• love

Bf april 2015, följas?

Hejsan.
    Tänkte se om det är fler som har bf i april 2015 som skulle vilja följas åt?
    Möjligtvis någon i eller i närheten av Helsingborg? :)

Är 23år och väntar första barnet, går in i vecka 8+0 idag och hade varit roligt att få ta del av andras tankar och funderingar kring graviditeten. :)

• Svar på tråden Bf april 2015, följas?
  • Pajret

Mår väldigt bra faktiskt. Inga krämpor direkt. Varit lite snurrig idag när jag ställt mig upp snabbt.
    Hur är det själv då? =)

• sosso03

Hej.

Jag vill me va med här om de e ok.

Väntar FJÄRDE barnet ja jag kan knappt fatta de själv...haha. Absolut inte planerat men då jag ej haft mens sen jag födde barn sist (10 månader sedan) så blev de som de blev.

Har varit på hälsosamtal hos bm o ska dit för inskrivning den 15 september.

Beräknad bf 21/4-15 och idag v 7+1

• paxoo
    sosso03 skrev 2014-09-04 14:33:26 följande:

Hej.

Jag vill me va med här om de e ok.

Väntar FJÄRDE barnet ja jag kan knappt fatta de själv...haha. Absolut inte planerat men då jag ej haft mens sen jag födde barn sist (10 månader sedan) så blev de som de blev.

Har varit på hälsosamtal hos bm o ska dit för inskrivning den 15 september.

Beräknad bf 21/4-15 och idag v 7+1

Har man inte inskrivningsamtal när man gått över missfallsperioden? ^

Och grattis till fjärde! Wow :)
  • paxoo

Jag har en fråga jag, graviditetsappen populäraste appen, med lilla bakgrund ( så nån förstår )

Där säger appen att jag är i v 8 men bm säger v 7? Också kollat på alla andra appar, där är jag också i v 8

• sosso03

Här har de alltid varit ett hälsosamtal runt v 6-7 sen i stort sett inskrivning alltid runt v 9.

Är du tex 7+2 så är du ju i vecka åtta.

Är du tex 12+5 så är du i vecka 13.

Det är så man ska räkna har jag lärt mig.

Jag använder med den lila graviditetsappen och den stämmer på mig. Den säger att jag är i v 8 eftersom jag varit gravid sju veckor och 1 dag.

• mrsJammeh
    paxoo skrev 2014-08-31 11:07:20 följande:

Kan tänka mig att oron försvinner lite när man får se sitt <3

Jag har vart på första mötet, hälsomöte osv.. 10 oktober har jag inskrivningsamtal.

Skulle då ha kissat i ett rör, någon som vet varför? Hon berättade inte riktigt.

Urinprov lämnas för att kolla ifall man har urinvägsinfektion, sen kanske de kollar annat också.
  • mrsJammeh

Faller in i gruppen här... Går in i v 8 på lördag, har svårt att ta in att jag verkligen är gravid pga att jag fick ett missfall i v 10 tidigt i somras :S försöker att inte tänka på det allt för mkt, men lite påmind blir man ju närmare v 10 jag kommer. Men jag tror och hoppas på att jag kommer få vara del i denna grupp hela vägen denna gången :) och tro mig, man känner i kroppen när det verkligen är ett missfall, iaf när man gått en längre bit i graviditeten. Så tjejer, försök att inte tänka på mf och sånt, utan ta allt som det kommer! Kram på er <3

• love
    mrsJammeh skrev 2014-09-04 22:29:20 följande:

Faller in i gruppen här... Går in i v 8 på lördag, har svårt att ta in att jag verkligen är gravid pga att jag fick ett missfall i v 10 tidigt i somras :S försöker att inte tänka på det allt för mkt, men lite påmind blir man ju närmare v 10 jag kommer. Men jag tror och hoppas på att jag kommer få vara del i denna grupp hela vägen denna gången :) och tro mig, man känner i kroppen när det verkligen är ett missfall, iaf när man gått en längre bit i graviditeten. Så tjejer, försök att inte tänka på mf och sånt, utan ta allt som det kommer! Kram på er <3

Vad kul, välkommen! :)

Såg även att vi är exakt lika långt gångna, extra kul då! :)

Beklagar verkligen, men grattis till graviditeten! har själv haft väldigt många tankar kring ma/mf, men efter att ha sett den lilla och det lilla tickande hjärtat släppte en del av min oro, men ibland blir man påmind som ett brev på posten. Men som jag fick höra så väntar vi barn inte missfall, så försöker tänka positivt kring graviditeten.

Ska på ett till vul på måndag eftersom jag blev tillbaka flyttad ca 2 veckor så ville jag göra en extra kontroll så att den lilla utvecklas som det ska. hoppas att allt ser bra ut då, så håll tummarna för mig! :)
Svar på tråden Bf april 2015, följas?