• love

Bf april 2015, följas?

Hejsan.
    Tänkte se om det är fler som har bf i april 2015 som skulle vilja följas åt?
    Möjligtvis någon i eller i närheten av Helsingborg? :)

Är 23år och väntar första barnet, går in i vecka 8+0 idag och hade varit roligt att få ta del av andras tankar och funderingar kring graviditeten. :)

• Svar på tråden Bf april 2015, följas?
  • Mirran

Jag tänker inte ta någon spruta mot förkylningen. Det finns så lite forskat på vaccin och graviditet och vad de kan få för biverkningar. Är extra nog att tvätta händerna och äta C-vitamin och sova.

• ullin
    Mirran skrev 2014-11-09 08:44:56 följande:

Jag tänker inte ta någon spruta mot förkylningen. Det finns så lite forskat på vaccin och graviditet och vad de kan få för biverkningar. Är extra nog att tvätta händerna och äta C-vitamin och sova.

Okej. Tack för input är så himla kluven. Frågade bm igår vad de rekommenderar och hon sa varken bu eller bä utan hänvisade enbart till att det är Socialstyrelsens rekommendationer att vaccinera sig men samtidigt sa hon att det är väl onödigt dra på sig sjukan.

Vet inte alls hur jag ska göra!?!?!?
  • ullin

Hur mycket har ni gått upp i vikt hittills om ni gått upp nåt?

Själv är det ca 3-4 kilo och bm var inte nöjd. Jag vägde 51 i v 5 och 55 nu i slutet av v 16.

Har hamnat i ett godisil och har väldigt svårt avstå helt just nu. :/

• Pajret

Va hon inte nöjd? Jag har gått upp från 71kg till 75kg och min BM sa att det var förväntat. Är också i v.16.
    Iofs så hade du rätt låg startvikt så det kanske spelar roll. Viktökning i procent?

• ullin
    Pajret skrev 2014-11-11 19:44:42 följande:

Va hon inte nöjd? Jag har gått upp från 71kg till 75kg och min BM sa att det var förväntat. Är också i v.16.
    Iofs så hade du rätt låg startvikt så det kanske spelar roll. Viktökning i procent?

Jag är liten i längden, endast 150 cm så för mig är 51-52 vikten jag legat på senaste åren och det är inom normal BMI.

Är inte säker på hur jag räknar ut procenten så törs inte svara på det. :)
  • ullin

Åååååå. Kände just supertydliga sparkar!!! Kändes till och med utanpå på handen. Oh My god så awesome!!!!!!!!!!!! :)

• Pajret
    ullin skrev 2014-11-18 21:15:58 följande:

Åååååå. Kände just supertydliga sparkar!!! Kändes till och med utanpå på handen. Oh My god så awesome!!!!!!!!!!!! :)

Åh va kul. =)

Vilken vecka var du i då? Jag kände två sparkar i sidan för en vecka sen ungefär och då var jag i v.18. Sen dess är det rätt lugnt. Vet att lillen där inne lever och växer, har lyssnat på hjärtat med doppler.

Det är dags för RUL imorgon. Äntligen! V.19+0.
    Hur går det för er andra? =)

• love
    Lalalalola skrev 2014-12-04 20:33:19 följande:

V 20+6. Kände sparkar för första gången ikväll! Wow...

Det är så himla mysigt! ????

Såg att vi är lika långt gångna. ?? har du tagit reda på kön?
  • love
    Apriltös skrev 2014-12-01 18:51:41 följande:

V20 I Landskrona :)

Grattis! ??

Är själv gravid i v 21, går in i vecka 22 på fredag.

Jag bor i helsingborg så det är inte speciellt långt ifrån Landskrona. ?? är det första barnet? :)
  • Apriltös
    love skrev 2014-12-04 21:23:30 följande:

Grattis! ??

Är själv gravid i v 21, går in i vecka 22 på fredag.

Jag bor i helsingborg så det är inte speciellt långt ifrån Landskrona. ?? är det första barnet? :)

Tack detsamma! :)

Går in i vecka 21 på söndag :) nej det är väl en 15 min hehe! Japp första barnet! :)
  • love
    Apriltös skrev 2014-12-04 21:31:51 följande:
    Tack detsamma! :)

Går in i vecka 21 på söndag :) nej det är väl en 15 min hehe! Japp första barnet! :)
    tack! :)

såg nu att det blivit ?? istället för smiley. :)

så mysigt! har ni kollat kön? :)
  • Apriltös
    love skrev 2014-12-05 18:14:12 följande:

tack! :)

såg nu att det blivit ?? istället för smiley. :)

så mysigt! har ni kollat kön? :)

Haha förstod att servar en smiley då jag råkat göra likadant! :)

Ja fast barnmorskan var väldigt osäker men sa att de var en liten flicka :) du då? :)
  • love
    Apriltös skrev 2014-12-05 20:57:52 följande:
    Haha förstod att servar en smiley då jag råkat göra likadant! :)

Ja fast barnmorskan var väldigt osäker men sa att de var en liten flicka :) du då? :)
    så mysigt! :)

vi fick reda på att vi väntar en liten kille, ska bli så himla mysigt.

samtidigt som tiden springer iväg känns det som tiden står still, man längtar så himla mycket. :)
  • Apriltös
    love skrev 2014-12-06 17:53:45 följande:

så mysigt! :)

vi fick reda på att vi väntar en liten kille, ska bli så himla mysigt.

samtidigt som tiden springer iväg känns det som tiden står still, man längtar så himla mycket. :)

Haha ja verkligen är ändå 50% idag men känns som det är en evighet kvar!
  • Lalalalola
    love skrev 2014-12-04 21:20:47 följande:
    Det är så himla mysigt! ????

Såg att vi är lika långt gångna. ?? har du tagit reda på kön?
    Pojke

Såg ditt svar först nu..
Svar på tråden Bf april 2015, följas?