En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vi fick också jättebra kubresultat så nu är det nog dags att börja shoppa och inreda barnkammaren! :)
JhjärtaK: mysigt att få känna så tidigt. Men säkert inte helt ovanligt med dubbelt så många därinne som buffar och har sig. :)
Jag har läst lite om det, min man ville inte ha sex i början pga orgasm. Men jag har inte vart det minsta lilla orolig, jag tror snarare att det är mera hälsosamt. Mår jag bra så mår fostret bra :)
Sen har det ju gått bra också, skulle det ha gjort ont eller konstigt hade jag inte fortsatt.
Jag ska göra kub om ca 3 veckor. Är då i vecka 13. Hur vanligt är det egentligen att man upptäcker då att det faktiskt inte finns något där inne? En kompis till mig gjorde förra veckan kub testet då hon va i v.12 o då upptäcktes det att fostret dött i v.7. Hon hade haft grav.symptom o trott det var som vanligt och nu kan jag inte sluta tänka på det :o är det vanligt?
Jag ska göra kub om ca 3 veckor. Är då i vecka 13. Hur vanligt är det egentligen att man upptäcker då att det faktiskt inte finns något där inne? En kompis till mig gjorde förra veckan kub testet då hon va i v.12 o då upptäcktes det att fostret dött i v.7. Hon hade haft grav.symptom o trott det var som vanligt och nu kan jag inte sluta tänka på det :o är det vanligt?
Vet tyvärr flera som vart med om det :(
Vet inte om det anses som "vanligt" men det händer.
När jag väntade min son skakade jag innan hon skulle kolla på magen vid kub, och sen sa hon snabbt "hjärtat slår fint" alltså jag grät så mycket av lycka och all stress som försvann.
Jag har ganska lätt för att tänka katastroftankar.
Det där är min mardröm, sjukt läskigt! Jag kommer att få vänta 3 v till (då är jag i v 14) på att förhoppningsvis få höra lill*ns hjärta. Var på inskrivning nu i v 11 och bm ville inte prova för att det var för stor risk att det inte skulle gå att höra hjärtat, för tidigt enligt henne.
Hur många här gör INTE kub och varför?
Vi hade tid för Kub på tisdag med valde att avboka den eftersom vi kom fram till att vi inte vill fatta något beslut baserat på att sannolikheten för kromosomavvikelse vore hög. Det är trots allt så få somliga med dawns och hade det inte varit för att vi erbjöds testet gratis så skulle jag aldrig funderat på det från början. Jag är 28 år.
V.13 och KUB imorgon... Känner också en oro för att det inte ska finnas nåt där.
En annan sak... När jag ligger på rygg i sängen, framförallt på morgonen så får jag som en kula/bulle som sträcker sig under naveln och lite ner... Men i appen står det.. "Nu kan du kanske känna övre delen av livmodern precis ovanför bäckenet" vad är det då jag känner? :)