En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Någon här som är ensamstående eller har varit med något barn?
Det verkar luta mot att det slutar så för min del, men var ju och såg den lilla för en vecka sen så skulle aldrig tänka mig att göra abort
abort
Förstår självklart att det blir hur tufft som helst men görbart?
Måste höra med er som varit gravida och fått barn tidigare; hur pass rörlig är man från 6-8:e månaden typ? Min sambo kommer ev att jobba i Norge då och jag funderar på att vara här i Sverige under den perioden då jag vill förbereda mig inför förlossning och så. Förstår att det kan vara väldigt individuellt hur man mår förstås men vad är värsta och bästa scenariot och hur är troligt att man mår? Klarar man sig själv utan assistans (tänker på bärhjälp och andra saker som kan behövas i slutet)?
Solkatten- som sakt så gör alla sina val! Man kan alldrig va säker på hur "färsk" laxen varit på restaurangen eller hur den förvarats! Nä jag kör det säkra före det osäkra och lyder hällre barnmorskans råd än privat personer som sitter bakom en data skärm ;) upp till var och en va man stoppar i sig under graviditeten :)
Skönt att höra.. Tack!
Jag och min kille hade varit tsm i tre år och bestämde oss att behålla barnet. Två-tre månader efter födseln så lämnade han oss och blev väldigt svår att ha att göra med. Nu har han henne varannan helg, men har i princip varit ensam hela tiden med dottern (då mitt ex var ute och söp och höll på när barnet fötts) men nu har jag min underbara man och man hittar alltid någon tillslut som underlättar livet, även om man inte gör det så klarar man sig helt klart själv!
Jag har alltid tyckt väldigt mycket om.smörgås och div pålägg.. Nu hållt mig till ost i rädsla för att göra fel... Men redan tröttnat på osten! idag blev det smörgås med ägg, men hjälp vad illamående jag blev av doften när jag skalade de...
Är galet sugen på prickigkorv, Onsalakorv etc... Salami vet jag man kan frysa 3 dygn, men vad finns det mer för alternativ? Hur noga är ni med vacuumförpackad påläggsskinka tex?
amandanS: Rökt lökkorv har varit min räddning. Testa!
Jag har alltid tyckt väldigt mycket om.smörgås och div pålägg.. Nu hållt mig till ost i rädsla för att göra fel... Men redan tröttnat på osten! idag blev det smörgås med ägg, men hjälp vad illamående jag blev av doften när jag skalade de...
Är galet sugen på prickigkorv, Onsalakorv etc... Salami vet jag man kan frysa 3 dygn, men vad finns det mer för alternativ? Hur noga är ni med vacuumförpackad påläggsskinka tex?
Min förra grav va jag såå sjukt sugen på hushålls medvurst sista månaderna så det var lite sjukt. På BB hade dom det på frukosten, tror jag tog tio skivor första gången hahah :)