En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Phuuu, nu har jag snart kämpat mej igenom två nätter på jobbet å det har varit tungt. Är så extremt trött så det är ett fasligt sjå att hålla ögonen öppna. Första natten mådde jag så fruktansvärt illa så jag fick springa å kräkas med jämna mellanrum, inatt har jag dock mått bättre. Nu är jag snart ledig 4 nätter, underbart!
Jag har fött båda mina barn vaginalt och tänker förhoppningsvis göra det med nummer tre också. Kvinnokroppen är skapad för att föda barn vaginalt och det är en fantastisk upplevelse. Sen finns det dock situationer då vaginalt inte är möjligt och då är kejsarsnitt ett ypperligt komplement såklart. Nu ska jag försöka hålla mig vaken i tre timmar till, sedan väntar sängen - som jag längtar!
Har haft hemsk huvudvärk sedan igår morse. Nån mer dom har eller haft huvudvärk som inte vill ge med sig? Hela dagen har varit hemsk har varit ledsen och gråtit och vet inte varför tårarna har runnit säkert 10 ggr idag.
Går in i v 11 idag. Känns som den magiska gränsen v 12 börjar att närma sig. Inskrivning på måndag också och inplanering av kub :)
Födde sonen vaginalt och hoppas på att kunna föda nästa vaginalt oxå. Förlossningen tog 36 timmar och när krystningsskedet äntligen kom var jag värksvag. Fick hjälp med sugklocka och han var stor. Jag fick en halv spfinkterruptur men har inga men av det. Hoppas kommande förlossning går fortare och utan sugklocka.
Om du säger till läkaren att du inte klarar av vaginala undersökningar, att det är som ett övergrepp och att du är extremt förlossningsrädd så brukar de godkänna snitt.
Idag ska jag in på vul.. Är sjukt nervös. Hoppas det syns något!
Födde sonen vaginalt och hoppas på att kunna föda nästa vaginalt oxå. Förlossningen tog 36 timmar och när krystningsskedet äntligen kom var jag värksvag. Fick hjälp med sugklocka och han var stor. Jag fick en halv spfinkterruptur men har inga men av det. Hoppas kommande förlossning går fortare och utan sugklocka.
Alltid lika kul och få följa andras graviditeter, och äntligen är det min tur! 
Vi har försökt sen 2012, och tröttnade förra året och vände oss till Kvinnokliniken i Västerås. (Jag har PCO)
Den 11/8 skulle jag ringa dit och säga att nu sätter vi igång med en IVF behandling, men istället plussade jag den 2/8! Helt otroligt att kroppen fixade allt helt själv.
Går fortfarande och inte riktigt fattar att det är på riktigt eftersom det inte syns något. Är i vecka 10.
De dagar jag har mått lite illa kan jag räkna på en hand och är inte speciellt trött heller. Känner bara av lite molande värk ibland och att brösten är ömma konstant.
Bell13: Jag har med haft en grymt envis och störig huvudvärk de senaste dagarna. Är i v 10.
Tack för att ni har delat med er av både kejsarsnitt och vaginala förlossningsupplevelser. Tycker varenda historia är så fascinerande att läsa om!