• Solros78

Pergotime start sep 2014?

Hej! Hoppar in här! Jag började med min första kur pergo någonsin igår.

Försöker bli gravid med tredje barnet sen snart 1.5 år tillbaka, två mf under det här här året men det senaste i jan och sen dess har min äl spökat väldigt och nu har jag inte haft äl på tre månader, trots att utredning i våras tydde på jättebra värden.

Ska på vul på tisdag på cd 12.

• Solros78
    Lillyros skrev 2014-09-11 06:41:15 följande:

Hej!

Konstigt när det strular med 2e och 3e barnet osv! Jag har ofta fått kommentarer som : men ni HAR ju en iaf!!!! Ja de har man ju men man blir ju lika besviken varje månad ändå! Längtan blir ju inte mindre!:)hoppas detta funkar för dig nu! Ska bli så spännande när alla inväntar resultat:)

Det verkar tydligen vara vanligt att tredje barnet är svårt att få till. Ettan och tvåan kom utan problem men nu drar det här ut på tiden så väldigt att jag ibland känner att vi kommer vara tvungna att ge upp.
  • Solros78
    Gweny skrev 2014-09-11 12:25:32 följande:

Knytetsmamma>> Jag hade äl på dag 17, så verkar stämma med mina längre cykler. Jag har blivit så ledsen över alla falska förhoppningar och negativa tester, så jag håller mig ett tag till från att testa. smile5.gif

solros78>> välkommen in, vi har ju setts i andra trådar och försökt lika länge. 

ja jag försöker ju också få till mitt 3e(dock sambons 1a), så frusterande att kroppen har fungerat, men nu plötsligt stämmer inget och massa problem.  Gör det inte lättare. 

Tack! Ja det är helt galet hur det kan vara så här svårt. Jag tror att det är åldern och vikten som sabbar det för min del. Inte för att jag vägt mindre tidigare när jag blivit gravid men det kanske är kinkigare nu när man också blivit äldre.
  • Solros78

Har ni haft oskyddat sex före vul? Eller har ni fått förhållningsorder kring sånt?

• Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-11 20:58:21 följande:
    Vår gyn vill inte att vi ska ha oskyddat sex innan vul. Förra kuren blev det väldigt stressigt då vi på första vul hade tre äggblåsor och därför inte fick mysa utan var tvungen att vänta och se hur många av dem som växte till, då kunde vi inte göra vul förrän cd 16 igen och då fanns en äggblåsa på 20 mm, dvs väldigt nära ägglossning och lite stressigt...Denna kur fanns bara två äggblåsor på första vul så då fick vi fritt fram direkt och har kunnat mysa typ varannan dag sen dess Skrattande
    Jag ska på vul cd 12, hoppas verkligen det är tydligt med EN äggblåsa och inte fler. För vi vill absolut inte ha tvillingar och är det risk för det får vi vänta till nästa månad.
  • Solros78

Indikerar kroppen att äl är på gång på samma sätt vid pergo som på naturlig väg? Med trådiga flytningar osv?

• Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-12 11:30:16 följande:
    Jag har ätit två kurer pergo, första kuren fick jag ont och väldigt mycket flytningar, blev gravid men tyvärr ma, denna kur hade jag i stort sett inga flytningar alls men väldigt ont i magen under flera dagar, från typ torsdag förra veckan till i onsdags, frågade gyn om det här med flytningarna och hon sa att det kan variera från månad till månad hur mycket flytningar man får, både med och utan pergo. 
    Ok tack för info. Mellan vilka cd hade du ont, dvs när började det och när hade du äl?
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-12 19:15:12 följande:
    Förra kuren minns jag inte riktigt när jag började få ont, då hade jag äl på cd 16-17. Denna kur började jag få ont på typ cd 13-14 och hade ont tills i onsdags, dvs cd 19, tror också att jag hade äl på cd 18-19 denna gång.
    Ok så det blir relativt sen äl då.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-12 20:37:57 följande:

Ja, jag har fått äl rätt sent, vet inte om det beror på hur lång cykel man har naturligt (innan min ägglossning försvann hade jag 45-dagars cykel och alltså äl sent). Har läst nånstans att man ofta får lite senare äl med pergo än man normalt sett  har men jag vet inte.

Vilken cd är du på nu?

Jag är på cd 8 idag så sista tabletten imorgon. Oroar mig för att äl ska komma när den "brukar", dvs runt dag 10-11, eftersom det då blir helt galet med vul på tisdag och inget sex innan dess.
  • Solros78
    Armin15 skrev 2014-09-12 22:24:11 följande:

Hur svarar ni på varandras inlägg? Hjälp jag är helt ny på sidan. Solros du får gärna uppdatera oss efter helgen. Jag håller tummarna!!

Använder du familjeliv via en app eller via datorn?
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?