• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Minxy

Janna: lägger in mina två kurvor där jag plussat med sonen och dottern:

• Janna84

Det här var inte helt lätt Minxy men om man tittar på dina tidigare kurvor så har du haft en liten höjning dag 11 och sedan en dipp på dag 13. Du tror inte att de senaste dagarnas förhöjda temp kan bero på något annat? Förkylning? Orolig sömn? Fast sedan har vi ju även flytningarna som förvirrar lite... Det ska bli väldigt intressant att se vad som händer de närmsta dagarna och min gissning är att ÄL kommer inträffa inom tre dagar. Kanske får du en dipp och EW-flytningar om någon dag. Du får hålla oss uppdaterade!

Brukar du känna av ÄL? Om ja, har du känt något den här månaden?

• Micka!

Minxy; om man kikar på kurvan just nu så ser det ju ut som att ägglossningen var dag 12, men om man tittar på dina tidigare kurvor så har du ju haft sen ägglossning, dag 18 el 19, det kan ju hända att du får ett tempdipp igen och ägglossning mot dag 18 -19! Du har ju inte haft 3 högre tempar i rad, får se efter tempen imorgon!

Själv  känner jag att jag tappat kontrollen totalt över min egen kropp, i morse när jag vaknade, halvsov typ.... så kände jag att jag mådde illa, och tänkte när nu jävlar, har jag åkt på magsjuka, för så starkt var det! Det var inget jag simulerade i alla fall, sen har det lugnat ned sig! Spottingsen har också försvunnit!!!!!
    Fattar ingenting, antar att mensen kommer imorgon med dunder och brak.....

...lär nog testa imorgon ändå, slösa det sista test jag har hemma....eftersom vi ska ha middagsbjudning imorgonkväll! Om inte mensen kommit innan!

Jösses, vad kroppen min spelar spratt med mig! Hemskt att åka berg o dalbana när man inte vill!

• Minxy

Janna: ja vi får se hur det utvecklar sig :)

Jag kan känna av ÄL ibland, men inte alltid, så jag vet inte. Har ömma bröstvårtor sedan igår och det brukar komma efter ÄL?

Micka: ja vad vet man, kanske det dröjer till dag 18-19 nu också, får fortsätta hålla koll på temp och flytningar.

Åh, jag hoppas verkligen att ditt illamående betyder något helt annat än magsjuka! Håller tummarna :)

Tack för att ni tog er tid att kolla på min kurva tjejer! :)

• Umeje

Hej alla!
    Tack för alla grattishälsningar!
    Har fortfarande lite svårt att ta in det men det lär väl kännas mer tydligt såsmåningom... Glad 

Minxy: Härligt med sån fin present! Helt rätt tänkt av din pappa. Hoppas pengarna räcker till mycket ni behöver och vill göra!

Limegrön:  Attans också! Hoppades på att vi skulle bli två plussare denna månad men nästa ska du se att det blir så!

Micka: Hoppas hoppas att det inte är magsjuka utan illamående pga något mycket mer positivt! Håller tummar och tår!

Janna: Hoppas det går bra på intervjun och att du får jobbet! Härligt med lite positiva händelser!

Trevlig första advents-helg på er!

• Lectin

mammave: De gånger jag inte har ägglossning får jag ingen eller en pytteliten mens när det skulle ha varit dags. Riktig rejäl mens får jag bara när jag haft ägglossning och då alltid 14-15 dagar efter.
    Minxy: Jösses vilken häftig present!
    Janna84: Spännande med intervju! Har du varit där? Hur kändes det? Lycka till med nya gynekologen!
    limegrön: Dubbelcrap!!
    Micka!: Håller fortfarande tummarna för dig!

Mina husdrömmar handlade om ett helt galet vackert hus ganska nära där vi bor nu. Jag är egentligen väldigt nöjd med huset vi har och nu när det sket sig med det andra har vi pratat och pratat och pratat hemma om varför jag så gärna ville flytta dit. Det jag saknar allra mest är ett rejält arbetsrum där jag kan ha min symaskin uppställd och ett STORT arbetsbord så jag slipper krypa omkring på golvet när jag ska klippa till saker. Av den anledningen har vi börjat prata tillbygge av vårt befintliga hus istället så det här kommer bli jättebra.

På bebisgörarfronten händer som vanligt inget här. Väääääntar på äl och den borde komma helgen om två veckor om min "vanliga" cykel på 43-44 dagar gäller. Med min tur kommer den redan nästa vecka för då är jag bortrest utan maken...

• Micka!

Tack tjejer! Känns verkligen som att alla tummar behövs

Ingen mens eller mer spotting än... får se imorgon vad testet visar!!!!!!

• Janna84

Heja Micka, jag håller tummen för ett tydligt plus!

Nej Lectin, ingen intervju än. Jag ska iväg på intervju i mitten av december så jag har lång tid på mig att tänka igenom eventuella frågor och svar. Det ska bli väldigt spännande och jag hoppas att jag får besked innan jul, jag känner dock på mig att processen kommer bli längre än så. Tur att jag har allt julstök att tänka på! Och i början av januari kommer svärmor på besök.

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea