• engsan

Pco och sköldkörteln

Idag såg det bättre ut och på tisdag blir det äggplock! Sååå spännande!

• engsan
    Gweny skrev 2016-02-05 18:09:05 följande:
    Wiiee så bra!

Glöm inte att du kan säga till personalen om extra smärtlindring under tiden. Jag fick även en lugnande tablett en timme innan. (bad om det)

Hoppas nu på lagom många fina ägg i äggblåsorna. håller tummarna!
    Sköterskan förklarade när hon gick igenom tisdagen att jag kommer få citadon när vi kommer dit, sedan lokalbedövning samt att dom sätter färdigt en kanyl så jag får mer smärtlindring! Så nu känner jag mig lite lugnare! Ja det fanns inte så många större blåsor så vi får se vad det blir! Fanns många mindre som vi hoppas hinner växa till sig! Men det finns några st i alla fall så bara hoppas att det är ägg i dom också!
  • engsan

Hur har ni gjort förresten på äggplockningsdagen, har ni tagit semester?
    Eller får man typ sjukskriva sig den dagen i och med att dom säger att man inte ska jobba den dagen?

• engsan
    Gweny skrev 2016-02-06 09:17:25 följande:
    Ofrivilligt barnlös(även om man har innan, men inga ihop) klassas som ett problem, "sjukdom" så man jar rätt att sjukskriva sig enligt FK. Där jag läste. Jag hade tur att vara ledig på schemat vissa av gångerna och annars sjuksktev jag mig. Fick berätta för chefen. Min sambo tog ledigt. När det bara var kontroller åkte jag själv. Han var med på 1a samtal, äp, insättning och sen såklart när vi fick se den lille.
    Ok fast då går det en dag karens så då får man inget den dagen började jag fundera nu!
  • engsan

Då har vi lagt oss på patienthotellet, i morgon bitti är det dax! Snälla håll nu tummarna att vi får åtminstone några ägg som blir befruktade! Nervös så jag mår illa!

• engsan
    Gweny skrev 2016-02-09 16:11:41 följande:
    Härligt!! Håller tummarna för dem 4!

All väntan är ju så seeeg. Speciellt sen till TD. Hoppas dagarna går fort för er.
    Ja det hjälper nog mig inte att få ett positivt gravtest heller, utan väntan blir ju betydligt längre än så innan jag kan slappna av om det går vägen! Så jag är inställd på låååång väntan återigen! Om jag ser liv vid första ultrat så kanske jag börja tro på det!
  • engsan
    Gweny skrev 2016-02-10 06:27:53 följande:

Jag hoppas det blir lättare för dig! Jag har haft det tungt psykiskt. Speciellt då jag blödde med. Fast flera vul var det svårt ta in. Lite bättre efter rul och nu när vi känner rörelser. Fast händer fortfarande jag kollar på toapappret!! Knäpp man är.

Så lär det bli för mig också. Och det är ju inte så konstigt! Man har ju fått En del motstånd under åren så oroligheten finns nog där hela tiden mer eller mindre!
  • engsan

Sååå glad så jag nästan gråter! 3 av 4 hade blivit befruktade och såg jättefina ut =) så i morgon blir det återföring!

• engsan

Nu har vi ett litet embryo som förhoppningsvis skall trivas som fisken i vatten i mig! Återigen blir det att vänta!

Svar på tråden Pco och sköldkörteln