• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Janna84
    Välkommen alla nya!

Jag tog en paus från FL en vecka men nu är jag tillbaka igen. Spännande med flera som haft ÄL och räknar ner mot BIM! Jag fick själv utslag på ÄL-testet idag så det blir ÄL idag eller imorgon.

Lectin hur går det med budgivningen? Spännande med allt som händer runtomkring och kanske bra för att skingra tankarna.

Mammave, jag hoppas att ÄL bara är lite försenad och kommer snart.
  • Janna84
    Micka! skrev 2014-11-23 00:00:03 följande:

Äl + 7 idag, hmm...har några symtom... som ömma bröst, molvärk av och till, uppblåst mage...ja, tyvärr kan ju det även betyda mens... vi får väl se på fredag! Då testar jag.....

Håller tummen!
  • Micka!
    Janna84 skrev 2014-11-23 09:54:30 följande:
    Håller tummen!
    Tack Hoppas på ett plus så klart, men kroppen är bra lurig!
  • mammave

Hej på er! Har varit lite off på sistone pga av min oro och en massa annat. Men nu kommer jag tillbaka, tror jag ;) Dock hade jag inga som helst ÄL-symptom så vet ej om jag hade äl. Men visst kan man få mens som vanligt även om man inte haft äl? Jag har aldrig hoppat över en mens, som jag sett att vissa gjort.

Vem är näst på tur att plussa (eller ja, BIM iaf ;))? Någon som ska testa snart?
    Välkomna alla nya också :)

• mammave

Kollade BIM-listan. Umeje: har du testat ngt, såg att du passerat BIM ju ;)
    Vad många det är som har BIM snart, spännande......

• limegrön

Jag har oxå varit mindre aktiv de senaste veckorna el månaden kanske. Ibland behöver man ta en paus från hysterin med symtom letandet.. blir ju knäpp emellanåt, haha. Men nu har mitt hopp tänds lite igen, är på bim -2 och såklart kunde jag inte hålla mej utan testade imorse. Använde mig av en teststav från testlagret och är därför osäker på kvaliten. Det visade sig nämligen ett svagt, svagt streck bredvid kontrollstrecket. Har visat 2 vänner och de tycker oxå det syns men mycket svagt. Kan jag lita på att det är ett plus? Vågar nog inte tro hundra än. Funderar på att åka och köpa ett känsligare test. Men kan jag testa idag då el måste det vara morgonurin? Åh... är ju sååå nyfiken, vill veta..

• Lectin

Åh så spännande limegrön!!! Om du inte dricker överdrivet mycket och håller dig fyra timmar så kan du testa under dagen igen. Tror det brukar stå så i de flesta test åtminstone. Jag håller ALLA tummar!

• Minxy

Limegrön: men herregud vad spännande! Åh vad jag hoppas du får ett tydligare streck vid nästa test-tillfälle! :)

• limegrön

Jag går i valet och kvalet om jag ska köpa ett till test el om jag ska lugna mig tills på ons och testa igen. Ska åka till gymmet nu så får vi se om jag svänger förbi ett apotek påväg hem.. är det bästa att köpa ett rfsu testa tidigt el ett cb digitalt?

• mangoo
    limegrön skrev 2014-11-24 09:36:21 följande:

Jag har oxå varit mindre aktiv de senaste veckorna el månaden kanske. Ibland behöver man ta en paus från hysterin med symtom letandet.. blir ju knäpp emellanåt, haha. Men nu har mitt hopp tänds lite igen, är på bim -2 och såklart kunde jag inte hålla mej utan testade imorse. Använde mig av en teststav från testlagret och är därför osäker på kvaliten. Det visade sig nämligen ett svagt, svagt streck bredvid kontrollstrecket. Har visat 2 vänner och de tycker oxå det syns men mycket svagt. Kan jag lita på att det är ett plus? Vågar nog inte tro hundra än. Funderar på att åka och köpa ett känsligare test. Men kan jag testa idag då el måste det vara morgonurin? Åh... är ju sååå nyfiken, vill veta..

Micka! skrev 2014-11-23 10:21:50 följande:

Tack Hoppas på ett plus så klart, men kroppen är bra lurig!

Spännande. Håller tummarna!

är det nån som haft stickningar svag värk i nedre magen straxt ovanför ljumsken? Hade det mer eller mindre hela dagen i går ägglossning+5?
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea