• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • limegrön

Vet inte om det är så spännande längre.. gjorde ett test imorse och det visade som det för 2 dgr sedan, ett svagt, svagt, svagt streck. Försökte ta en bild för ni skulle få se men fick inte till någon bra bild så de syntes. Börjar tro att testen lurar mig och att det ist är spökstreck jag ser. Så nu ska jag vänta in mensen och som vanligt deppa ihop som varje mån.

• Minxy
    limegrön skrev 2014-11-26 09:45:58 följande:

Vet inte om det är så spännande längre.. gjorde ett test imorse och det visade som det för 2 dgr sedan, ett svagt, svagt, svagt streck. Försökte ta en bild för ni skulle få se men fick inte till någon bra bild så de syntes. Börjar tro att testen lurar mig och att det ist är spökstreck jag ser. Så nu ska jag vänta in mensen och som vanligt deppa ihop som varje mån.

Jag hoppas att det bara beror på seg hormonökning i början och att du får ett tydligare plus inom de närmsta dagarna!
  • Micka!
    limegrön skrev 2014-11-26 09:45:58 följande:

Håller med Minxy, tar minst 2 dygn innan mängden fördubblas!

Här är det bruna flytningar som är sparsamma, men känns som att mensen är på ingång som vanligt! Skit!
  • Lectin

Crap hörrni! Deppardag i tråden idag. Men än är det inte kört för varken limegrön eller Micka! Jag håller tummarna för att det ändå är små pyren som etablerar sig där inne just nu och att hormonerna bara inte kommit igång än.

Kram!

• Lectin
    Umeje skrev 2014-11-25 14:19:34 följande:

Nej vad tråkigt Micka! Är ju ändå inte helt säkert att det är negativt men man känner ju sin kropp bäst själv...

Gick och köpte ett test på lunchen, dum ide kan jag konstatera nu... :) Blev Acos test med två fönster, streck i ett neg, streck i båda pos. Blev ett starkt fint streck i det där det alltid ska bli ett och så anar jag ett litet ynkligt ett i det andra men kanske bara är inbillning... Någon som har erfarenhet av den sortens test? Nu ligger det här i skrivbordslådan och tar all uppmärksamhet från jobbet. :)

Ingen aning om hur vanligt det är med tunna/svaga streck på dem testen... Har du testat igen idag med morgonurin eller väntar du någon dag till?
  • Umeje

Limegrön: Det är kanske olika för olika test men på vissa står det att blir det ett streck om än så svagt så är du gravid. Testa om ett par dagar igen, kan absolut vara så att hormonerna inte kommit igång än! Håller tummarna!

• Umeje

Strecket på testet igår blev lite skarpare inom avläsartiden. Testade med cb i morse och det blev ett tydligt plus! :)

Känns helt snurrigt, var ju så säker på att det inte blivit något då det var negativt i fredags. Ska nu försöka njuta av detta och inte oroa mig för mycket för mf och annat...

Skickar en massa gravbaciller till er alla så att alla snart får sina plus!

• Lectin
    Umeje skrev 2014-11-26 10:35:39 följande:

Strecket på testet igår blev lite skarpare inom avläsartiden. Testade med cb i morse och det blev ett tydligt plus! :)

Känns helt snurrigt, var ju så säker på att det inte blivit något då det var negativt i fredags. Ska nu försöka njuta av detta och inte oroa mig för mycket för mf och annat...

Åh så härligt! Stort grattis Umeje! Vi behöver lite glada nyheter och gravidbaciller!
  • Minxy

Hurra, GRATTIS!!! :D
  • mangoo

Va roligt!

dJälv får jag vänta en hel vecka till jag får veta hur det gått denna månad. ?.

d
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea