• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-10-31 20:56:01 följande:

Känner igen så väl! Det är svårt att tänka på annat........försöker leka med mina barn och hitta på saker att göra.....så hjärnan får vila ett tag, men tankarna hamnar där igen ändå........!

Ja nog är det så alltid...det är bra om man lyckas tänka på annat emellanåt.

Nästa vecka kommer jag åka på kurs 4-6 november, så det lär väl flytta fokus lite från den värsta test-hetsen. Sedan åker jag, maken och barnen till Åre på en minisemester 7-9 november :)
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-10-31 21:01:11 följande:
    Ja nog är det så alltid...det är bra om man lyckas tänka på annat emellanåt.

Nästa vecka kommer jag åka på kurs 4-6 november, så det lär väl flytta fokus lite från den värsta test-hetsen. Sedan åker jag, maken och barnen till Åre på en minisemester 7-9 november :)
    Låter trevligt! Nu på kvällen  mös vi till det hemma med hela familjen med spakväll med bastu, bad och dusch, det blev tända stearinljus och cider i finglas....ungarna tyckte det var jättekul!
  • Panda79
    Micka! skrev 2014-10-31 20:56:01 följande:

Känner igen så väl! Det är svårt att tänka på annat........försöker leka med mina barn och hitta på saker att göra.....så hjärnan får vila ett tag, men tankarna hamnar där igen ändå........!

Precis,leka med barnen hjälper men ofta kommer tankarna på vår lilla 3:a som vi så gärna vill ha :) förhoppningsvis kommer mensen nu i november,bara o vänta..
  • Minxy
    Micka! skrev 2014-10-31 21:07:29 följande:

Låter trevligt! Nu på kvällen  mös vi till det hemma med hela familjen med spakväll med bastu, bad och dusch, det blev tända stearinljus och cider i finglas....ungarna tyckte det var jättekul!

Haha, mysigt :)
  • mammave

Men Micka, vad bra att det inte var mensen

Nu är vi tre med blanka test o ingen mens... Knepigt...

• mammave

Men jag vet å andra sidan inte om jag passerat bim,borde iaf vara senast på sönd.

• mammave

Minxy: har inga test hemma Hade ett och det tog jag igår. Beställde nya som jag trodde skulle komma idag, men de kom inte. Så tidigast blir det på tisd eftersom jag inte har ngt test förrän på månd efter jobbet

• Minxy
    mammave skrev 2014-10-31 22:57:47 följande:

Minxy: har inga test hemma Hade ett och det tog jag igår. Beställde nya som jag trodde skulle komma idag, men de kom inte. Så tidigast blir det på tisd eftersom jag inte har ngt test förrän på månd efter jobbet

Nej precis, jag läste det tidigare, så det förstår jag :)

Dessutom stämmer det ju som Lectin säger - det skulle bli ohyggligt dyrt i längden!

Äter någon av er några vitaminer i förberedande syfte? Vet ju att folsyra rekommenderas minst en månad innan man blir gravid. Jag köpte en burk multivitaminer från Apoteket idag som är speciellt framtagna för gravida. Känns lite underligt att äta dom när man inte är gravid, men det lär ju inte skada.
  • Iskristall

Här kom precis mensen. Nya tag för mig.

Jag äter vitaminer och folsyra samt omega-3 Minxy.

• Minxy
    Iskristall skrev 2014-11-01 06:05:56 följande:

Här kom precis mensen. Nya tag för mig.

Jag äter vitaminer och folsyra samt omega-3 Minxy.

Beklagar Iskristall! :(

Måtte du få ett fint plus nästa BIM <3
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea