• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Janna: jag förstår dig. Tids nog! Hallå, vi blir inte yngre?! :P

Men ja ja, kanske jag skulle känna mig mer stressad om min man var hysterisk också?

Ja visste är tiden mellan ÄL och BIM tråkig...jag har dessutom så kort lutealfas så det är nästan ingen idé för mig att testa innan BIM :(

Men samtidigt har man ju läst om de som fått plus bara 7 dagar efter ÄL! Om jag nu hade ÄL i torsdags så innebär det att jag är på ÄL+8 fredag den 7 november.

• Iskristall

Minxy: mina cykler är oregelbundna. Så jag använder mig av äl-test och tempar. Utefter det beräknar jag sedan mitt BIM datum.

Lycka till!

• Minxy
    mammave skrev 2014-11-02 14:54:18 följande:

Fortfarande huvudvärk och ingen mens än.... Och inget test hemma

Tråkigt med huvudvärken men BRA att mensen inte dykt upp! Jag förstår att det är frustrerande att inte ha något test hemma. Hang in there!
  • mammave

Testade du ngt idag, Lectin, elr väntar du? Önskar jag hade sparat mitt enda test tills idag som jag tänkt från början. Trodde ju de jag beställde skulle komma dan efter när det stod att de skickade samma dag Börjar ju tro att jag är gravid när mensen inte dyker upp. Men blir då rädd att besvikelsen blir desto större om den dyker upp. Idag är dag 29 och det var åratal sen jag hade längre cykel än så. Men senaste mensen sköt jag upp pga utlandsresa så funderar på om det kan ha stört? Har bara haft en mens efter pp och då vat den uppskjuten med hjälp av pp.

• Lectin

Mammave: jag testade blankt idag också... Nu är de billiga testerna slut så nu ska jag försöka hålla mig till på fredag! Får se hur det går... Om det är blankt då också så ringer jag fertilitetskliniken på måndag 10/11. Då är det på dagen en månad sedan äl-tecknen och två månader sedan senaste mens...

• Minxy

Lectin: men skit att kroppen ska trilskas! Först och främst hoppas jag såklart att nästa test visar ett fint plus. Skulle det inte bli så hoppas jag iaf att ni får en tid på kliniken så snart som möjligt.

Själv har jag redan börjat vara skengravid med olika symptom som följd. Tidigare idag högg det till i magen, långt ner till höger. Jag har nu molvärk i nedre delen av magen + väldigt ömma bröstvårtor. Håhå jaja..... *suck*

• Janna84

Haha, jag överanalyserar också Jag testade kläder i ett provrum idag och upptäckte några ådror på ett bröst och blev helt till mig. Sedan insåg jag att det endast gått fyra dagar sedan ÄL så sannolikheten att ägget fäst borde vara minimal. Men jag hoppas verkligen att det är ett tidigt tecken!

Det som talar för att vi lyckats är månadens sexschema. Många säger att man bara ska sluta tänka på barn och ta det som det kommer men för oss har den metoden fungerat uselt. Det som fungerat är att hålla koll på ÄL och ha en tydlig strategi. Fram tills den här gången har jag förvisso haft koll på ÄL men jag har inte tvingat mannen i säng varje dag. Även om det låter lite brutalt så har han inte behövt lida direkt Och nu planerar han för att få en dotter, han är helt övertygad om att vi ska få en flicka. Hittills har han haft rätt så det ska bli intressant att se resultatet. Jag vill mest bara bli gravid

Krya på dig Minxy!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea