• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Rebecka84a

Hej! Det var någon x antal sidor bort som frågade när ni skulle berätta? Vi berättade i vecka 8 för de närmsta i familjen, då jag är oerhört trött och illamående. Mår allt annat än bra fysiskt Skulle detta inte gå vägen, behöver jag deras stöd även då. Det är skönt att dela detta, och få stöd, ifrån andra som redan vandrat vägen.

Jag fick rådet av min BM att enbart äta ren folsyra, så jag slutade med Apotekets egen blandning för gravida. Min mage mår mycket bättre nu

• amandanS

1 tablett apotekets gravid innehåller samma mängd folsyra som 1 tablett av apotekets rena folsyra..så folsyran är detsamma.. De övriga vitaminerna borde väl knappas skada?

• Tjejjen89

Någon som har positivt/negativt om bugaboo donkey? Tänkt skaffa den då vi behöver syskonvagn

• Bell13
    amandanS skrev 2014-09-06 17:49:21 följande:

1 tablett apotekets gravid innehåller samma mängd folsyra som 1 tablett av apotekets rena folsyra..så folsyran är detsamma.. De övriga vitaminerna borde väl knappas skada?

Jag äter också Apotekets gravid och tänker att de övriga vitaminerna behövs nog också nu. Har även börjat med järntillskott varannan dag.
  • jekkpekk

Hej!

Nu har illamående från hell kommit. Vad jag minns med de två andra graviditeterna så mådde jag aldrig så här illa.

Men är det någon som har tips på vad man kan få i sig?

• Anonym
    jekkpekk skrev 2014-09-07 06:58:41 följande:

Hej!

Nu har illamående från hell kommit. Vad jag minns med de två andra graviditeterna så mådde jag aldrig så här illa.

Men är det någon som har tips på vad man kan få i sig?

Jag har fått lergigan comp utskrivet, hade nog inte klarat mig annars. Finns receptfritt på apoteket postafen men de hjälpte inte mig utan det enda som hände var att jag var trött och dåsig. 
  • JhjärtaK
    Tjejjen89 skrev 2014-09-06 23:36:14 följande:

Någon som har positivt/negativt om bugaboo donkey? Tänkt skaffa den då vi behöver syskonvagn

Tror den är väldigt bra men dyr. Sen gillar jag personligen inte handtaget, att det inte är runt liksom. Tycker att det känns obekvämt.

Vi funderar på någon billigare variant där man ändå kan ha sittdelen vänd mot sig. Oklart hur mycket vi kommer att behöva vagnen då dottern kommer att vara tre år när denna kommer.
  • tjej89

Åh inatt vaknade jag av sån illamående! Har mått såhär i två veckor nu och det hjälper att äta någonting. Men har alltid kunnat somna om på nätterna. Men inte inatt. Fick gå upp och äta smörgås och dricka vatten. Fan kände mig som en riktig nattätande tjockis :(

• tjej89
    Tjejjen89 skrev 2014-09-06 23:36:14 följande:

Gillar den också! Men det jag har hört är att den är väldigt krånglig att fälla ihop!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)