• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Madelen b
    Emmadee skrev 2015-01-14 10:42:16 följande:

Hur var det att göra den? ska själv till BM på måndag och göra det.

Jag får gör den två gånger ( en i v 12 och en i v 29) då vi har diabetes i släkten! Men här får vi oxå citron i och den är verkligen iskall, ganska god tycker jag nog;)

Men vet andra som inte fått citron och fått den fes ljummen som tycker de är hemskt! Så är nog olika;)

Här är de även rutin att göra en i v 30 iaf!!
  • Madelen b

Var på kontroll idag v 26 sf mått 25 och allt var bra, men ska börja med järntabletter då de låg 114!

Är de inte konstigt att jag fick be henne kolla järnvärdet pga av min trötthet o huvudvärk! Borde ju vara rutin! Jaja!

Bebis mådde bra iaf:)

• Emmadee

Här är det inte rutin att göra den, utan görs om man är riskzonen. Hoppas inte det innebär att de snålar på citronen och serverar den fesljummen ;)

• silverfirren

Har också gjort en glukosbelastning v12 och ska göra en till i början på februari. Men här gör man bara de om man är i riskgruppen. 

• silverfirren

Undrar om de är någon mer här som gått ner i vikt? Har själv (utan att försökt eller velat) gått ner 9 kg och är själv orolig efter som man tillslut frisätter gifter om man går ner vilket kan gå över till bebisen Rynkar på näsan Barnmorskan sa " De här va inte bra de får vi ha koll på" men sen va de inge prat om dietist eller någonting vilket jag kom på när jag kommit hem... 

• Emmadee

Jag har alltid kollat mitt järnvärde hos BM, trodde det var rutin. (Låter väl som jag springer där jämt, men de gånger som jag varit på kontroll nu och alla gånger när jag väntade sonen) Jag fick rådet att börja med Niferex varannan dag, förra besöket, även om jag inte låg lågt än men det hade sjunkit. Så äter varannan dag nu och upplever mig själv som betydligt piggare än innan.

Madelen b skrev 2015-01-14 13:47:41 följande:

Var på kontroll idag v 26 sf mått 25 och allt var bra, men ska börja med järntabletter då de låg 114!

Är de inte konstigt att jag fick be henne kolla järnvärdet pga av min trötthet o huvudvärk! Borde ju vara rutin! Jaja!

Bebis mådde bra iaf:)

• madde10

Jag fick göra glukosbelastning(bor i sthlms län) när jag väntade sonen pga att jag hade stort sf mått och gått upp mycket i vikt. Får se vad BM säger om 2 veckor då jag tar mitt andra mått.

• Freje

Är det någon mer som har som "mensvärk"? Har känt av det i lördags, lite i söndags och nu på em.  Tog upp det med BM som trodde det kunde bero på stress eller överansträngning eller möjligtvis urinvägsinfektion.

Det känns inget vidare så om det inte släpper får jag nog ringa bm imorgon.

• Smulan 89
    Fr1da skrev 2015-01-14 10:14:51 följande:

Precis varit på glukosbelastning. Fick även höra Minis hjärtljud igen. SF-mått på 27 cm och alla värden var bra. Imorgon säger vi hej till vecka 30!

Jag var hos barnmorskan i måndags, v 28+5 och hade sf mått 31. Undra vart det kommer att sluta, haha.
  • madde10
    Freje skrev 2015-01-14 14:35:04 följande:

Är det någon mer som har som "mensvärk"? Har känt av det i lördags, lite i söndags och nu på em.  Tog upp det med BM som trodde det kunde bero på stress eller överansträngning eller möjligtvis urinvägsinfektion.

Det känns inget vidare så om det inte släpper får jag nog ringa bm imorgon.

Jag har haft några gånger. Tog upp det med BM men hon sa bara att det kunde vara så. Häromdagen hade jag det i ett par timmar och blev lite orolig, men det gick över.
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)