En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vid NUPP - gör de ultraljud via magen då eller vaginalt?
Då ska man se till att vara lite kissnödig då - blir tydligen lättare att se om blåsan är fylld.
Då ska man se till att vara lite kissnödig då - blir tydligen lättare att se om blåsan är fylld.Jag är 33 år och ska inte göra ett KUB. Vet inte vad jag skulle göra med resultatet. De kollade nackspalten och allt såg fint ut förra veckan. Pga mimn blödarsjuka så får jag varken göra mkp eller fvp så ett KUB blir bara att bygga upp en rädsla som inte går att kontrollera.
Däremot har vi ett UL i månaden och längre fram kollar läkarna på hur bebisen håller händerna, tillväxt osv som också kan ge ledtrådar om trisomier. MIna barn brukar bli stora vilken tyder på allt är bra. Vi kollar även riktat på hjärtat i 22+ veckor.
Hjälp, imorse fick jag en ljusrosa blödning som 'bara' syntes när jag torkade med mig med papper, kände lite små 'hugg' i magen också. Blev så otroligt rädd och började gråta, åkte hem från jobbet och förberedde mig på det värsta. Men det har inte utvecklats, inget mer blod på hela dagen. Vad ska jag tro? Är i vecka 10 (9+3) och var på vul för en vecka sedan då vi fick se ett litet hjärta slå. Snälla, någon som kan lugna mig?
Är också 25 å bf 18 april.
Ska också göra KUB. Varför tycker du man inte ska göra?
Tycker det är bra då man kan se hur stor "risk" det är att något skulle vara fel.
Och isåfall ställa in sig på det, eller vid hög risk bli erbjuden fostervattenprov.
Är också 25 å bf 18 april.
Ska också göra KUB. Varför tycker du man inte ska göra?
Tycker det är bra då man kan se hur stor "risk" det är att något skulle vara fel.
Och isåfall ställa in sig på det, eller vid hög risk bli erbjuden fostervattenprov.
Då ska man se till att vara lite kissnödig då - blir tydligen lättare att se om blåsan är fylld.