• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Solkatten
    91an skrev 2014-09-19 21:02:15 följande:

Hej alla preggos!

Jag är ny här. Är en sådan som annars flitigt läser trådar på familjeliv om diverse saker jag oroar mig för men har aldrig bidragit till något inlägg själv. Men nu när jag är gravid så tänkte jag passa på.

Jag är i vecka 9+0 och var på tidigt ultraljud i onsdags pga min oro. Allt såg bra ut. Nu står vi i valet om vi ska göra kub eller inte. Jag är 23 år. Skulle gärna vilja bolla lite om hur ni andra tänker angående det.

Hursomhelst hej på er alla! ????

Om du i inte har en historia med kromosomfel i släkten eller så så skulle jag tycka att ett kub var helt onödigt, men det är upp till var och en hur man vill göra.
  • Solkatten
    cu2013 skrev 2014-09-19 08:11:36 följande:

Jag är idag i v 11+1 och har haft en hel del sammandragningar de senaste dagarna. Ngn som känner igen sig? Det känns som att det är lite tidigt. Ska ringa BM idag och se vad hon säger. Ville bara höra om ngn annan varit med om ngt liknande.

Har du barn sedan tidigare? Är du säker på att det är sammandragningar och inte ligamenten som drar eller växtvärk?
  • JhjärtaK
    Solkatten skrev 2014-09-20 00:04:00 följande:
    Vill inte komma som någon besserwisser här men om det är tvåäggs eller enäggstvillingar är oerhört svårt att veta för än barnen är födda. Det du menar måste vara hur de ligger, alltså om de har egen hinsäck eller delar. Det har inget att göra med om de är tvåäggs eller enäggs :)
    Ok, jag gick bara på det som bm sa som gjorde ultraljudet där hon beskrev hur livmodern oftast såg ut vid två eller ett ägg. Men det är säkert som du säger svårt att se. Men om jag har för mig rätt så hade de gjort IVF och satt in två stycken embryon och ja då är ju sannolikheten att det är tvåäggstvillingar väldigt hög.
  • JhjärtaK
    alhi skrev 2014-09-19 22:17:35 följande:
    åh vad fina de är Hjärta
    såkandetgå
    Tack är så glad men oj vad jag oroar mig för helt nya saker nu! (Därför jag är vaken såhär mitt i natten :-/ ) Det skall bli skönt att få träffa en erfaren läkare redan på onsdag så att vi kan få ställa lite frågor.
  • cu2013
    Solkatten skrev 2014-09-20 00:12:08 följande:

Har du barn sedan tidigare? Är du säker på att det är sammandragningar och inte ligamenten som drar eller växtvärk?

Jag har barn sen innan och känner mig rätt säker på att det är sammandragningar. Men vi kan väl hoppas att du har rätt.
  • Bell13
    mandalii skrev 2014-09-19 22:01:24 följande:
    Tack! Vilken vecka var du i då? Hade du sett hjärtat slå innan? Beklagar verkligen!
    Vi gjorde ett vul i v 7+2 och där var fostret 1 v för litet och de såg ett hjärta slå men inte så tydligt som de ville. Fick en tid 2 v senare och då fanns det ingen hjärtaktivitet längre och då var jag 9+4 om jag inte minns fel. Det här var i dec förra året och det var ett ma.

Fick ett missfall i april också då fick jag ljusrosa flytningar och tre dagar senare i v 7+3 började jag blöda.

Ovanstående var efter ivf och nu har vi blivit spontant gravida och allt ser jättebra ut.

Hur har det gått för dig?
  • Elisebet
    mandalii skrev 2014-09-19 20:11:21 följande:
    Ingen??
    Hej!

Å vad jobbigt att du ska behöva vara så ledsen och orolig. Det hade jag säkert också varit! Men vet du, när man ser det utifrån, så känns det inte alls som ett missfall. Om det kommer så lite blid är det troligare att det kommer någon annanstans ifrån. Hade du dessutom inte starka smärtor så tror jag verkligen inte att det är någon fara. Åk in idag om du inte redan gjort det, endast för att lugna dig. Jobbigt att ha sådana tankar <3
  • Mickolina
    FCet skrev 2014-09-19 19:09:36 följande:
    Grattis!!

Är också 25år och bf 18 april :)

Undrar varför du ska göra KUB?
    Alla jag känner har gjort det och jag tycker det är en bra möjlighet att få veta om det är något som står på. 
  • tjej89
    Mickolina skrev 2014-09-19 15:10:52 följande:
    Åh vad kul! Grattis själv. Jag har precis flyttat till Värmdö, vart bor du? ????
    Tack! I Enskede :)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)