• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Hur går det gör alla?

Igår fick jag fullt utslag på ÄL-testet och idag är det svagare, så jag kan nog säga att min ÄL var igår :)

Räknar ner till BIM....kommer förmodligen testa den 7/11 eftersom jag inte har nåt tålamod.

• mammave

Testade idag, helblankt Trodde faktiskt lite att jag var gravid, men tydligen bara inbillning

• Lectin

Jag håller tummarna Minxy!
    Mammave: Nej nej nej! Inte ge upp förrän mensen kommer! Jag håller alla tummar för dig också!

• Panda79

Vill ju börja försöka med en 3: a nu.. Men mensen vill inte komma... :( slutade med minipee för en månad sen och amning med. När brukar ägglossnng komma igång efter amning och minipee? Nån som vet?

• Minxy
    Panda79 skrev 2014-10-31 11:30:06 följande:

Vill ju börja försöka med en 3: a nu.. Men mensen vill inte komma... :( slutade med minipee för en månad sen och amning med. När brukar ägglossnng komma igång efter amning och minipee? Nån som vet?

Oj, ingen aning...det är nog väldigt individuellt skulle jag tro.

Du borde ju kunna ringa mvc/gyn och fråga ungefär hur lång tid det brukar ta?
  • mammave

Ok, ger inte upp än då <3

Säkert väldigt individuellt när mensen kmr igång, panda79. Hur gamla är dina andra två?

• Minxy

Jag har blivit dyngförkyld och genast blir jag övertygad om att förkylningen kommer sätta käppar i hjulen för mig. Hostar och nyser som en tok, så det vore ju ett rent under om ett ägg lyckas fästa!

....samtidigt så vet jag ju att människor blir gravida under de mest extrema förhållanden. Krig, svält och umbäranden. Nog borde mitt ägg klara en förkylning!

Jag har 3 gravtester. Planerar att ta det första den 7 november (8 dagar efter ÄL). Säkert alldeles för tidigt, men vafan...

• Lectin

Heja mammave! Ingen mens än?

Krya på dig Minxy! Som du säger: Ägget påverkas inte så mycket av förkylningen. Snarare tycker jag att många gravida blir förkylda i början eftersom immunförsvaret skruvas ner lite så att ägget inte ska stötas bort som något "främmande och farligt".

Hej Panda! *vinkar* Ingen aning om hur lång tid det tar efter amning och piller innan du är tillbaka i vanlig cykel. Just amningen brukar väl inte påverka så mycket i slutet eller? Det är mest de första månaderna. Sedan får de flesta tillbaka mensen har jag fattat det som. Men med piller också så är det klart att cykeln är helt satt ur spel och kan behöva några cykler på sig att bli normal igen.

Trevlig Halloween på er!

• mammave

Lectin: nix inte än. Men trodde gravtesten jag beställde igår skulle komma idag, men det gjorde de inte. Så kan testa tidigast på tisd.

Minxy: tror inte en förkylning spelar roll.

Trevlig halloween! Ska snart spöka ut mig o barnen

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea