• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    Anonym skrev 2014-09-12 13:44:42 följande:
    Oj, genom vilken leverantör? 
    Bb Stockholm
  • Bell13
    Anonym skrev 2014-09-12 13:44:11 följande:
    Jag kollade med Tataa Biocenter och de har några utbildade vårdcentraler dit man går för att ta själva blodprovet i Göteborg. Kanske har de utbildat någon vårdcentral i Sthlm också? Kolla med dem via info@fostertest.se

Man får stå för kostnaden själv och det är rätt så dyrt (ca 5000-7000 kr). Vårdcentralen skickar blodprovet till Tataa Biocenter som sedan gör själva analysen. Man kan även få reda på kön och om det finns någon avvikelse på könskromosomerna utan extra kostnad. 
    Behöver jag göra fvp eller mkp ska jag överväga detta blodprov istället.

Hade ingen aning om att man kunde göra så här och när mina flickor får barn är det förmodligen standard.
  • JhjärtaK
    Bell13 skrev 2014-09-12 15:14:31 följande:
    Behöver jag göra fvp eller mkp ska jag överväga detta blodprov istället.

Hade ingen aning om att man kunde göra så här och när mina flickor får barn är det förmodligen standard.
    Ja precis, och utomlands är det på vissa ställen redan standard. Men maila tataa biocenter och fråga, de verkar vara 3000-5000 kr billigare än bb stockholm och det är ju inga små slanter direkt Sedan kanske de på tataa inte kan ta emot blodprov tagna i Sthlm då analysen sker i Gbg men det borde vara möjligt då jag vet att andra tidigare har skickat iväg blodprover från Sverige till USA för analys så då borde ju Sthlm till Gbg inte vara några problem
  • madde10

NIPT lät ju väldigt intressant. Jag ska ju göra MKP om 2 veckor, men detta låter ju mycket bättre. Har mailat ett par och frågat. 10000 är ju jättemycket pengar, men det kanske är det värt??

• cat08
    tjej89 skrev 2014-09-12 10:04:16 följande:
    Grattis och välkommen! Du är en dag efter mig bara är i 8+5 idag :)
    tackar åh spännande har varit på inskrivning redan v 5 ska dit på måndag igen då jag går in i v 10. men på inskrivningen tog hon inga prover mer än blodtrycket och det tyckte jag var konstigt. :-/ men ska få beställa tid för KUB själv (antar efter jag varit där på måndag) så nu väntar vi bara på att måndag ska komma
  • JhjärtaK
    madde10 skrev 2014-09-12 16:06:06 följande:

NIPT lät ju väldigt intressant. Jag ska ju göra MKP om 2 veckor, men detta låter ju mycket bättre. Har mailat ett par och frågat. 10000 är ju jättemycket pengar, men det kanske är det värt??

Det test som utförs av Tataa Biocenter tar upp till 3 veckor att få svar på. Maila dem på info@fostertest.se och se om de har samarbete med någon vårdcentral i din närhet.
  • madde10
    JhjärtaK skrev 2014-09-12 17:23:11 följande:
    Det test som utförs av Tataa Biocenter tar upp till 3 veckor att få svar på. Maila dem på [email protected] och se om de har samarbete med någon vårdcentral i din närhet.
    Tack, det ska jag göra. Min man hade läst om detta i metro idag, så när jag skulle berätta om det så visste han redan. Vi ska helt klart satsa på det här om det går. Jag är så glad för det här tipset :))))
  • Astilbe

Vi funderar också på att göra NIPT fast kollar i Danmark där det är mycket vanligare och billigare än i Sverige.

• Bell13
    madde10 skrev 2014-09-12 16:06:06 följande:

Vill man slippa missfallsrisken är det värt.
  • Betis

Agirlnamedbill: min sambo säger samma sak. Men jag förstår honom varför han inte vill. (Han hade 4st MF med sitt ex) så ja jag får väl hålla mig i iaf 20veckor till. Men Gud vad svårt det är att låta bli! Gud vad spännande att ni ska flytta. Jag hade gärna också flyttat. Känns som att vi bor för litet men vi bor i en 3:a på 83kvm. Så vi borde klara oss. Hyr bor ni nu och vad ska ni flytta till?

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)