• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Mars12

Elisebet: usch vad tungt, hoppas ni snart är på banan igen. Beklagar!

• agirlnamedbill
    Elisebet skrev 2014-09-28 13:43:01 följande:

Hej, 

Vill bara meddela att jag hoppar av tråden här. I torsdags förra veckan så fick jag se ett fint tickande hjärta, då i v 10. Några dagar senare dog den och det fick jag veta på akutgyn natten till torsdag denna vecka. Tyvärr vill kroppen inte sätta igång själv, så på tisdag blir jag inlagd för medicinsk abort. 
    Lycka till allihop, jag tar nya tag så fort jag kan. 

Just det- till er som undrar om jag vet varför det hände, nej det vet jag inte. 

Beklagar :(
  • alhi

Jag tillhör en märklig skara som tycker att det är fruktansvärt tråkigt att handla bebissaker. Även barnkläder är trist. De växer så snabbt och kladdar ändå bara ner.

Men vagn måste vi ha med tanke på stallet. Annars bär jag mest i manduca eller beco.

Köpte äntligen lite nya kläder till mig själv igår. Massor av putmagevänliga plagg från Zara, Mango och Odd Mollly. Är lycklig så länge jag får plats i annat än de fruktansvärda gravidplaggen som finns på marknaden.

såkandetgå
  • alhi
    naughtyn skrev 2014-09-28 07:53:13 följande:

Hur många här gör INTE kub och varför?

Vi hade tid för Kub på tisdag med valde att avboka den eftersom vi kom fram till att vi inte vill fatta något beslut baserat på att sannolikheten för kromosomavvikelse vore hög. Det är trots allt så få somliga med dawns och hade det inte varit för att vi erbjöds testet gratis så skulle jag aldrig funderat på det från början. Jag är 28 år.

Jag gör inte KUB. Är 33 år. Har pratat med chefen på gyn/kvinnokliniken som menar att det är ytterst osäkert med KUB och att man måste förberedd på att få siffror som indikerar på att fortsatta tester är att föredra. Jag vill inte ställas inför det. Både han och BM som jag träffar på spec-MVC sa att man ser en hel del på rutin-UL och att om fostret växer som det ska så kan jag slappna av. 

Man ska lita på sin magkänsla. Jag vet att denna bebis mår bra, har gjort det från början. När jag fick ett barn med hjärtfel så visste jag instinktivt att något var fel. Jag kunde känna på mig att bebisen inte mådde bra.
    såkandetgå
  • Smulan 89
    naughtyn skrev 2014-09-28 07:53:13 följande:

Hur många här gör INTE kub och varför?

Vi hade tid för Kub på tisdag med valde att avboka den eftersom vi kom fram till att vi inte vill fatta något beslut baserat på att sannolikheten för kromosomavvikelse vore hög. Det är trots allt så få somliga med dawns och hade det inte varit för att vi erbjöds testet gratis så skulle jag aldrig funderat på det från början. Jag är 28 år.

Jag gör inte kub av olika anledningar. Till att börja med så är jag för ung (nyss fyllda 25 år). Jag vet inte vad jag skulle göra med resultatet, om vi skulle få dåliga siffror. Kub är ju både ultraljud och blodprov och då blodprov är något av det värsta jag vet, så skulle jag inte ta ett extra blodprov för att stilla ev oro. I värsta fall kan ju oron bli värre om man får dåliga siffror.
    Nu har inte jag koll på om ultraljudet är ett ul eller vul, men det finns värre saker än att ta blodprov. Att lägga sig i gynstolen. Det är anledningen till att jag inte har gjort något tidigt vul med någon av mina barn. Ångesten över undersökningar i gynstolen grundar sig antagligen i att jag blev tvingad till min första gynundersökningen. Bm ville göra en bara för att jag aldrig gjort någon (var då 19 år)
    Har gjort undersökningar efter detta, men då var det jag som ville. Står skillnad emot att bli tvingad.
  • JhjärtaK
    Elisebet skrev 2014-09-28 13:43:01 följande:

Hej, 

Vill bara meddela att jag hoppar av tråden här. I torsdags förra veckan så fick jag se ett fint tickande hjärta, då i v 10. Några dagar senare dog den och det fick jag veta på akutgyn natten till torsdag denna vecka. Tyvärr vill kroppen inte sätta igång själv, så på tisdag blir jag inlagd för medicinsk abort. 
    Lycka till allihop, jag tar nya tag så fort jag kan. 

Just det- till er som undrar om jag vet varför det hände, nej det vet jag inte. 

Usch så tråkigt! Hoppas att ni lyckas snabbt igen när ni vill/orkar och att nästa stannar kvar!
  • JhjärtaK
    Smulan 89 skrev 2014-09-28 18:36:18 följande:
    Jag gör inte kub av olika anledningar. Till att börja med så är jag för ung (nyss fyllda 25 år). Jag vet inte vad jag skulle göra med resultatet, om vi skulle få dåliga siffror. Kub är ju både ultraljud och blodprov och då blodprov är något av det värsta jag vet, så skulle jag inte ta ett extra blodprov för att stilla ev oro. I värsta fall kan ju oron bli värre om man får dåliga siffror.
    Nu har inte jag koll på om ultraljudet är ett ul eller vul, men det finns värre saker än att ta blodprov. Att lägga sig i gynstolen. Det är anledningen till att jag inte har gjort något tidigt vul med någon av mina barn. Ångesten över undersökningar i gynstolen grundar sig antagligen i att jag blev tvingad till min första gynundersökningen. Bm ville göra en bara för att jag aldrig gjort någon (var då 19 år)
    Har gjort undersökningar efter detta, men då var det jag som ville. Står skillnad emot att bli tvingad.
    Det är ett vanligt UL som göra vid kub så ingen gynstol.
  • Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-28 11:09:30 följande:
    Vi köpte en begagnad spjälsäng från Ikea pt dottern och en av tvillingarna (kanske båda i början) får ärva den. Den andra spjälsängen kommer vi nog att få låna/köpa av några vänner. Jag tycker att den från Ikea (Gulliver) som vi köpte är jättefin och den har alla "funktioner" man behöver dessutom. smile1.gif

Angående vagn så tänker vi köpa begagnat denna gång. Köpte en ny teutonia be you till dottern men vi hade nog köpt den begagnad om den funnits på blocket men den modellen var helt ny när vi köpte den. Tvillingvagnar är ju inte billiga tyvärr men jag hoppas att vi hittar någon bra via blocket när det börjar närma sig. Jag vågar inte köpa en tvillingvagn förrän rätt så långt in i graviditeten då risken ändå finns för att en av de inte klarar sig.

Kan tipsa om att köpa bugaboo från någon Holländsk hemsida, de är sååå mycket billigare där.
    Vi kikade på spjälsängar igår och på Ikea finns det ingen med höj och sänkbar sida. Vi åkte vidare till Lekmer och där fanns det en säng som hade den funktionen -Brio two cut tror jag den hette, vi beställde den. Just den funktionen är viktig för mig, får ont i ryggen annars.

Har kollat upp vagn via babyplus i Holland och det skiljer ca 3500 kr så där beställer vi helt klart betalar inte mer än jag behöver :)
  • Mars12

UL och KUB avklarat idag. Allt såg fint ut med lilla pyret :) Fick 1:12.000 på KUB.

Nu kan man slappna av lite igen :)

• julii

Igår hade jag ont i båda sidor på magen, de högg till lite när jag satte mig eller ställde mig upp. De kändes lite som när man blivit kall?öm liksom, ..Ringde bm idag och fick en tid på onsdag nästa vecka och nu vart jag jätte orolig att det är nå fel. Hon misstänkte att det var växtvärk. Någon som känt likadant?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)