Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Janna: hehe, härligt att jag inte är ensam :P

Jag kollade också in mina ådror idag och tyckte dom var tydligare.

Minns när vi försökte få första barnet. Vissa nätter drömde jag att hela jag var alldeles blå, som en smurf! Hjärnan spelar en konstiga spratt :/

• mammave

Hihi, ja visst analyserar man minsta lilla som man säkert inte ens registrerar i vanliga fall Hoppas mina tester dyker upp idag, äl +18 idag (om jag hade äl när jag tror).

• Minxy
    mammave skrev 2014-11-03 07:08:07 följande:

Hihi, ja visst analyserar man minsta lilla som man säkert inte ens registrerar i vanliga fall Hoppas mina tester dyker upp idag, äl +18 idag (om jag hade äl när jag tror).

Håller tummarna! Både för att testerna ska komma och för att dom ska visa ett fint plus :)
  • Micka!

Hoppas ni har en inneboende ! Så spännande.......

Följer tråden, blir mer aktiv igen när mensen tagit slut!!! Tänker inte använda några stickor eller tempa... gjorde ju det innan vi fick våran dotter och då tog det ett år! Det tog sig när vi väntade på utredning och jag tänkte på annat och då gjorde vi som dom sa på fertilitetskliniken, ha skoj och njut.....ska försöka med det!

Har pratat bebisnamn med min sambo.....roligt...vi tycker om samma namn! Han är konstigt nog inställd på att vi kommer få en flicka när vi plussar....... när det nu blir..........han har fått för sig att jag kommer vara gravid innan årets slut......hoppas på det, i så fall skulle vara en fin julklapp eller nyårspresent

Undra hur ofta man ska sex, sist körde vi på varje dag vid ev ägglossning.. och varannan dag ca 3 dagar innan ägglossning.......vad tror ni? Hur gjorde ni......

• Minxy

Micka: nog borde det räcka om ni har sex varannan/var tredje dag? Då borde ni inte missa ÄL, oavsett när den är.

Idag följde jag med min 6-årige sontill distriktssköterskan för att kolla hörseln. Han har hört så dåligt de senaste två veckorna, det märks på hur han höjer volymen på tv:n mm.

Vi gjorde ett hörseltest och det visar sig att han hör jättedåligt! :(

Vi har ärftlig hörselnedsättning i min familj, men jag hoppas SÅ mycket att han inte ska ha fått den skiten! Inte roligt med hörapparat redan vid 6 år... :(

Vi ska till läkare imorgon för fortsatt utredning.

• Lectin

Minxy: Oj då! Håller tummarna för att det är något som kan åtgärdas. Kram!

• Micka!
    mammave skrev 2014-11-03 12:46:07 följande:

Mens :'(

Så tråkigt....vet hur det känns! Vi får hoppas på plus nästa gång.... Har börjat träna och lagt om kosten lite för att få tankarna på annat...tänkte se till att bli av med några kilo..har ingen övervikt men.....ätit lite för mycket i somras som fastnat! Gjorde lika innan dottern och sen blev hon till.....

Tänkte minska ner på koffeinet.. eftersom studier har visat att det kan göra det svårare att bli gravid.....dricker koffeinfritt kaffe på eftermiddagen!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea