Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Dagens test också helt negativt inom tid men torkstrecket är där idag också och liiiite starkare än igår! Törs inte tro något och logiskt gör jag väl inte det men hjärtat hoppas hoppas... Bara att vänta och se. Bim först imorgon.

• Minxy
    Lectin skrev 2014-10-23 07:37:12 följande:

Dagens test också helt negativt inom tid men torkstrecket är där idag också och liiiite starkare än igår! Törs inte tro något och logiskt gör jag väl inte det men hjärtat hoppas hoppas... Bara att vänta och se. Bim först imorgon.

Men det känns ju faktiskt hoppfullt?!
  • Minxy

Jag har för övrigt köpt både ägglossningstest och graviditetstest idag.

Jag läste tidigare i tråden att ni gillar att testa. Här har ni en till! :D

Dessutom hade jag tidigare rätt så kort lutealfas. Min cykel var 30 dagar, men lutealfasen var bara 11 dagar jämfört med normala 14 dagar. Det innebär att ägget har kortare tid på sig att fästa innan mensen drar igång :/

Jag vet inte om min cykel har förändrats, så det kan nog vara bra att testa och se när jag har ÄL.

• Lectin

Minxy: Ja det verkar ju lite hoppfullt men ändå. Det är först när testen torkat i stort sett som strecken synts så det kan lika gärna vara något i testen snarare än svaga plus. Jag törs definitivt inte tro på det förrän jag ser ett tydligt streck inom den utsatta tiden. Fram till dess ställer jag in sinnet på mens för annars blir jag så galet ledsen om jag skulle börja blöda... Skyddsmurarna är inrotade och skyhöga efter så många försök både med tidigare graviditeter och den här gången.

Ska jag tillåta mig att tolka och hoppas en liten stund så finns det symtom som inte är som förra cykeln. Brösten känns stora och tunga men inte ömma, en liten molvärk kommer men bara ibland, inte molande som mensvärken brukar vara och igår och i förrgår hade jag helt galna flytningar! Tänker inte beskriva dem och idag är de försvunna igen, annars hade jag nog funerat på sjukdomar! Nej... Upp med skyddsmuren igen.

Från en testoman till en annan Minxy: Bra att du köpt på dig tester!

• Micka!

Hej! Försöker också få ett tredje barn, en sladdis! Mina barn är 7 o 6 år

, är 6:e försöket, har bim 30/10...vill så gärna ha ett plus...känner

avensvärk, diffust illamående och är trött!

• Lectin

Välkommen Micka! Håller tummarna för att du får ett fint plus!

• Micka!

Tack Lectin!

Känns bra att kunna prata om det med någon om detta för, det är inget jag pratar med någon annan om, jobbigt att det inte har hänt något på fem månader, men har försökt som längst i ett år för att bli gravid, det var tuft, efter ett ma i vecka 19!

Just nu får många massa bebisar runt omkring en, är lite jobbigt att se, knäppt nog!

Har rfsu tester hemma,vad har ni för några..?...hoppas mensen håller sig borta för oss alla! Håller tummarna, mådde så här när jag var gravid med sonen....

• Lectin

Jag har också fått jobba hårt för att få till de tidigare kidsen och inte går det enklare nu. Har försökt sedan i våras den här gången. Ingen koll på antal cykler sedan dess men eftersom jag har så långa cykler (43-44 dagar typ) är det inte så många försök egentligen. Efter förra mensen köpte jag hem både äl-stickor och grav-stickor från billigatester.se men innan dess har jag kört vad jag fått tag på. Ofta clear blue men även rfsu eller de där rosa... hmmm... är det aco tro? Något av apotekens egna...

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea