• love

Bf april 2015, följas?

Hejsan.
    Tänkte se om det är fler som har bf i april 2015 som skulle vilja följas åt?
    Möjligtvis någon i eller i närheten av Helsingborg? :)

Är 23år och väntar första barnet, går in i vecka 8+0 idag och hade varit roligt att få ta del av andras tankar och funderingar kring graviditeten. :)

• Svar på tråden Bf april 2015, följas?
  • paxoo
    mrsJammeh skrev 2014-09-04 22:29:20 följande:

Faller in i gruppen här... Går in i v 8 på lördag, har svårt att ta in att jag verkligen är gravid pga att jag fick ett missfall i v 10 tidigt i somras :S försöker att inte tänka på det allt för mkt, men lite påmind blir man ju närmare v 10 jag kommer. Men jag tror och hoppas på att jag kommer få vara del i denna grupp hela vägen denna gången :) och tro mig, man känner i kroppen när det verkligen är ett missfall, iaf när man gått en längre bit i graviditeten. Så tjejer, försök att inte tänka på mf och sånt, utan ta allt som det kommer! Kram på er <3

Hur känner man i kroppen när det är ett missfall?

Beklagar. Klart du kommer få behålla! :)) välkommen ??
  • Pajret

Har mitt första möte med bm på tisdag och jag är konstigt nog nervös.

Min man ska följa med och jag har sagt till honom att fundera på om han har några speciella frågor till henne vid mötet. Men så kom jag på att jag har faktiskt inga frågor som jag funderar över själv. Idag hittar man ju så mycket information på nätet så himla lätt, så har man några funderingar så går det ju att ta reda på direkt. Annat var det när min mamma var gravid 1980 talet.

Jag känner mig mer påläst nu, och kan mer om min graviditet än min mamma någonsin lärt sig. Och hon har skaffat 3 barn.

Så ser fram emot mötet men har inte så många frågor till henne.
    För er som varit på mötet, gav det någonting som ni inte förväntade er?

• paxoo
    Pajret skrev 2014-09-07 18:12:04 följande:

Har mitt första möte med bm på tisdag och jag är konstigt nog nervös.

Min man ska följa med och jag har sagt till honom att fundera på om han har några speciella frågor till henne vid mötet. Men så kom jag på att jag har faktiskt inga frågor som jag funderar över själv. Idag hittar man ju så mycket information på nätet så himla lätt, så har man några funderingar så går det ju att ta reda på direkt. Annat var det när min mamma var gravid 1980 talet.

Jag känner mig mer påläst nu, och kan mer om min graviditet än min mamma någonsin lärt sig. Och hon har skaffat 3 barn.

Så ser fram emot mötet men har inte så många frågor till henne.
    För er som varit på mötet, gav det någonting som ni inte förväntade er?

Jag håller med dig! Alltså, det är här är mitt första barn.. Är bara i 9 onde veckan då med, men ändå läst så otroligt mycket om det. När jag pratade med min bm så var det inte riktigt något hon berättade som jag inte visste.

Men du har inget att vara nervös över! :)
  • Pajret

Är i v7+6 idag och jag mår så illa. Inte kräkts någonting men det är som en konstant åksjuka.
    Har varit det sen onsdags, men i fredags så orkade jag inte gå till jobbet för att jag legat och mått illa hela natten och haft mardrömmar, nästan som feber drömmar.

Det konstiga är att jag mår dåligt när jag äter någonting. Mår ganska bra på morgonen men så äter jag frukost så börjar det och håller i sig hela dagen. Jag pallar inte göra någonting och jag är lätt irriterad. Försöker förklara för min man att ignorera mig om jag är lite otrevlig, för jag kan inte rå för det. Är jag illamående så vill jag bara vara ifred. Har tur som har en väldigt förstående man.
    Jobb imorgon och jag bävar för det. Vill inte alls stå där och försöka fokusera på jobbet och vara trevlig mot kunder.

• MrsBo

Åh, jag lider med dig Pajret! Jag är nu i 7+2 och har mått groteskt illa i 10 dagar. Inte heller spytt men illamåendet sitter i från morgon till kväll. Vet snart inte vad jag ska ta mig till, har provat armband från apoteket som inte gjorde nån märkbar skillnad. Provade även Postafen, men jag blev sååå trött och somnade på jobbet av dom!
    Har du pratat med BM om detta? Finns ju receptbelagda mediciner...

• EvaMajja

Hej! Får jag också hoppa in här? Har BF den 28 april, är i v 8 nu, går snart in i vecka 9. Detta blir mitt andra barn. Med första så mådde jag jättebra hela graviditeten, inte en tillstymmelse av illamående. Men nu har jag redan mått illa i 2 veckor och vet inte hur jag ska klara av jobbet om det fortsätter så här länge till. Får knappt i mig nån mat heller då det mesta ger mig avsmak fast jag är hungrig.

Hoppas det går bättre för er andra ????

• love
    EvaMajja skrev 2014-09-16 08:24:39 följande:

Hej! Får jag också hoppa in här? Har BF den 28 april, är i v 8 nu, går snart in i vecka 9. Detta blir mitt andra barn. Med första så mådde jag jättebra hela graviditeten, inte en tillstymmelse av illamående. Men nu har jag redan mått illa i 2 veckor och vet inte hur jag ska klara av jobbet om det fortsätter så här länge till. Får knappt i mig nån mat heller då det mesta ger mig avsmak fast jag är hungrig.

Hoppas det går bättre för er andra ????

Hej!

självklart får du det, välkommen och grattis till plusset. :)

Sent svar från min sida så hur har det varit med illamåendet nu på senaste?

Jag har inte haft några som helst problem med illamående, fått extrema cravings efter vitlök bara haha! sen är jag extremt trött men bortsett från det inga speciella symptom.

Har du varit på ul och fått sett den lill* än? :)
  • ullin

Hej.

Jag letar en tråd för bf april 2015 och hittade den här. Är beräknad 28/4-15 och det här blir tredje barnet som är en riktig sladdis då min yngsta är 15. ???? Är själv 38.

Vi har ett MA och tre mf i bagaget under de senaste två åren. Så nu är det femte gången gillt som gäller och hittills ser allt väldigt bra ut. Har gjort två vul pga en sjukt jobbig oro och så kub/nupp där vi fick fina siffror.

• love
    ullin skrev 2014-11-02 19:52:25 följande:

Hej.

Jag letar en tråd för bf april 2015 och hittade den här. Är beräknad 28/4-15 och det här blir tredje barnet som är en riktig sladdis då min yngsta är 15. ???? Är själv 38.

Vi har ett MA och tre mf i bagaget under de senaste två åren. Så nu är det femte gången gillt som gäller och hittills ser allt väldigt bra ut. Har gjort två vul pga en sjukt jobbig oro och så kub/nupp där vi fick fina siffror.

Hej! :)

vad kul du hittade hit och grattis till +! :)

Beklagar tidigare förluster men glädjer mig åt ert positiva besked nu. Har själv haft en ständig oro inte pga missfall tidigare men för att man så gärna vill det här, varit på två ul samt lyssnat på hjärtljuden en gång och allt har sett samt hörts bra. nu ska vi se den lill* igen nästa måndag och troligtvis även få reda på könet. Sist vi såg den lill* var i v. 8 så det är snart 10 veckor sedan, så himla nyfiken på allt som har hänt under utvecklingen de senaste veckorna. ????
  • ullin

Hur har/ska ni göra med influensavaccinet? Har läst att det rekommenderas från och med v 16 men samtidigt skriver många att det kan innebära många biverkningar.

Känner mig kluven och ska ta upp det med min bm på måndag.

Svar på tråden Bf april 2015, följas?