• love

Bf april 2015, följas?

Hejsan.
    Tänkte se om det är fler som har bf i april 2015 som skulle vilja följas åt?
    Möjligtvis någon i eller i närheten av Helsingborg? :)

Är 23år och väntar första barnet, går in i vecka 8+0 idag och hade varit roligt att få ta del av andras tankar och funderingar kring graviditeten. :)

• Svar på tråden Bf april 2015, följas?
  • MrsBo

Vi har redan berättat för närmsta familjen, om det inte skulle gå vägen så tror jag det är bra om dom vet.
    Har ni berättat för nån?
    Jag är lite orolig då jag har en resa inplanerad med en vän i oktober samt en kickoff med jobbet i september, svårt att hitta på anledningar till att vara nykter :)

• love
    Gudinnan skrev 2014-08-28 12:25:50 följande:
    GUD jag kommer inte kunna sova inatt hahahaha
    Är det ok att jag testar mig utan morgonurin imorgon ?
    Då affären öppnar kl 7 och jag ska lämna mini pojken på dagset och stora barnen cyklar till skolan kl 08.00 och mini ska vara på dagiset kl 9 tiden.
    Om jag kanske köper 2 st tester bara för att likom.

Nu blir jag bara så nervös att det blir neg och det e fel på MIG då jag äter huset snart till konkurs hahahaha äter o äter blir inte mätt alls!!
    Magen e så svullen jösses ser verligen GRAVID ut nu hahahaha (fett mage) men gallet sjukt !!
    Da solen lyser op over Danmark, så ved jeg , at jeg får en chance til ? ?
    Jag testade själv inte på morgonurin och jag + ändå, i och med du gått över så många dagar tror jag inte det ska spela någon roll för dig heller om det är morgonurin eller inte. :)

Har du testat än, och vad visade den isf? :D
  • love
    MrsBo skrev 2014-08-28 22:42:36 följande:

Vi har redan berättat för närmsta familjen, om det inte skulle gå vägen så tror jag det är bra om dom vet.
    Har ni berättat för nån?
    Jag är lite orolig då jag har en resa inplanerad med en vän i oktober samt en kickoff med jobbet i september, svårt att hitta på anledningar till att vara nykter :)

samma här, tänker precis som du ang. om något skulle hända osv. däremot kommer jag inte berätta för jobbet förens senare när risken för missfall minskar.

jag har själv ganska nyligen varit utomlands och det är inga problem, det är inte förens senare i graviditeten dom rekommenderar en att inte flyga. :)
  • paxoo

Hoppar in här!

Plussade för 2 veckor sen, så gick in i v 8 idag :)

Mår bra, trött och ömma tuttar dock, men ingenting jag lider av..

Går runt och är orolig hela tiden att bebis inte är frisk, bara för att med min otur :/

Nån mer?

• Pajret
    paxoo skrev 2014-08-30 11:45:08 följande:

Hoppar in här!

Plussade för 2 veckor sen, så gick in i v 8 idag :)

Mår bra, trött och ömma tuttar dock, men ingenting jag lider av..

Går runt och är orolig hela tiden att bebis inte är frisk, bara för att med min otur :/

Nån mer?

Jag är med orolig. 
    Jag är i slutet av v.6 och jag mår väldigt bra. Förra veckan var det lite mer humörsvängningar och lite illamående, men denna vecka är det väldigt lite gravid symtom. Klart man blir orolig när det känns för bra.
    Men blir lugnad av att det är fler som känner som jag.

• love
    Pajret skrev 2014-08-30 11:53:20 följande:

Jag är med orolig. 
    Jag är i slutet av v.6 och jag mår väldigt bra. Förra veckan var det lite mer humörsvängningar och lite illamående, men denna vecka är det väldigt lite gravid symtom. Klart man blir orolig när det känns för bra.
    Men blir lugnad av att det är fler som känner som jag.

Grattis till +. :)

tanken för mf/ma har slått mig x-antal gånger och det blir tyvärr oftast inte bättre av att kolla runt för mycket gällande det, då man kan hitta både det ena och det andra. Det man inte får glömma är att det är desto fler graviditeter som faktiskt fullföljs och där barnet/barnen är friska! :)

Från min sida lättade en sten när jag fick se den lilla och det lilla hjärtat som pickade. Självklart finns det fortfarande risker men min oro försvann lite grann, så nu ska jag försöka njuta av min graviditet. :) sen just ang. symtom är det vanligt att dom kommer och går så häng inte upp er rent för mycket på det. :)

Har ni bokat tid för inskrivning än? :)
  • paxoo

Kan tänka mig att oron försvinner lite när man får se sitt <3

Jag har vart på första mötet, hälsomöte osv.. 10 oktober har jag inskrivningsamtal.

Skulle då ha kissat i ett rör, någon som vet varför? Hon berättade inte riktigt.

• Somelikeithot

Halloj allihopa!
    Grattis till era plus Skrattande 

Jag hänger med här i denna tråden lite om det är ok? Plussade i tisdags den 26 augusti samma dag som jag skulle fått mensen. Har egentligen bf 6 maj men hänger med er aprilbebisar ändå Flört

Jag har två små tjejer sedan innan tillsammans med min man. Och nu om allt går som det ska så blir det alltså en ny liten familjemedlem i början av maj 2015 Skrattande

Jag känner inte så jättemycket symptom än förutom trötthet men med de andra två tjejerna så mådde jag otroligt mycket illa så jag gissar att det kommer snart som ett brev på posten. Hoppas dock att jag slipper det denna gång.

Ska bli kul att följa alla här!

• Somelikeithot
    paxoo skrev 2014-08-31 11:07:20 följande:

Kan tänka mig att oron försvinner lite när man får se sitt <3

Jag har vart på första mötet, hälsomöte osv.. 10 oktober har jag inskrivningsamtal.

Skulle då ha kissat i ett rör, någon som vet varför? Hon berättade inte riktigt.

På inskrivningen så tar dom massa prover och bland annat så behöver man lämna urinprov. Kommer inte ihåg exakt vad som kollas i urinen.
Svar på tråden Bf april 2015, följas?