En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Ja jag har också bara gjort när det behövts. Första tidiga gjordes hos BM gratis och andra på akuten så det kostar som ett vanligt läkarbesök. Får jag inte ett UL till innan vecka 18 kommer jag nog gå på ett privat ul för jag är så orolig och behöver se dom :( den ena tvillingen var en cm mindre än den andra men den har troligtvis fäst senare och låg mer ihopkrupen och sov lugnt medan den andra var en liten ligist :)
Hjälp, imorse fick jag en ljusrosa blödning som 'bara' syntes när jag torkade med mig med papper, kände lite små 'hugg' i magen också. Blev så otroligt rädd och började gråta, åkte hem från jobbet och förberedde mig på det värsta. Men det har inte utvecklats, inget mer blod på hela dagen. Vad ska jag tro? Är i vecka 10 (9+3) och var på vul för en vecka sedan då vi fick se ett litet hjärta slå. Snälla, någon som kan lugna mig?
Hjälp, imorse fick jag en ljusrosa blödning som 'bara' syntes när jag torkade med mig med papper, kände lite små 'hugg' i magen också. Blev så otroligt rädd och började gråta, åkte hem från jobbet och förberedde mig på det värsta. Men det har inte utvecklats, inget mer blod på hela dagen. Vad ska jag tro? Är i vecka 10 (9+3) och var på vul för en vecka sedan då vi fick se ett litet hjärta slå. Snälla, någon som kan lugna mig?
Hej alla preggos!
Jag är ny här. Är en sådan som annars flitigt läser trådar på familjeliv om diverse saker jag oroar mig för men har aldrig bidragit till något inlägg själv. Men nu när jag är gravid så tänkte jag passa på.
Jag är i vecka 9+0 och var på tidigt ultraljud i onsdags pga min oro. Allt såg bra ut. Nu står vi i valet om vi ska göra kub eller inte. Jag är 23 år. Skulle gärna vilja bolla lite om hur ni andra tänker angående det.
Hursomhelst hej på er alla! ????
Ni som gjort tidiga ultraljud, vad har ni fått betala?
Hej på er,
Gör ett första trevande försök som nybliven familjelivmedlem. Är gravid i vecka 12 med mitt första barn som beräknas komma till oss i april.
Har hittills haft lite svårt att ta till mig graviditeten av olika anledningar. Har föräldrar med många missfall i bagaget som nu såklart är jätteglada över detta, men ändå reagerat med tillförsikt (vilket jag förstår). Har dessutom en sambo som är väldigt försiktig och orolig av sig och "inte vill inte ta ut glädjen i förskott" känns det som. Det håller sakta på att förändras, och det börjar bli lite mer på riktigt för oss båda. Nästa torsdag ska vi göra ett KUB-test och efter det hoppas jag att graviditeten "landar" lite mer hos oss. Sambon har börjat prata med magen, vilket känns mysigt men också lite konstigt - finns det någon där som lyssnar?! :)
Har hittills bara berättat för en vän (förutom min och sambons familjer), men längtar efter att fler ska få veta efter nästa vecka. Väntar att berätta med respekt för sambons vilja att vänta in ultraljudet.
Någon fler som känt/känner såhär?
Känns dumt att gissa. Ljusrosa behöver inte betyda nåt, för mig gick det dock inte bra förra gången utan det blev missfall några dagar senare.
Vill du veta säkert vad som pågår så åk in till gynakuten.
Styrkekram
Lite svårt att se då en la sig "på tvären" men man ser två huvuden tätt ihop till vänster på denna bild (om inte fl vänder på den och det händer nästan alltid).