• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • lillalivet8084

Jhjärtak - min barnmorska sa att det inte är bra att äta lax även om den varit fryst. Så jag har slutat äta suschi! Åt oxå 3ggr i veckan en sväng förut! Sååå gott men slutade med det i vecka 7 efter uppmaning av barnmorska!

• Anonym
    Bell13 skrev 2014-09-08 05:50:57 följande:
    Jag hade också ett tryck på övre del av mage igår kväll. Fruktansvärt obehagligt. Ska till bm och skriva in mig idag och ska fråga henne
    Fick du något svar på vad trycket på övre delen av magen kunde vara för något? 
  • sarabol
    Anonym skrev 2014-09-08 18:38:26 följande:
    Det var jag som skrev...
  • agirlnamedbill
    lillalivet8084 skrev 2014-09-08 18:03:33 följande:

Jhjärtak - min barnmorska sa att det inte är bra att äta lax även om den varit fryst. Så jag har slutat äta suschi! Åt oxå 3ggr i veckan en sväng förut! Sååå gott men slutade med det i vecka 7 efter uppmaning av barnmorska!

Jag har också hört det.. Förra graviditeten åt jag ingen gravad lax för jag läst att man inte ska det mer än 1-2 gånger på hela året. Och sushi är väl mer rått än gravad?
  • JhjärtaK
    lillalivet8084 skrev 2014-09-08 18:03:33 följande:

Jag har svårt att tro att Livsmedelsverket skulle tillåta sushi om det visat sig vara farligt på något sätt men vi gör alla våra egna val

Åt sushi minst en gång i veckan när jag var gravid med dottern och hon är helt perfekt, känner att det finns tillräckligt många saker att nojja sig över utan att behöva addera fler saker till listan
  • Bell13
    Anonym skrev 2014-09-08 18:38:26 följande:
    Hon sa att det har nog med att tarmarna jobbar långsammare att göra.
  • JhjärtaK
    agirlnamedbill skrev 2014-09-08 18:47:21 följande:
    Jag har också hört det.. Förra graviditeten åt jag ingen gravad lax för jag läst att man inte ska det mer än 1-2 gånger på hela året. Och sushi är väl mer rått än gravad?
    Gravad lax är en annan sak. Den har ju legat ett tag och just gravats medan sushi göra på nyligen upptinad lax. Men även gravad lax är ok att äta så länge den är nyförpackad. Läs på Livsmedelsverkets hemsida, där står det tydligt vad man skall undvika helt, vad man skall vara "försiktig" med och vad som är fritt fram att äta så länge det är fräscht.
  • Astilbe

Bell13: Det kan nog stämma. Hade med ett obehagligt tryck högt upp i magen men efter några torkade aprikoser varje dag så är magen mer i balans och trycket är borta. Däremot börjar jag noja mig över mängden socker i torkad frukt så vet inte om jag kan fortsätta med det. Lite störigt...

• lillalivet8084

Ja alla gör sina egna val :) För mig är det så enkelt att hoppa vissa saker en så kort tid i livet för att inte riskera något för ett helt liv :)

• Sommarsnö

Måste höra med er som varit gravida och fått barn tidigare; hur pass rörlig är man från 6-8:e månaden typ? Min sambo kommer ev att jobba i Norge då och jag funderar på att vara här i Sverige under den perioden då jag vill förbereda mig inför förlossning och så. Förstår att det kan vara väldigt individuellt hur man mår förstås men vad är värsta och bästa scenariot och hur är troligt att man mår? Klarar man sig själv utan assistans (tänker på bärhjälp och andra saker som kan behövas i slutet)?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)