• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • alhi
    agirlnamedbill skrev 2014-09-13 12:58:00 följande:
    Fan vad underbart det lät!
    Det var verkligen läge för lite energi. Har haft kvällsillamående den här graviditeten och däckat totalt 15.00 varje dag. Nu så kan jag sakta se mitt liv återvända
    såkandetgå
  • Solkatten
    alhi skrev 2014-09-13 11:39:43 följande:

ÄNTLIGEN! Min energi är tillbaka! Efter två månader i koma känns det underbart att vakna kl 7 och åka till stallet och rida hästarna innan utsläpp. Har efter det städat hela huset, stekt pannkakor och gått långpromenad med hundarna. 

såkandetgå
    Åh, så avis jag blir. Vad skönt för dig!
  • JhjärtaK

Ja det måste kännas toppen med lite energi igen alhi

Själv tycker jag inte att lergigan comp hjälper nämnvärt, kanske är mitt illamående mer trötthetsrelaterat än gravidrelaterat egentligen? Tar två om dagen (får ta 1-3 om dagen enligt receptet) och tänkte göra så i en vecka till ca och sen sluta och se hur jag mår.

Idag har min mage exploderat! Ser galet gravid ut och kan inte ha något som trycker på magen för det känns obehagligt. Men magen är högt upp så det är nog mest magsäck och tarmar.

• agirlnamedbill
    alhi skrev 2014-09-13 15:01:35 följande:
    Det var verkligen läge för lite energi. Har haft kvällsillamående den här graviditeten och däckat totalt 15.00 varje dag. Nu så kan jag sakta se mitt liv återvända smile1.gif
    såkandetgå
    Ja hoppas jag slipper den här tröttheten snart.. Det värsta är att jag inte orkat åka in med dottern till dagis i vanlig tid, utan åkt in till halv tio typ. Känns inte så kul för hon har en period nu där hon älskar dagis! Men klarar verkligen inte av att stiga upp vid 6-7..
  • Anonym
    agirlnamedbill skrev 2014-09-13 21:55:24 följande:
    Ja hoppas jag slipper den här tröttheten snart.. Det värsta är att jag inte orkat åka in med dottern till dagis i vanlig tid, utan åkt in till halv tio typ. Känns inte så kul för hon har en period nu där hon älskar dagis! Men klarar verkligen inte av att stiga upp vid 6-7..
    Den där morgontröttheten slapp jag den här gången. Vaknar oftast runt 06.00 och är jättepigg och går upp. Var tvungen att sova mitt på dagen nån timme förut men den här veckan har jag känt mig pigg dagtid Skrattande på kvällen somnar jag senast 21.30 jag längtar efter att få bli mig själv igen där jag hittar på saker med barnen och med kompisar, hoppas att den tiden kommer snart. 
  • Hanna 681
    agirlnamedbill skrev 2014-09-13 21:55:24 följande:
    Passa på och njut av den extra tiden du får med dottern, tror inte att hon lider av att få tillbringa mer tid med dig!
  • agirlnamedbill
    Hanna 681 skrev 2014-09-14 09:09:38 följande:
    Passa på och njut av den extra tiden du får med dottern, tror inte att hon lider av att få tillbringa mer tid med dig!
    Nej då men bara att jag känner mig tråkig som måste ligga i sängen så har mest bara blivit att vi kollat på film och jag halvsovit. Och hon missar ju en del aktiviteter när hon kommer så sent också, vilket inte heller känns kul.
  • agirlnamedbill

Går in i vecka 9 idag 8+0!

Mitt morgonillamående verkar ha avtagit på senaste vilket känns jätteskönt, och är till och med frivilligt vaken så här dags så verkar inte vara så trött längre heller! Men nu kommer perioden då jag spyr av nästan allt.. Förra graviditeten spydde jag för jag såg ett hårstrå i smörpaketet eller för att skinkan hade en sena. Idag höll jag på att spy för jag lyfte upp en gammal brödbit/smula från golvet och det var en dammtuss på! Spydde inte för jag hade inget i magen att spy upp då än haha.

• Bell13
    agirlnamedbill skrev 2014-09-15 06:26:30 följande:

Går in i vecka 9 idag 8+0!

Mitt morgonillamående verkar ha avtagit på senaste vilket känns jätteskönt, och är till och med frivilligt vaken så här dags så verkar inte vara så trött längre heller! Men nu kommer perioden då jag spyr av nästan allt.. Förra graviditeten spydde jag för jag såg ett hårstrå i smörpaketet eller för att skinkan hade en sena. Idag höll jag på att spy för jag lyfte upp en gammal brödbit/smula från golvet och det var en dammtuss på! Spydde inte för jag hade inget i magen att spy upp då än haha.

Det låter inget vidare att behöva kräkas :( jag är i v 12 11+3 och mår fortfarande illa, mest på eftermiddagarna och kvällarna. Den extrema tröttheten dagtid börjar att ge sig dagtid och jag är glad att orka med dagarna även om jag är helt slut kl 21.00 på kvällen
  • agirlnamedbill
    Bell13 skrev 2014-09-15 06:47:15 följande:
    Det låter inget vidare att behöva kräkas :( jag är i v 12 11+3 och mår fortfarande illa, mest på eftermiddagarna och kvällarna. Den extrema tröttheten dagtid börjar att ge sig dagtid och jag är glad att orka med dagarna även om jag är helt slut kl 21.00 på kvällen
    Ja fy, jag somnar nästan alltid vid nio nu för tiden. Lägger mig i sängen redan vid halv 8 när jag lagt dottern!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)