• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö

Någon som tänker köpa en sovpåse - alltså en lite tjockare sådan, vadderad? Kan det behövas om bebisen kommer i april eller är det ett onödigt köp tror ni?

• mandalii
    Sommarsnö skrev 2015-01-15 11:44:23 följande:

Någon som tänker köpa en sovpåse - alltså en lite tjockare sådan, vadderad? Kan det behövas om bebisen kommer i april eller är det ett onödigt köp tror ni?

Jag skippar det, kör på filtar och täcke i vagnen istället. Har precis shoppat loss på minimundus.se, bara ekologiska produkter för bebis : ) Täcke och kudde till vagnen, ullfilt att ha i vagnen, lakan och örngott till spjälsäng och vagn, tvättlappar, napp, vantar och badolja. Kunde inte hålla mig, hade egentligen tänkt vänta lite med de här "mindre" inköpen, men, men. Det behöver ju ändå inhandlas förr eller senare.

Någon som har tips på var man kan hitta fina ulljackor och tröjor till bebis, det var dåligt med det på minimundus.

• Sommarsnö
    mandalii skrev 2015-01-15 12:27:37 följande:
    Jag skippar det, kör på filtar och täcke i vagnen istället. Har precis shoppat loss på minimundus.se, bara ekologiska produkter för bebis : ) Täcke och kudde till vagnen, ullfilt att ha i vagnen, lakan och örngott till spjälsäng och vagn, tvättlappar, napp, vantar och badolja. Kunde inte hålla mig, hade egentligen tänkt vänta lite med de här "mindre" inköpen, men, men. Det behöver ju ändå inhandlas förr eller senare.

Någon som har tips på var man kan hitta fina ulljackor och tröjor till bebis, det var dåligt med det på minimundus.
    Nöstebarn har mkt ull. Inte billigt direkt dock. De brukar tydligen ha rea i februari/mars så jag ska vänta in den. Just nu har de fri frakt dock (fram till 22 jan) med kod FB 90000 och jag har en rabattkod på 10 % om ni vill ha också: VF2015SE. Tänkte köpa deras ullfleecedress men det smärtar att lägga ut nästan 600 kr på den när barnet ändå bara kan ha den några månader. Svårt att hitta ytterkläder som är giftfria tycker jag. Om någon har något mer tips så hojta till! Är ute efter GOTS-märkta ytterkläder eller ullplagg.
  • Humledumle

Precis hemkommen från BM , med blodvärde på 111 ska jag nu börja med niferax varannan dag. Sf mått 29, hjärtljud 149. Är i v29 :)

• mandalii
    Sommarsnö skrev 2015-01-15 12:46:48 följande:
    Nöstebarn har mkt ull. Inte billigt direkt dock. De brukar tydligen ha rea i februari/mars så jag ska vänta in den. Just nu har de fri frakt dock (fram till 22 jan) med kod FB 90000 och jag har en rabattkod på 10 % om ni vill ha också: VF2015SE. Tänkte köpa deras ullfleecedress men det smärtar att lägga ut nästan 600 kr på den när barnet ändå bara kan ha den några månader. Svårt att hitta ytterkläder som är giftfria tycker jag. Om någon har något mer tips så hojta till! Är ute efter GOTS-märkta ytterkläder eller ullplagg.
    Åh tack för tipset, så mycket fint de har. Fastnade för den här jackan, frågan är vilken storlek man ska välja? Vill ju kunna ha den hela våren och försommar.

nostebarn.se/baby/babyjacka-ullfrotte.html

Vad tror du?
  • ullin

Vi har inte tagit reda på könet på bebisen. Idag på besöket hos bm var det andra besöket som hon refererade bebisen som han.

Tror ni hon kan veta på något sätt eller har det som vana? Eftersom jag inte vill veta "törs" jag som inte fråga henne rakt ut vilket är rätt knasigt.

Hon är väl den enda som VET men vad tror ni?

• Sommarsnö
    mandalii skrev 2015-01-15 15:55:37 följande:
    Åh tack för tipset, så mycket fint de har. Fastnade för den här jackan, frågan är vilken storlek man ska välja? Vill ju kunna ha den hela våren och försommar.

nostebarn.se/baby/babyjacka-ullfrotte.html

Vad tror du?
    Ja, jag har samma storleksproblem på overallen som jag tänkt köpa, det är samma storlekar att välja på där. Såhär står det på deras hemsida: nostebarn.se/info/storleksguide
    De rekommenderar att man köper lite för stort. Men ska den bara användas på vår/försommar så räcker kanske 50/56? Jag köper nog 62/68 för att kunna ha den lite längre såsom vid kyliga sommarkvällar. Fast då är den väl som ett tält i början :-/ Svårt! Man vet ju inte hur stort barn man får heller eller om den kanske föds för tidigt osv.
  • ullin
    Humledumle skrev 2015-01-15 14:31:34 följande:

Precis hemkommen från BM , med blodvärde på 111 ska jag nu börja med niferax varannan dag. Sf mått 29, hjärtljud 149. Är i v29 :)

Var också till bm idag. V 26. Har fortsatt bra värden så behöver inget extra järn än och hjärtljuden var 149 här också. :)
  • Sommarsnö
    ullin skrev 2015-01-15 16:08:14 följande:

Vi har inte tagit reda på könet på bebisen. Idag på besöket hos bm var det andra besöket som hon refererade bebisen som han.

Tror ni hon kan veta på något sätt eller har det som vana? Eftersom jag inte vill veta "törs" jag som inte fråga henne rakt ut vilket är rätt knasigt.

Hon är väl den enda som VET men vad tror ni?

Är det hon som gjort ultraljudet? Annars kan hon väl inte veta (finns väl inget annat tillförlitligt sätt vad jag vet iaf)?
  • LaMoi

Var hos barnmorska idag, går in i vecka 30 på lördag. Mitt sfmått låg på 28. Hur stora är era magar? :)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)