• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Anonym
    lillalivet8084 skrev 2014-09-09 07:20:33 följande:

Leverpastej är väl inälvsmat eller tänker vi fel här hemma?

Leverpastej är ok att äta sa min barnmorska igår den innehåller väldigt lite lever. Man ska däremot inte äta lever eftersom den innehåller för mycket a-vitamin. 
  • Anonym

Jag som skrev ovanstående. Blir galen på dessa anonyma svar 

• Anonym
    Anonym skrev 2014-09-09 08:04:35 följande:

Jag som skrev ovanstående. Blir galen på dessa anonyma svar 

Från Bell 01 :)
  • agirlnamedbill
    Anonym skrev 2014-09-09 08:03:03 följande:
    Leverpastej är ok att äta sa min barnmorska igår den innehåller väldigt lite lever. Man ska däremot inte äta lever eftersom den innehåller för mycket a-vitamin. 
    Ja jag fick rekomenderat av min bm att äta leverpastej på grovt bröd med apelsinjuice för hade ganska lågt järnvärde och väldigt högt sockervärde :)
  • Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-09-09 08:26:51 följande:
    Ja jag fick rekomenderat av min bm att äta leverpastej på grovt bröd med apelsinjuice för hade ganska lågt järnvärde och väldigt högt sockervärde :)
    Hade du ätit innan de tog sockervärdet? Apelsinjuice innehåller ju annars väldigt mycket socker. Min dotter har diabetes typ 1 och dricker hon apelsinjuice skjuter sockervärdet i höjden. Jag älskar läsk men mår inte så bra av att dricka det, blir väldigt torr i munnen och ju mer jag dricker desto mer vill jag ha. 
    Jag har börjat dricka vatten med citronskivor i eller så lägger jag i en liten ask hallon. Det blir lite sötare smak men är inte rent socker utan bara lite fruktsocker. 
  • agirlnamedbill
    Bell13 skrev 2014-09-09 09:48:30 följande:
    Hade du ätit innan de tog sockervärdet? Apelsinjuice innehåller ju annars väldigt mycket socker. Min dotter har diabetes typ 1 och dricker hon apelsinjuice skjuter sockervärdet i höjden. Jag älskar läsk men mår inte så bra av att dricka det, blir väldigt torr i munnen och ju mer jag dricker desto mer vill jag ha. 
    Jag har börjat dricka vatten med citronskivor i eller så lägger jag i en liten ask hallon. Det blir lite sötare smak men är inte rent socker utan bara lite fruktsocker. 
    Ja, åt ju så klart frukost på morgonen innan jag åkte in. Köpte bravos apelsinjuice och den verkade funka bra, fick bättre blodsocker. Innan åt jag liksom corn flakes med socker och oboy och en vit macka..
  • JhjärtaK
    agirlnamedbill skrev 2014-09-09 11:08:55 följande:
    Ja, åt ju så klart frukost på morgonen innan jag åkte in. Köpte bravos apelsinjuice och den verkade funka bra, fick bättre blodsocker. Innan åt jag liksom corn flakes med socker och oboy och en vit macka..
    Apelsinjuicen rekommenderade hon nog för att c-vitaminintag tillsammans med järnintaget hjälper kroppen att tillgodogöra sig järnet mycket bättre. Och tvärt om blir det när man blandar kalcium (ex från mjölken i oboy) med järn då kalciumet hämmar järnupptaget.

Jag tycker en smörgås med leverpastej och ett glas juice låter som en väldigt smarrig frukost, mycket godare än vad du åt innan
  • JhjärtaK

Var på del 2 av inskrivningen idag och det känns så bra! Skall bli undersökt av en erfaren förlossningsläkare och diskutera min nästa förlossning med honom.

Blodtrycket var 110/60 så åt det låga hållet så jag får se till att jag inte svimmar men hellre lågt än högt alla gånger såklart

Blodsocker var 5,1 och hb var 133 så även dessa toppen.

Min bm tog ett cellprov också och mina slemhinnor i slidan är väldigt lättblödande tydligen men hon försäkrade mig om att blodet kom från slidan, inte inifrån livmodern, så det känns skönt. Har inte haft några blodiga flytningar förutom precis efter VUL och nu efter cellprovet men hon sa att skulle jag få sådana de närmaste veckorna så berodde det på slemhinnorna och jag behövde inte oroa mig.

På torsdag nästa vecka är det kub, whiii! Hoppas att allt ser bra ut

• JhjärtaK

Just det, glömde skriva att vi bokade in RUL också!! Whoho! Blir den 6 november då jag är i vecka 19+0. Längtar!

• Bell13
    JhjärtaK skrev 2014-09-09 13:49:37 följande:

Just det, glömde skriva att vi bokade in RUL också!! Whoho! Blir den 6 november då jag är i vecka 19+0. Längtar!

Då har vi rul samma dag och jag är då i 18+6
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)