• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Micka!
    Minxy skrev 2014-11-26 17:42:52 följande:

Måste bara berätta...

Mitt i all stress med julklappar, bebisförsök med mera så fick jag ett brev idag. Ett handskrivet kuvert med en handstil jag tyckte jag kände igen.

Jag öppnade kuvertet och inuti låg ett A4-papper där det stod "Gåvobevis".

Min pappa har fört över 100 000 kronor till mitt konto! Helt magiskt! Som en trissvinst :D

Ringde upp honom och skrek: "Du är inte klooooook!"

Han bara skrattade och sa att det är väl bättre att vi får lite pengar nu än att han ska hålla på dom tills han dör.

Vad härligt, vilken fin och klok far du har
  • Micka!
    Janna84 skrev 2014-11-26 18:17:11 följande:

Kommer ni ihåg att jag sökte ett nytt jobb? Nu har jag blivit kallad till intervju! Oavsett hur det går är jag glad över att bli kallad. Det är stor brist på jobb i regionen och det här är det enda jobbet som jag sökt sedan jag tillträdde min nuvarande tjänst. För att toppa lyckan så kan jag meddela att jag hittat en privat gynekolog som ska hjälpa oss! Jag har genomlidit ett otroligt tufft år men det känns som att det kanske vänder mot up flow snart.

Vad kul med jobbet, hoppas du får det, och vad bra att ni hittat en gynekolog, hoppas ni får bra hjälp! Om vi lär försöka i mer än ett år kommer jag också ta hjälp!
  • mammave

Minxy: wow, vilken present bara så där

Janna: vad kul att du får komma på intervju - lycka till! Och det låter som allt vänder nu ju <3

Ja, hellre att mensen kmr för tidigt än för sent, om den nu ska envisas med att komma. Men känner ingen stress än. Det var ju bara andra försöket än

• limegrön

Umeje: vad underbart härligt, Grattis!

strecken på mina test var definitivt spökstreck. Idag kom mensen. Så var det med det.

• Minxy
    limegrön skrev 2014-11-27 13:30:11 följande:

strecken på mina test var definitivt spökstreck. Idag kom mensen. Så var det med det.

Skit också! :(

Då hoppas vi på nästa månad *kram*
  • Micka!

Tråkigt, usch...jäkla tant.......men vi hänger ju ihop till nästa månad och då jäklar ska det bli plus

Har nog bim 26/12 om jag tror rätt! Får se när min mens sätter igång ordentligt. ...
  • Minxy

Det här känns ju märkligt och lite snopet.

Jag hade räknat med ÄL idag på dag 16 i cykeln. Men om jag kollar på min tempkurva så skulle jag nog snarare gissa att jag hade ÄL dag 12 i cykeln?

Däremot så har jag inte haft någon eggwhite-flytning än, bara watery. Fertilt sekret ska ju upphöra när ÄL varit, men jag hade watery från dag 12 till igår, dag 15 i cykeln (har inte kollat idag).

Ni i tråden som kan kurvor, vad tror ni?

• Janna84

Nej, vad tråkigt!
  • Janna84

Minxy, har du någon fler kurva som du kan visa? Gärna en kurva som visar tydlig ÄL så ska jag försöka se ett mönster.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea