• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • BigMami
    Hanna 681 skrev 2015-01-13 20:27:39 följande:

Hehe, min ganska stora vinterjacka går inte heller att stänga längre! Har inte köpt någon gravidjacka, så får väl gå med öppen jacka. Bra att jag är lite varmare i kroppen under graviditeten, annars brukar jag vara sjukt frusen av mig!

Vill inte köpa någon ny dyr jacka :-/ Har fått låna en av mamma i storlek 58-60 & har i vanliga fall 42. Tanken var god men men..
  • mandalii
    S1528 skrev 2015-01-13 20:22:26 följande:
    Din mage är superfin :)
    Tack söta! : ) Fattar inte varför det blir två bilder varje gång jag ska lägga upp en bild, skumt.

• Bell13
    S1528 skrev 2015-01-13 17:41:59 följande:
    Jag har alltid haft väldigt markerad och smal midja, och har alltid varit ganska "hård" i kroppen, mkt muskler och lite fett.. Tränat mellan 5-7 pass i veckan av och till.. Jag har gått upp 3,5 kilo totalt sedan inskrivningen i v.6, och bara 0,2 kilo sedan förra BM-besöket i vecka 20. Trots att jag knappt tränat alls på 6-månader och äter JÄMT.

SF-måttet idag var 26, så det ligger där man kan förvänta sig i denna veckan. BM skyllde bristen på bula på magmusklerna, och det kan nog kanske stämma. Om jag spänner magen så blir den nästan helt platt fortfarande.. När jag säger att jag är så pass långt gången är det ingen som tror mig, och alla var "stora som huuuuus" i samma vecka. Sjukt att det kan vara så olika!
    Min mage kanske är lika stor/liten som din om man tar bort fettet jag lagt på mig jag har gått upp 6 kg mer än du.
  • Madelen b
    BigMami skrev 2015-01-13 21:11:47 följande:
    Vill inte köpa någon ny dyr jacka :-/ Har fått låna en av mamma i storlek 58-60 & har i vanliga fall 42. Tanken var god men men..
    Kolla lokala fb köp o sälj sidor! Sälj mycket fina oanvända eller i mycket bra skick då man använder jackorna under kort tid!

Köpte en oanvänd jacka för 200kr bästa köpet hittills!! Då jag HATAR att frysa!!
  • Fr1da

Precis varit på glukosbelastning. Fick även höra Minis hjärtljud igen. SF-mått på 27 cm och alla värden var bra. Imorgon säger vi hej till vecka 30!

• Emmadee

Hur var det att göra den? ska själv till BM på måndag och göra det.

Fr1da skrev 2015-01-14 10:14:51 följande:

Precis varit på glukosbelastning. Fick även höra Minis hjärtljud igen. SF-mått på 27 cm och alla värden var bra. Imorgon säger vi hej till vecka 30!

• Fr1da
    Emmadee skrev 2015-01-14 10:42:16 följande:

Hur var det att göra den? ska själv till BM på måndag och göra det.

Inte alls så farligt som jag hört faktiskt. Men fick också en liten flaska citronjuice som jag kunde smaksätta med. Det jobbigaste var ju att fasta och inte få dricka något vatten under de två timmarna jag satt och väntade på att dom skulle ta blodprovet
  • Bell13
    Fr1da skrev 2015-01-14 10:14:51 följande:

Precis varit på glukosbelastning. Fick även höra Minis hjärtljud igen. SF-mått på 27 cm och alla värden var bra. Imorgon säger vi hej till vecka 30! smile1.gif

Gör man alltid sådan belastning?
  • Fr1da
    Bell13 skrev 2015-01-14 11:18:45 följande:
    Gör man alltid sådan belastning?
    Njae det verkar vara olika i olika landsting. Där jag går gör dom det alltid, men i vissa andra verkar dom bara göra det om man ligger i riskzonen
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)