• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Madelen b
    Anonym (??) skrev 2015-01-12 20:30:32 följande:
    Oh ja. Kam gå och lägga mig, vara super trött och somna rätt så snabbt. Men vaknar alltid mellan 1-3 tiden och ligger vaken flera timmar.

Har fått lergigan utskrivet då det ska göra en dåsig och så. Men på mig hjälper det inte. Är nu sjukskriven 100% dels pga de och mina hemska foglossningar.
    Precis så har jag med, somnat snabbt oftast men vaknar runt tre och kan inte somna om:( ligger vaken till klockan ringer klockan 5, annars brukar ja somna om vid fem för att väckas av sonen kl 6! Helt förstörd:(

Plus att man är uppe o kissar när man väl somnat:/

Som sagt är de så jobbigt att orka med vardagen med jobb och barn:(
  • Sommarsnö

Fy så läskigt - ramlade idag i halkan. Hade på mig mina broddar men den ena ramlade av och när jag skulle ta upp den och sätta på den igen så halkade jag, så typiskt. Ramlade som tur var på sidan och baken men blev ändå livrädd. Som tur var vi på väg till en förlossningsföreläsning så jag kunde fråga barnmorskan där om jag behövde en kontroll. Hon trodde inte det var någon fara i och med att jag inte ramlade på magen och inte hade ont eller så. Har känt bebisen röra sig också efter det så jag hoppas att det är lugnt. Men fy så rädd jag blev.

• madde10
    Sommarsnö skrev 2015-01-12 21:13:24 följande:

Fy så läskigt - ramlade idag i halkan. Hade på mig mina broddar men den ena ramlade av och när jag skulle ta upp den och sätta på den igen så halkade jag, så typiskt. Ramlade som tur var på sidan och baken men blev ändå livrädd. Som tur var vi på väg till en förlossningsföreläsning så jag kunde fråga barnmorskan där om jag behövde en kontroll. Hon trodde inte det var någon fara i och med att jag inte ramlade på magen och inte hade ont eller så. Har känt bebisen röra sig också efter det så jag hoppas att det är lugnt. Men fy så rädd jag blev.

Åh fy, det är min mardröm just nu. Vilken tur att det gick bra.
  • S1528

Vecka 26 idag :)

Var hos BM idag för kontroll. Allt såg bra ut, blodvärdet låg på 110 så det får jag vara nöjd med efter allt som varit.. SF-måttet var 25 cm . Tydligen har jag bara gått upp 2 hekto sedan förra BM besöket den 9 December :/

• Bell13

Min värsta mardröm nu när det är halt ute. Är livrädd att halka och ramla på magen. Vilken tur att det gick bra. Min sambo ska köpa broddar åt mig idag, är ishalka här i Stockholm nu. Känns väldigt onödigt att det skulle regna efter att det snöat i två dagar.
  • Bell13
    mandalii skrev 2015-01-12 17:30:17 följande:

[quote=74669726][quote-nick]Bell13 skrev 2015-01-12 15:29:59 följande:[/quote-nick]Har haft sådana där nätter i perioder, var värst i början av graviditeten.

Jag var ett vrak och helt slut på dagarna, vågade t ex inte köra bil eftersom mitt fokus inte var det bästa.[/

Samma här! Jobbigt är bara förnamnet.

En fråga, kommer du att välja skötväska från Bugaboo eller någon annan?

Jag kommer att välja en annan. Ska ta reda på märket så lägger jag upp en länk här och visar den är svart och går att använda som "vanlig" väska också
  • Bell13
    Humledumle skrev 2015-01-13 14:11:38 följande:

Wie v29 :) passar på att slänga in en magbild :) phpueEume58951.jpg

Så fin mage du har
  • BigMami

När jag var i 6-7e månaden med mitt första barn så halkade jag och föll pladask på magen.Den tog hela smällen! Blev ju såklart livrädd och åkte in på närmsta akut! Allt gick som tur var bra men skulle vara uppmärksam på om jag fick smärtor eller blödningar. I år fyller han 12 år De ligger väl skyddade där inne med allt fostervatten osv så det är ingen fara. Men rädd blir man! Finns ju sådana som lever väldigt aktivt under sin graviditet och tex rider in i det sista.
  • S1528

Bidrar med en magbild jag också då..

Vecka 26, fortfarande ingen mage att prata om, tycker snarare att den krympt sedan vecka 25.. Men SF måttet låg fint på kurvan och BM berömde mina magmuskler, så det är väl dom som håller magen tillbaka.. Hon sa att hon trodde att det skulle börja synas en bula snart, men det sa hon å andra sidan förra besöket också den 9:de december..

Vi får väl se ;)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)