• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Umeje: Jag har inte klarat av att låta bli testerna!! Du hade väl bim i lördags? Att testa negativt före bim är ju egentligen inget ovanligt.

• Micka!

Fick rosa spottings igår kväll, så det blev inget den här månaden heller Så jäkla trist! Har aldrig haft det när jag varit gravid.....

Hoppas på plus i mellandagarna istället. ..då kanske man får en nyårspresent! Karln min ska börja med vitaminer han också, och vi får nog prova varianten med mys var tredje dag, utifall han har få simmare!

Lycka till ni andra

• Lectin

Attans Micka! Håller ändå en tumme för att det är falskt larm och att du är preggo.

• Minxy

Umeje: jag vet ju vad jag skulle ha gjort (testoman!) :P

Micka: nej vad trist! Men helt rätt att se framåt - jag hoppas du får plus vid mellandagarna istället :)

• Umeje

Nej vad tråkigt Micka! Är ju ändå inte helt säkert att det är negativt men man känner ju sin kropp bäst själv...

Gick och köpte ett test på lunchen, dum ide kan jag konstatera nu... :) Blev Acos test med två fönster, streck i ett neg, streck i båda pos. Blev ett starkt fint streck i det där det alltid ska bli ett och så anar jag ett litet ynkligt ett i det andra men kanske bara är inbillning... Någon som har erfarenhet av den sortens test? Nu ligger det här i skrivbordslådan och tar all uppmärksamhet från jobbet. :)

• Umeje

Nej vad tråkigt Micka! Är ju ändå inte helt säkert att det är negativt men man känner ju sin kropp bäst själv...

Gick och köpte ett test på lunchen, dum ide kan jag konstatera nu... :) Blev Acos test med två fönster, streck i ett neg, streck i båda pos. Blev ett starkt fint streck i det där det alltid ska bli ett och så anar jag ett litet ynkligt ett i det andra men kanske bara är inbillning... Någon som har erfarenhet av den sortens test? Nu ligger det här i skrivbordslådan och tar all uppmärksamhet från jobbet. :)

• limegrön

Ja visst e de spännande, men jag vågar verkligen inte tro nåt innan det e helt bekräftat. Ska testa imorn bitti (bim fast kan oxå vara bim -1).

Umeje; låter i mina öron som att du är gravid! Kroppen är en underlig maskin.

jag har oxå alltid haft regelbundna cykler, men så några mån sen så mådde jag kass och var ständigt stressad pga jobbet och då förlängdes min cykel med 4 dgr, som att kroppen Sa ifrån liksom.

Lectin: när du minst anar det dyket drömhuset upp (och en bebis)

vi har oxå letat efter vårt drömhus isnart 2 år. Tänk vad man väntar och letar, haha.. bebis och drömhus var är ni?!?

• limegrön
    Micka! skrev 2014-11-25 11:10:55 följande:

Fick rosa spottings igår kväll, så det blev inget den här månaden heller Så jäkla trist! Har aldrig haft det när jag varit gravid.....

Hoppas på plus i mellandagarna istället. ..då kanske man får en nyårspresent! Karln min ska börja med vitaminer han också, och vi får nog prova varianten med mys var tredje dag, utifall han har få simmare!

Lycka till ni andra

Får du spottings så långt innan mensen? Kan det inte varit en nidblödning då? Ägget kanske fäste sent i cykeln..
  • Micka!
    limegrön skrev 2014-11-25 16:09:16 följande:
    Får du spottings så långt innan mensen? Kan det inte varit en nidblödning då? Ägget kanske fäste sent i cykeln..
    Ibland får jag spottings 2-4 dagar innan mens, nu var ju det fem dagar innan, men tror att det blir mens ändå! Tror inte riktigt på nidblödning....men man vet ju aldrig!

De gånger jag varit gravid har mensen lyst med sin frånvaro och inga spottings heller! Men mina spottings kom för ungefär 3 år sedan, så kroppen har kanske blivit knasig. Vet inte riktigt! Min son är ju 6 år så min kropp kanske inte funkar som då! Förut kom mensen, med full fart på en gång, och då blödde jag i 7 dagar! Nu brukar jag blöda i 4 dagar och ha spottings ca 3 dagar innan!

Blir smått tokig av detta! 
  • mammave

Micka: kan ju vara bebis ändå Ge inte upp än.

Umeje: låter ju onekligen väldigt hoppfullt!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea