• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Shrew

Grattis Kastrull!

Sockiplast: Hur har det gått för dig?

Jag kände mig lite gravid här i veckan men idag kom mensen två dagar för tidigt. Jag fick en liten blödning för en vecka sedan och hoppades på att det var nidblödning eftersom jag inte brukar ha mellanblödningar. Men icke... Ikväll ska jag tröstäta godis och försöka tänka positivt...

Har ni andra varit i kontakt med mödravården ang svårigheter att bli med tredje barnet? Vad har ni fått för respons? 

• Sockiplast

Shrew: Trist! Men som nån skrev innan så är det ju bättre att mensen är ett par dagar tidig än sen... På´t igen!

För mig gick det som förväntat, tog ett gravtest idag och det var negativt. Men ingen mens i sikte så jag har kanske gått och fått 47-dagars menscykel då? Kroppen är knas... men det är mycket runt omkring nu så det är väl inte så konstigt.

Jag har inte pratat med mödravården angående detta, vi har ju bara gjort ett seriöst försök så det får vänta i så fall.

• Lectin

Shrew: trist...

Sockiplast: det är inte över förrän mensen kommer! Det är ju många som inte plussar förrän några dagar efter bim. Jag fortsätter hålla tummarna!

• Lectin

Hur går det Sockiplast? Kom det någon mens eller har du testat igen?

Shrew jag glömde ju din fråga! Sorry! Jag har problem dvs sällan eller aldrig ägglossning. När vi bestämt oss för att försöka få till en trea sökte jag vårdens hjälp liksom för tvåan men fick då veta att jag just hade haft ägglossning precis som jag misstänkt. Läkaren berättade att det inte är ovanligt att prova blir bättre med åren och att vi ofta får egen ägglossning med tiden. Han tyckte vi skulle prova själva över sommaren och höra av oss om det inte tog sig. Jag tycker det är så kul att ha egen ägglossning men vi har haft lite otur och svårt att tajma in sexet rätt. Det är alltid något som kommer emellan! Summa summarum så har vi ännu inte tagit kontakt igen...

Jag hade förmodligen äl fredag eftermiddag eller lördag men jag var ju bortrest torsdag till lördag så vi fick bara till det onsdagkväll och lördagkväll... Nu är det bara att vänta, hoppas, vara galet gravid och testa alldeles för mycket i ett par veckor till bim 24/10...

• Iskristall

Hehe Lectin...fast pco är lite problem det med

Hur går det Lectin med äl? Jag har tappat tråden lite så jag känner att jag inte riktigt hänger med

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea