är inte ensam.

Så härligt ni är på gång nu!! Hoppas på många fina äggblåsor nu! Kommer inte ihåg, men din mans simmare var ok eller? Så der blir IVF och inte icsi?
    Jo det blir vanlig ivf! Hans simmare såg fina ut dom han hade, men var dock lite få! Men det skulle tydligen vara nog för standard ivf! Vi håller tummar och tår!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-01-30 23:42:40 följande:
    Min hade också bra men lite få. Gick ju bra ändå.
    I morgon blodprov får se vad det visar!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-01-31 13:38:51 följande:
    Hoppas på bra! Jag fick ju åka några extra rundor för äggblåsorna behövde växa till sig. Kan bli lite jobbigt fram och tillbaka, men värt det i slutändan.
    Jo vi får väl se vad provet säger i morgon! Blodprov i morgon, blodprov och ultra på onsdag och sen ultra igen på fredag! Fullt schema denna vecka!
  • engsan

Idag ringde dom från kliniken. Fick öka upp dosen menopur till 150 igen efter att igår ha sänkt den till 112.5. I morgon ultra!

• engsan

Lite besviken efter första ultrat! Fanns en större blåsa på 15 mm, sedan bara småa på ca 6-8 mm!
    Hur har det sett ut för er på första?

Svar på tråden Pco och sköldkörteln